کتاب‌های طرح کتاب‌خوان مرداد معرفی شدند
کد خبر: 3733237
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

کتاب‌های طرح کتاب‌خوان مرداد معرفی شدند

گروه فرهنگی ـ کتاب‌های «فرشته‌ها هم عاشق می‌شوند»، «روی جاده ابریشم»، «مردی که اسرار زمین را می‌دانست» و «تنور» به عنوان منابع طرح کتاب خوان مردادماه امسال در کتابخانه‌های عمومی خوزستان معرفی شدند.

به گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح کتاب‌خوان مردادماه با معرفی 4 اثر «تنور و داستان‌های دیگر» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی مجموعه شعر «روی جادّه ابریشم شعر» سروده محمد قهرمان، «فرشته‌ها هم عاشق می‌شوند» نوشته نعیمه اسلاملو و «مردی که اسرار سرزمین‌ها را می‌دانست» نوشته محمود پوروهاب به علاقه‌مندان مطالعه و کتابخوانی معرفی شد.

براساس این گزارش کتاب «فرشته‌ها هم عاشق می‌شوند» از انتشارات تلاوت آرامش، حکایت خوش‌آوای عاشقی ده‌ها فرشته صبوری است که در هجوم هیچ هیاهویی گم و بی‌اثر نمی‌شود و تا همیشه زیباترین نشانِ ارزش‌های زن نجیب و شریف ایران‌زمین را به همگان یادآوری می‌کند و از دلاور زنان استواری می‌گوید که لطیف و فرشته‌وار عاشق می‌شوند و در راه عشق، ایستاده جان نثار می‌کنند.

فرشته که پس از مدت‌ها مقاومت در برابر ازدواج، دل به مهر امیرحسین علوی می‌سپارد. در آستانه مادر شدن خبر بسیار ناگواری می‌شنود و همه خاطرات پیش از ازدواجش با امیرحسین تا آن زمان را در ذهنش مرور می‌کند تا اینکه...

با خواندن این کتاب پابه‌پای فرشته با دغدغه‌ها، آرزوها و علاقه‌هایش پیش می‌رویم و نقش مهم توکل راستین به خداوند را در همه امور زندگی این بانوی جوان حس می‌کنیم.

«تنور و داستان‌های دیگر» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی و از انتشارات معین است.

داستان‌های «هوشنگ مرادی کرمانی» نویسنده‌ شهیر و نام‌آشنای ایرانی از لطیف‌ترین داستان‌هایی است که در حوزه‌ ادبیات فرهنگ مردم ایران با زبانی ساده و خودمانی نوشته شده و نه‌تنها در کشور ما که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد. نوشته‌های ساده و کلام شیرین مرادی کرمانی، شناسنامه‌ ادبیات معاصر کودک و نوجوان ایران در جهان است. جایزه‌ جهانی هانس کریستین اندرسن، جایزه‌ کتاب سال ۱۹۹۴ کودکان و نوجوانان اتریش، سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه‌ دوازدهمین جشنواره‌ فیلم فجر، جایزه‌ مهرگان ادب، عنوان نویسنده‌ برگزیده‌ کشور کاستاریکا و جایزه‌ خوزه مارتینی در سال ۱۹۹۵ از جمله جوایزی است که آثار این نویسنده‌ بزرگ کرمانی به خود اختصاص داده است.

«تنور و داستان‌های دیگر» شامل ۱۶ داستان کوتاه جذاب است که هریک دنیایی از عاطفه و احساس پیش روی خواننده می‌گشاید و پشیمانی از خواندن این کتابِ اثر هوشنگ مرادی کرمانی، خالق داستان‌های مجید، محال به نظر می‌رسد.

 بسیاری از داستان‌های کوتاه این مجموعه دست‌مایه‌ فیلم‌های سینمایی و داستانی موفق قرار گرفته است.

 «روی جادّه ابریشم شعر» سروده استاد محمد قهرمان و از انتشارات جمهوری است. «روی جادّه ابریشم شعر» آخرین اثر شاعر بزرگ خراسان، مرحوم محمّد قهرمان است که بی‌تردید یکی از بهترین شاعران معاصر ایران است.

قهرمان به زبان محلی خراسانی هم شعر می‌سرود و علاوه بر سرایش شعر به تصحیح آثار بزرگان شعر ادب فارسی همّت می‌گماشت.

این کتاب، اشعار مرحوم محمد قهرمان را بر اساس قالب‌های غزل، رباعی، دوبیتی، قطعه‌ و اشعار متفرقه، بخش‌بندی کرده است؛ اشعاری که به‌روشنی نشان از آرامش روح پرحرارت شاعر جوان دهه‌های آغازین قرن ۱۴ هجری، در اواخر عمرش دارد.

 «مردی که اسرار سرزمین‌ها را می‌دانست»(زندگینامه امام محمد باقر علیه‌السلام) نویسنده: محمود پوروهاب و از انتشارات مدرسه است.

این کتاب زندگی پنجمین خورشید تابان از چهارده آفتاب درخشان آسمان عصمت و طهارت(ع)را از سوم صفر سال ۵۷ هجری در مدینه تا شهادت ایشان در ۵۷ سالگی با زبانی فصیح و دل‌نشین روایت می‌کند و در بخش پایانی کتاب، چهل سخن از سخنان عالمانه امام در قالب حدیث و روایت نقل می‌شود. نویسنده کتاب، محمود پوروهاب شاعر است و شاعرانگی و لطافت در خطوط این کتاب منثور، مشهود است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «جابر با دستمالی لب‌هایش را پاک کرد. لبخند شادمانی بر صورت چروکیده‌اش دوید. دست محمد باقر علیه‌السلام را گرفت، به صورت خود مالید و بعد بر آن بوسه زد و گفت: رسول خدا صلی‌الله علیه و آله راست گفت که فرزندم باقرالعلوم را می‌بینی، سلام مرا به او برسان. به‌راستی که تو شکافنده علومی.»

 گفتنی است طرح کتاب‌خوان ماه توسط کتابخانه‌های عمومی با هدف تبیین منویات رهبر معظم انقلاب برای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، دسترسی همگانی به کتاب، لزوم معرفی کتاب‌های مفید برای پرورش فکری آحاد مختلف مردم جامعه و همچنین ارتقای فضایل اخلاقی و فرهنگ عمومی از طریق مطالعه کتاب‌های مفید و فاخر، در سطح کشور اجرا می‌شود.

 در طرح کتاب‌خوان ماه، برای هر ماه ۴ عنوان کتاب از بین کتاب‌های تازه منتشر شده، برای اقشار و سلایق گوناگون مردم و در موضوعات و مناسبت‌های متنوع مانند(سبک زندگی ایرانی اسلامی، ازدواج، تربیت فرزند، اخلاق اجتماعی، خانواده، سلامت، کودک و نوجوان، علمی و دینی و...) انتخاب و به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تحقق دیگر اهداف طرح، کتاب‌ها در قالب‌ها و روش‌های مختلف نظیر پوستر، خلاصه‌نویسی، کتابچه، فلش و کلیپ، معرفی شده و با محوریت آن ۴ کتاب فعالیت‌های کتاب‌ محور متنوعی مثل جلسات نقد کتاب، مسابقات کتابخوانی و... انجام‌ می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha