دیدار خادمین رضوی با خانواه شهید بهمنی در همدان
کد خبر: 3733020
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵

دیدار خادمین رضوی با خانواه شهید بهمنی در همدان

گروه فرهنگی- در پنجمین روز از ورود کاروان زیر سایه خورشید به همدان خادمین حرم رضوی با خانواه شهید «تقی بهمنی» در همدان دیدار کردند.

دیدار خادمین رضوی با خانواه شهید بهمنی در همدان

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از ستاد خبری زیر سایه خورشید استان همدان، امروز در پنجمین روز از سفر کاروان زیر سایه خورشید به همدان خادمین بارگاه ملکوتی شمس الشموس از خانواده شهید «تقی بهمنی» سرکشی کردند.
در این مراسم که به همت بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان شکل گرفت، سردار میرزایی مسئول مجمع راویان دفاع مقدس استان همدان، مدیر کل و مسئولین آموزش و پرورش ناحیه یک همدان، مدیر و اعضای شورای بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان، مسئولین سازمان بسیج فرهنگیان همدان حضور یافتند.
در این مراسم معنوی خادمین حرم رضوی با حمل پرچم بارگاه ملکوتی معین الضعفاء و بسته‌های متبرک حرم حضور یافته و با قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) و بیان کرامات این امام معصوم(ع) روشنی بخش مراسم شدند و عطر رضوی را در فضا پراکنده کردند.
در پایان مراسم با تجلیل از خانواده شهید هدایایی از طرف آستان قدس رضوی، بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان و مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک همدان به خانواده شهید اهدا شد.


ارادت خاص سردار شهید «بهمنی» به امام رضا(ع)
مسئول مجمع راویان دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه ورود خادمین در منزل شهید بی‌دلیل نیست، به ارادات سردار شهید تقی بهمنینسبت به امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: به دلیل ارادت و محبتی که شهید بهمنینسبت به ائمه معصومین(ع) و به ویژه امام رضا(ع) داشت خداوند این توفیق را نصیب خانواده شهید کرد.
وی با بیان اینکه ورود خادمین در منزل شهید بی‌دلیل نیست، به ارادات سردار شهید تقی بهمنینسبت به امام رضا(ع) اشاره و عنوان کرد: به دلیل ارادت و محبتی که شهید بهمنینسبت به ائمه معصومین(ع) و به ویژه امام رضا(ع) داشت خداوند این توفیق را نصیب خانواده شهید کرد.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با معرفی شهید «بهمنی» به تبیین ابعاد شخصیتی ایشان پرداخت و بیان کرد: این شهید بزرگوار در طول عمر با برکت خود اقدامات بزرگی انجام داده و خدمات فراوان و حماسه‌های بسیار داشته و از فرماندهان شجاع بود.
وی با بیان اینکه سردار شهید «بهمنی» در همدان گمنام و غریب مانده است بر معرفی این شهید و بیان رشادت‌هایش در جامعه تاکید و اضافه کرد: متاسفانه این شهید بزرگوار به جامعه معرفی نشده در صورتی که نیاز است در جامعه به خصوص به جوانان معرفی شود.
سردار میرزایی با اشاره به اینکه این کشور به عشق امام رضا(ع) پا گرفته است، گفت: عاشقان امام رضا(ع) در هر زمان و مکانی آماده جانفشانی در راه امام رضا(ع) هستند.
وی با اشاره به اقدامات اثرگذار این شهید بزرگوار در راه نظام و انقلاب به فعالیت‌های ایشان در دوران قبل از پیروز انقلاب اشاره و بیان کرد: شهید «بهمنی» یکی از پیشگامان، فعالان و مبارزین سر سخت علیه رژیم ستم شاهی بود به طوری که در اطلاع رسانی، روشنگری و افشای جنایت‌های رژیم شاه و سامان دادن تظاهرات‌ها با همه توان پای کار آمد.
مسئول مجمع راویان دفاع مقدس استان همدان با اشاره به دیگر فعالیت‌های شهید «بهمنی» در راه نظام و انقلاب خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب در بحران‌هایی که دشمنان نظام برای کشور ایجاد کردند، این شهید بزرگوار در کردستان حضور یافته و به عنوان یک فرمانده و مدیر توانمند در جای جای کردستان با ضد انقلاب مبارزه کرد.
وی ادامه داد: زمانی که سنندج به محاصره درآمد و 90 درصد آن سقوط کرده بود، اقدامات بزرگی در کنار شهید «چمران» انجام دادند و موفق شدند که همه ضد انقلاب‌ها را سرکوب کنند.
سردار میرزایی افزود: وقتی که جنگ هشت ساله شروع شد ایشان احساس تکلیف و وظیفه کرد و از همان ابتدا در نبرد با دشمنان وارد جبهه‌های جنگ شد و با ساماندهی گروه‌هایی در کنار شهید «همدانی»، «مهدی فریدی» و «محمدرضا فراهانی» با همه توان در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و مردانه جنگیدند و اجازه ندادند شهر سقوط کند که بنده نیز توفیق داشتم در کنار آنها باشم.
وی با بیان اینکه خدمات سردار شهید «بهمنی» در جامعه شناخته نشده است، گفت: ایشان در سخت‌ترین شرایط در دورانی که بنی صدر رئیس جمهور بود و پا به ناسازگاری می‌گذاشت و تجهیزات نظامی به سپاه نمی‌داد با دشواری‌های فراوان و تحمل سختی‌ها در زمانی که امکانات نداشتیم و دست ما خالی بود با امکانات ابتدایی خط مقدم را مدیریت و به هر شکلی برای نبرد مهمات تهیه می‌کرد.
مسئول مجمع راویان دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه شهید بهمنیاز پاسدارن اولیه بود، افزود: ایشان از نخستین فرماندهان ما بودند و همه فرماندهان به نام استان از نیروهای شهید بودند.
وی ابراز کرد: شهید بهمنی در سن 24 سالگی فرمانده عملیات استان همدان بود که در جبهه‌های منطقه سر پل ذهاب خلاقیت و توانمندی خود را نشان داد.
سردار میرزایی تصریح کرد: در آن زمان که ما سلاح سنگین نداشتیم ایشان اولین کسی بود که خمپاره‌ای آورد و ضمن اینکه فرمانده عملیات بود مسئول این قبضه نیز بود و با آن در سخت‌ترین شرایط در مقابل آتش سنگین دشمن ایستادگی کرد.
وی اضافه کرد: خدمات این سردار رشید اسلام بسیار بالا است ضمن اینکه در کار نظامی مهارت فوق‌العاده‌ای داشت.
این فرمانده دوران دفاع مقدس در تبیین ابعاد شخصیتی شهید بهمنی با بیان اینکه ایشان هیچ‌گاه ترس برایش معنا نداشت و از همان ابتدا عاشق امام و ولایت بود، اظهار کرد: شهید بهمنی در ولایت ذوب شده بود و خود را به تمام معنا وقف نظام کرده بود، به طوری که ساعت کاری نداشت و شبانه‌روز برای خدمت به نظام در تلاش بود.
وی با بیان اینکه شهید بهمنی یک معلم چند منظوره بود، گفت: ایشان در کنار تدریس اقداماتی در راستای بصیت افزایی، روشنگری و حمایت از قشر مستضعف انجام می‌داد و وقتی در روستاهای محروم تدریس و وضعیت آنها را مشاهده می‌کرد با تمام توان به آنها خدمت‌رسانی می‌کرد.
سردار میرزایی با تاکید بر اینکه شهید بهمنی به بیت‌المال بسیار حساس و در زندگی قناعت می‌کرد، یادآور شد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این شهید والامقام کمک به محرومان بود و اگر حقوق ناچیزی می‌گرفت این حقوق را به محرومان می‌داد.


ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان
حجت الاسلام شیرزادی کارشناس مذهبی آستان قدس رضوی نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید و اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید بیش از پیش به نسل امروز به ویژه نسل جوان در راستای مقابله با هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان انتقال یابد.
وی با تاکید بر تبیین ایثارگری و رشادت‌های شهدا در جامعه بیان کرد: یکی از ظلم‌هایی که در جامعه به شهدا شده این است که رشادت‌های آنها کمتر بیان شده است.
کارشناس مذهبی آستان قدس رضوی با بیان اینکه شهدا امنیتی پایدار در جامعه ایجاد کرده‌اند، افزود: اکنون 40 سال از انقلاب گذشته و هشت سال در جنگ با دشمنان بودیم که در این راه شهدای بسیاری تقدیم نظام و انقلاب شد که از تمام تعلقات و دلبستگی‌های خود جدا شده و ایثارگری کردند.
وی با بیان اینکه شهدا جان خود را فدا کردند تا انقلاب بماند، گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که در برخی افراد نسبت به معرفی شهدا اعتراضاتی می‌کنند که باید این افراد گفت در قبال ایثارگری شهدا و جانفشانی آنها شما امروز چه اقدامی برای انقلاب کرد.
کارشناس مذهبی آستان قدس رضوی اضافه کرد: برخی به جز اینکه اعتراض کنند اقدامی دیگر نمی‌کنند و گاها پشت نظام را خالی می‌کنند.
وی با اشاره به اثربخشی معرفی و تبیین رشادت‌های شهدا در جامعه بیان کرد: هیچ مرگی بالاتر از شهادت نیست و اگر در دوران دفاع مقدس شهدایی در راه انقلاب از جان خود گذشتند امروز نیز شهدای مدافع حرم در مسیر آنها حرکت کرده‌اند.
انتهای پیام

captcha