نمایش قرآن منسوب به امام رضا(ع) برای عموم مردم
کد خبر: 3732908
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
برای نخستین بار انجام شد؛

نمایش قرآن منسوب به امام رضا(ع) برای عموم مردم

گروه ادب ــ مدیر امور کتابخانه‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به برپایی نمایشگاهی از نسخ خطی اظهار کرد: قرآنی به خط کوفی و منسوب به امام رضا (ع) برای نخستین بار به معرض دید عموم گذاشته شده است.

سیدعلیرضا طیرانی، مدیر امور کتابخانه‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ از برپایی نمایشگاه نسخ خطی و نمایش قرآن کریم منسوب به علی‌بن موسی الرضا (ع) در مکان این کتابخانه خبر داد و گفت: این نمایشگاه به مناسبت دهه کرامت برپا شده است.

وی افزود: 11 نسخه خطی در این نمایشگاه به نمایش درآمده است که قرآن منسوب به امام رضا(ع) یکی از این آثار است که به خط کوفی نوشته شده است. این نمایشگاه همزمان با دهه کرامت و به منظور نمایش آثار مربوط به امام رضا برپا شده است تا علاقه‌مندان به این آثار و پژوهشگران حوزه نسخ خطی و تراثی بتوانند برای مشاهده و تحقیق به این مکان بیایند و از اطلاعات مربوط به آثار استفاده کنند.

طیرانی با اشاره به اینکه نمایشگاه یاد شده به مدت یک هفته برپاست،‌ ادامه داد: شاخص‌ترین اثر در این میان،‌ نسخه قرآن کریم یاد شده است. همچنین عیون الاخبار الرضا که نسخه خطی و تالیف شیخ صدوق است و ترجمه آن به نام «برکات مشهد مقدس» و کتاب «طب الرضا(ع)» که این اثر به دستور مامون عباسی توسط امام رضا نوشته شد به نمایش درآمده‌اند.

وی با اشاره به نمایش «رساله ذهبیه» عنوان کرد: شرح حال حضرت رضا(ع) در ابتدای قرآن منسوب به ایشان به صورت عربی و فارسی نوشته شده است. این اثر یکی از نسخه‌های قدیمی و بسیار ارزشمند است و برای نخستین بار در کتابخانه مجلس به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام

captcha