نوزدهمین گردهمایی سالانه مروجان درس‌هایی از قرآن در مشهد
کد خبر: 3733027
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

نوزدهمین گردهمایی سالانه مروجان درس‌هایی از قرآن در مشهد

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر روابط عمومی مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی از برگزاری نوزدهمین گردهمایی سالانه مروجان درس‌هایی از قرآن ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها در روزهای 23 تا 25 مردادماه جاری در مشهد مقدس خبر داد.

محمد ملایری، مدیر روابط عمومی مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، از برگزاری نوزدهمین گردهمایی سالانه مروجان درس‌هایی از قرآن ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها با هدف هم‌اندیشی درباره ارتقای کمی و کیفی و تنوع در نحوه اجرای مسابقه درس‌هایی از قرآن در سطح مدارس و چگونگی جذب بیشتر دانش‌آموزان و تشویق آنان در مشهد مقدس خبر داد.
وی با اشاره به برگزاری این گردهمایی در روزهای 23 تا 25 مردادماه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور و محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: این گردهمایی سالی یک بار برای بررسی موارد اجرایی و آسیب‌شناسی برنامه‌ها و تبیین برنامه‌های سال آینده، هر ساله برگزار می‌شود.
ملایری از برگزاری کارگروه‌های استانی در این همایش خبر داد و گفت: این کارگروه‌ها در چهار موضوع برگزاری مسابقه در فضای مجازی، دو مرحله‌ای بودن آزمون‌ها، نحوه توزیع جوایز دانش‌آموزان برگزیده و برگزاری آزمون‌ها در دوره ابتدایی تعریف شده‌اند.
مدیر روابط عمومی مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی با اشاره به چاپ دو و نیم میلیون فرم مسابقه ویژه بیست‌و‌ششمین دوره مسابقات درس‌های از قرآن، اظهار کرد: دانش‌آموزان دوره متوسطه به‌طور هفتگی در مسابقه برنامه درس‌هایی از قرآن شرکت می‌کنند و افرادی که بیشترین امتیاز را کسب کردند به آزمون نهایی مسابقه راه پیدا می‌کنند که به دو نفر اول مسابقات 250 هزار تومان کمک هزینه سفر به عتبات، دو نفر دوم 150 هزار تومان کمک هزینه سفر به مشهد و به بقیه برگزیدگان کارت هدیه 50 هزار تومانی اهدا می‌شود.
ملایری عنوان کرد: مراسم اختتامیه بیست‌و‌ششمین دوره و افتتاحیه بیست‌و‌هفتمین دوره مسابقه درس‌هایی از قرآن نیز در نیمه مهرماه سال جاری در سالن شیخ صدوق شهر ری با حضور مدیرکل دفتر قرآن و عترت و معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، خیرین قرآن‌یاور، مسئولان شهرداری منطقه 20 شهر تهران، معاون فرهنگی و هنری و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران برگزار می‌شود.
وی گفت: این مراسم با سخنرانی و تدریس حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین قرائتی همراه است که در پایان 500 نفر از دانش‌آموزان برگزیده دوره بیست‌و‌ششم مسابقه درس‌هایی از قرآن تقدیر می‌شود.
محسن آقاسی
انتهای پیام

captcha