انس با کلام الهی بهترین پاداش حفظ قرآن بود
کد خبر: 3733305
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
صفاری‌زاده:

انس با کلام الهی بهترین پاداش حفظ قرآن بود

گروه فعالیت‌های قرآنی - حافظ قرآن شرکت‌کننده در مسابقات اوقاف گفت: انس با کلام الهی بهترین پاداش حفظ قرآن برای اینجانب در طول زندگی بوده و هست و از این بابت خدا را شکر می‌کنم.

انس با قرآن پااش حفظ برای من استزهرا صفاری‌زاده، شرکت‌کننده در رشته حفظ چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در گفت و گو با ایکنا از قم، با بیان اینکه از کودکی با قرآن مانوس بوده است گفت: مادرم مربی قرآن بودند و من از بچگی در کلاس‌های ایشان حضور داشتم و توفیق انس با قرآن را یافتم و حفظ را هم از همان زمان شروع کردم.

وی افزود: در آن دوره روش‌های منظمی برای حفظ نبود لذا حفظم طول کشید و بعدا هم به خاطر درس مدتی حفظ را کنار گذاشتم و متوقف شد اما در نهایت موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم.

صفاری‌زاده بیان کرد: در ابتدا عمدتا حفظ ما شنیداری و براساس ترتیل کسانی مانند آقای پرهیزگار بود و ما با نوارهای ایشان مانوس بودیم و از پنجم ابتدایی تا دوم دبیرستان زمان حفظ من طول کشید.

این حافظ قرآن بیان کرد: در آن دوره روش‌ها با الان متفاوت بود و افراد کمی بودند که بتوانند ما را رهنمایی کنند ولی امروز روش‌های مختلفی برای حفظ وجود دارد که حفظ را راحت‌تر و مطمئن‌تر می‌کند و توصیه این است که ابتدا با این راه‌ها آشنا شویم.

صفاری‌زاده ادامه داد: البته سن شروع حفظ برای افراد مختلف متفاوت است ولی سن نوجوانی آمادگی و گیرایی بالایی وجود دارد و بازدهی خوبی دارد.

وی با اشاره به حفظ مجازی نیز افزود: بنده مدتی با مرکز مجازی مرتبط بودم که خیلی خوب بود ولی اگر کسی شرایط کلاس رفتن را داشته باشد آموزش‌های جامع تری دریافت می‌کند و مسلما بهتر است ولی کسانی که فرصت ندارند مرکز مجازی برای این افراد عالی است.

وی با بیان اینکه سطح مسابقات حفظ امسال خیلی خوب و بالابود عنوان کرد: من خیلی از دست اندرکاران تشکر می کنم که امکان برگزاری این مسابقات را فراهم کرده‌اند.

وی تاکید کرد: انس با کلام الهی بهترین پاداش حفظ قرآن برای اینجانب در طول زندگی بوده و هست و از این بابت خدا را شکر می کنم.

انتهای پیام

captcha