نگاهی به بزرگ‌ترین پروژه مذهبی جهان تشیع + اینفوگرافی
کد خبر: 3733249
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

نگاهی به بزرگ‌ترین پروژه مذهبی جهان تشیع + اینفوگرافی

گروه جامعه ــ ساخت صحن حضرت زهرا(س) در جوار حرم مطهر حضرت علی(ع) علاوه بر افزایش 100 هزار متر مربعی فضای زیارتی این حرم، برکات اقتصادی، فرهنگی و هنری زیادی نیز برای ایران داشت.

به گزارش ایکنا؛ از سال 90 پروژه توسعه حرم حضرت علی(ع) در نجف اشرف تحت عنوان صحن حضرت زهرا(س) آغاز شد. افرادی که قبل از سال 90 به نجف اشرف مشرف شده بودند همگی متفق‌القول بر کوچک بودن بخش زیارتی حرم اشاره داشتند. از سوی دیگر روز به روز بر تعداد زائران این حرم شریف افزوده می‌شد و باید اقدامی برای توسعه حرم حضرت علی(ع) صورت می‌گرفت که این اقدام تحت عنوان طرح توسعه حرم حضرت علی(ع) با آغاز ساخت صحن حضرت زهرا(س) شروع شد.

 مساحت این صحن شش هکتار معادل ۶۰ هزار متر مربع با زیر بنایی معادل ۲۱۸ هزار متر مربع است. صحن حضرت زهرا(س) شامل دو بخش زیارتی و غیر زیارتی و شبستان است که ۸۹ هزار متر مربع آن ویژه بخش زیارتی است. بخش غیر زیارتی صحن حضرت زهرا(س) نیز که شامل كتابخانه، واحدهای خدماتي، پاركينگ، موزه، مضيف و ... است.

روند ساخت این صحن، تأثیرات و برکات اجرای این طرح برای ایران و نحوه مشارکت در ساخت این صحن مسائلی است که با مشاهده اینفوگرافی طراحی شده برای این صحن می‌توانید از آن مطلع شوید.

انتهای پیام

captcha