بقاع متبرکه؛ زمینه‌ساز رشد معنوی جامعه
کد خبر: 3733131
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱

بقاع متبرکه؛ زمینه‌ساز رشد معنوی جامعه

گروه معارف – استاندار مرکزی گفت: بقاع متبرکه زمینه‌ساز رشد معنوی در جامعه هستند و از تأثیرگذاری این اماکن بر روح و روان مردم نباید غافل شد.

بقاع متبرکه؛ زمینه‌ساز رشد معنوی جامعه

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، شامگاه روز گذشته دوم مرداد در مراسم آئین افتتاح روضه منوره آستان مقدس امامزاده محمدعابد(ع) اراک گفت: بقاع متبرکه زمینه‌ساز رشد معنوی در جامعه هستند و از تأثیرگذاری این اماکن بر روح و روان مردم نباید غافل شد.
وی تصریح کرد: همه ما در زمان گرفتاری مأمنی جز ائمه اطهار(ع) نداریم اما بسیار پسندیده است که ما در همه مواقع یاد حضرات باشیم تا سبک زندگی ما رنگ و بوی دینی به خود بگیرد.
آقازاده بیان کرد: مرمت و بازسازی امامزادگان باید با دقت‌نظر و استفاده از هنرمندان حاذق صورت گیرد تا هم پیام سیره نبوی را بیان کند و هم برای صدها سال بعد ماندگار باشد.
وی افزود: اوقاف برای مرمت و بازسازی از ظرفیت خیرین استفاده می‌کند. خیرین با قدم گذاردن در این مسیر راهی را برای زیستن به سبک اسلامی برای خود و دیگران باز می‌کنند.
به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، نیز در ادامه گفت: عملیات کلنگ‌زنی روضه منوره آستان مقدس امامزاده محمد عابد سال ۹۳ بر زمین زده شد و خیرین برای بازسازی و تجهیز آن مجدانه پابکار بودند.
وی ادامه‌داد: در سال ۹۳ دو شبستان احداث شد و همان شب کلنگ روضه منوره بر زمین زده شد. امروز پس از گذشت بیش از سه سال شاهد رونمایی از ضریح جدید امامزاده هستیم. عملیات ساخت رواق‌ها تا مرحله سفت‌کاری پیش رفته است. امید است با کمک خیرین فازهای بعدی امامزاده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha