اضافه شدن آزمون مفاهیم به مسابقات خوب و مفید است
کد خبر: 3733631
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

اضافه شدن آزمون مفاهیم به مسابقات خوب و مفید است

گروه فعالیت های قرآنی ــ یک حافظ کل قرآن کریم گفت: حافظ کل قرآن کریم شرکت کننده در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم گفت: اضافه شدن بخش مفاهیم به مسابقات که از نیمه دوم جزء 28 بود از نظر بنده کار مثبت و مفیدی است و سؤالات خوبی هم برای این کار طراحی شده بود.

حسین عسگرپور، حافظ کل قرآن کریم شرکت کننده در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در گفت و گو با ایکنا از قم؛ گفت: سطح این دوره از مسابقات خیلی بالا بود البته همواره مسابقات قم نمادی از مسابقات کشوری در رشته حفظ است.

وی افزود: شرکت کنندگان قوی بودند و دو قرعه تعیین شده هم به صورت یکسان برای تمامی شرکت کنندگان و با قرارگرفتن آنان در اتاق قرنطینه انجام شد که قرعه های متوسط و خوبی بود و دشورای هایی از جمله آیات مشابه نداشت.

این حافظ کل قرآن کریم تصریح کرد: مدیریت اجرایی مسابقات خوب بود اما اطلاع رسانی برای حضور در مسابقات دارای اشکالاتی بود.

وی افزود: اضافه شدن بخش مفاهیم به مسابقات که از نیمه دوم جزء 28 بود از نظر بنده کار مثبت و مفیدی است و سؤالات خوبی هم برای این کار طراحی شده بود.

عسگرپور در مورد ضرورت حفظ قرآن بیان کرد: من از 13 سالگی حفظ قرآن را شروع کردم و همان طور که رهبری فرمودند حفظ مقدمه تدبر و تدبر مقدمه عمل به قرآن است؛ ایشان همچنین فرمودند که ما باید ده میلیون حافظ داشته باشیم تا جامعه ما قرآنی شود و گفتمان قرآنی، گفتمان  مسلط باشد.

وی در مورد برگزاری مسابقات گروهی و لیگی قرآن هم تصریح کرد: ممکن است این روند عادلانه نباشد و اگر قرار است مسابقاتی به این شکل برگزار شود باید حتما ابعاد مختلف آن مورد سنجش قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha