نمایش مناجات و عرفان در گالری مانیل+عکس
کد خبر: 3733338
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
با افتتاح روزهای فرهنگی ایران صورت گرفت؛

نمایش مناجات و عرفان در گالری مانیل+عکس

گروه بین‌الملل – نمایشگاهی از آثار خوشنویسی تندیس تقوی، بانوی هنرمند ایرانی در گالری «رنه روبلز»، نقاش معروف فیلیپینی در مانیل برگزار شد.

رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین به ایکنا اعلام کرد: روزهای فرهنگی ایران در فیلیپین هم‌زمان با آغاز به کار رسمی انجمن دوستی زنان ایران و فیلیپین دیروز(دوم مردادماه) در پارک ملی «ریزال» فیلیپین افتتاح شد و با برنامه‌های مختلفی همراه بود.

این مراسم با همکاری انجمن دوستی ایران و فیلیپین، انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل، سازمان پارک‌های ملی و «ریزال پارک» فیلیپین، گالری و آرشیو هنری ریزال و با حضور جمعی از ایرانیان مقیم، شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی مانیل و اعضای انجمن دوستی برگزار شد.

روزهای فرهنگی ایران تا 13 شهریورماه سال جاری در مناطق مختلف فیلیپین ادامه خواهد داشت و این برنامه با همکاری سازمان‌ها و نهادهای ایرانی و فیلیپینی برنامه‌ریزی شده است.

محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین طی سخنانی در این مراسم گفت: امروز، روز آغاز روزهای فرهنگی ایران است که با آغاز فعالیت‌های رسمی انجمن دوستی زنان و همچنین با هفته کرامت در ایران همزمان شده و ما بسیار خوشحالیم که با همکاری سازمان‌های مختلف این برنامه را اجرا می‌کنیم.

وی افزود: این برنامه که امروز با نمایشگاه خوشنویسی شروع شده است، با برنامه‌های فرهنگی دیگر از جمله برگزاری دو نمایشگاه عکس از ایران در «ریزال پارک» و دانشگاه دولتی فیلیپین، هفته فیلم در دانشگاه زنان فیلپین و نمایشگاه نقاشی از هنرمند جوان ایرانی در دانشگاه دولتی و زنان فیلیپین تا 13 شهریورماه سال جاری(4 سپتامبر 2018) ادامه خواهد داشت.

نمایش مناجات و عرفان در گالری مانیل+عکس

جعفری ملک در پایان ضمن تشکر از برنامه‌ریزان به ویژه مسئولان پارک‌های ملی و «رنه روبلز»(Rene Robles) رئیس گالری و موزه ریزال که علی‌رغم بیماری این برنامه را پیگیری و اجرا کرد، گفت: امیدوارم با اجرای اینگونه برنامه‌ها شاهد آشنایی بیشتر مردم دو کشور با فرهنگ و تمدن یکدیگر باشیم.

افتتاح نمایشگاه
بنا بر این گزارش، در برنامه روزهای فرهنگی ایران در فیلیپین نمایشگاه خوشنویسی تندیس تقوی، بانوی هنرمند ایرانی در گالری «رنه روبلز»، نقاش فیلیپینی افتتاح شد و در این نمایشگاه آثار خوشنویسی شامل نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، مناجات‌نامه حضرت علی(ع)، تابلوی صلوات تذهیب‌شده با طلا و چند تابلو از اشعار عرفانی شعرای ایران در معرض دید عموم قرار گرفت.

نمایش مناجات و عرفان در گالری نقاش معروف مانیل+عکس

تندیس تقوی، هنرمند خوشنویس و رئیس انجمن خوشنویسان شعبه مانیل و معاون انجمن دوستی زنان ایران و فیلیپین طی سخنانی در افتتاحیه نمایشگاه گفت: هنر به اندازه حضور بشر در زمین قدمت دارد و یکی از بارزترین جلوه‌های اسرارآمیز فرهنگ و تمدن ماست.

وی در ادامه به بررسی هنر خوشنویسی در ایران و اسلام پرداخت و افزود: خوشنویسی ایرانی و نستعلیق، عروس خطوط اسلامی، نمایانگر هنر ناب و خالص ایرانی بوده و با عرفان اصیل اسلامی آمیخته است و پیوند میان اشعار عرفانی و فلسفی و آیات قرآنی برقرار همواره بوده است.

نمایش مناجات و عرفان در گالری نقاش معروف مانیل+عکس

خوشنویسی؛ هنری جهانی
تندیس تقوی با بیان این‌که خوشنویسی یک هنر جهانی است، تصریح کرد: مرزهای این هنر محدود به هیچ کشوری نمی‌شود چه بسا کشورهای آسیای جنوب شرقی نقش و تأثیر عمده‌ای در دوران به وجودآمدن جاده ابریشم در هنر ایرانی و طرح و رنگ آن داشته‌اند.

نمایش مناجات و عرفان در گالری نقاش معروف مانیل+عکس

وی در پایان گفت: من امروز در قالب هنر، عشق، علاقه و پیام مهر و خالصانه مردم کشورم را به مردم کشورهای دنیا به ویژه به کشور و مردم زیبا و دوست‌داشتنی و مهمان‌نواز فیلیپین تقدیم می‌کنم.

«پنلوپه بلمونته»(Penelope Belmonte) رئیس پارک‌های ملی فیلیپین نیز در سخنانی ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی ایران در مانیل به خاطر روزهای فرهنگی ایران در فیلیپین گفت: موزه پارک ریزال آماده در اختیار گذاشتن فرصت‌های مقتضی به هنرمندان محلی و خارجی است. امروز شاهد بروز یکی از نقاط عطف تاریخ این مرکز تازه تأسیس شده به خاطر برگزاری نمایشگاه خوشنویسی یک بانوی هنرمند برجسته ایرانی که کسی نیست مگر خانم دکتر تندیس تقوی، هستیم.

نمایش مناجات و عرفان در گالری نقاش معروف مانیل+عکس

وی افزود: برگزاری نمایشگاه امروز تنها یکی از فعالیت‌های متعدد و مشترک ما با سفارت ایران در فیلیپین است. اما نمایشگاه امروز به خاطر ویژگی‌های آن یعنی روزهای فرهنگی ایران همراه با کمک به مردم(در طرح اطعام نیازمندان) دارای اهمیت خاصی است و به ما احساس ویژه‌ای می‌دهد. این اقدام در راستای احترام به مردم و پاسخی به حمایت‌های آنان است.

عواید صرف امور خیریه
این گزارش همچنین حاکی است، دوازده تابلو به نمایش درآمده در نمایشگاه به منظور کمک به مردم محروم مانیل به مسئولان گالری و موزه ریزال تحویل داده شد و قرار شد که این تابلوها در مراسمی رسمی پس از نمایش در گالری و موزه ریزال به علاقه‌مندان فروخته شود.

عواید حاصل از فروش این تابلوهای خوشنویسی که از سوی تندیس تقوی و در مراسم افتتاح روزهای فرهنگی ایران در فیلیپین تجویل مسئولان فیلیپینی شد، صرف اطعام نیازمندان می‌شود.

 

نمایش مناجات و عرفان در گالری نقاش معروف مانیل+عکس

نمایش مناجات و عرفان در گالری نقاش معروف مانیل+عکس

نمایش مناجات و عرفان در گالری نقاش معروف مانیل+عکس

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha