لزوم فراهم کردن زمینه کارآفرینی توسط دولت
کد خبر: 3733690
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
حجت الاسلام نکونام گفت:

لزوم فراهم کردن زمینه کارآفرینی توسط دولت

گروه سیاسی- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است دولت زمینه کارآفرینی و روی آوردن جامعه به مهارت را فراهم کند و در این خصوص برنامه‌ریزی کند. 

لزوم فراهم کردن زمینه کارآفرینی توسط دولت

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز پنجم مرداد ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد در مصلی امام خمینی (ره)، بیان کرد: نباید گرایش به غرب و بیگانه پیدا شود و باید بر حق بمانیم و حق پرچم توحید است.
وی افزود: پنجم مرداد ماه سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در ایران است که نماز جمعه در کشور به دلایل مختلف جایگاه خود را از دست بود و به برکت انقلاب اسلامی این حکم خدا زنده شد.
حجت‌الاسلام نکونام بیان کرد: امروز به هیچ مجاز نیستیم تا از نماز جمعه عبور کنیم و با تصامح با آن روبرو شویم زیرا نمازحمعه یک حکم منسج کننده جامعه و خار چشم دشمن است که تا حدی که شهید اشرفی اصفهانی در نمازجمعه به شهادت رسید.
وی در ادامه بیان کرد: دشمنان با سنگ اندازی در نمازجمعه قصد دارند با تبلیغات سوء دل جوانان را از نماز جمعه سرد ‌کنند پس این خار چشم دشمنان باید با قوت و شدت برای رضای خدا برگزار شود که برپایی این نماز از بزرگترین حسنات محسوب می‌شود و امروز به فضل پروردگار این وظیفه به خوبی عمل می‌شود.
حجت‌الاسلام نکونام گفت: نماز جمعه پایگاه ایمان و بصیرت است و باید بر ایمان، تقوی، آگاهی و به روز نگه داشتن جامعه بیفزاید زیرا جامعه‌ای رستگار است که به روز باشد و نمازهای جمعه تلاش می‌کنند این امر را محقق کنند.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه ششم مرداد ماه روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، ادامه داد: امروز یکی از مشکلاتی که در جامعه حاکم است و اشتغال جایگاه خود را ندارد و تعداد بیکاران بسیار است،به دلیل این است که مهارت‌آموزی در کشور جایگاه خود را ندارد.
وی تاکید کرد: امروز مدرک علمی جایگاه دارد نه مهارت، در صورتی که مدرک علمی بدون مهارت خاصیت ندارد و اکنون مهارت در رشته‌های مختلف در جامعه کمرنگ شده است که باید به این سمت روی آوریم و برای مهارت ارزش قائل شویم تا به دنبال استخدام در دستگاه‌های دولتی نباشیم و لازم است دولت نیز زمینه کارآفرینی و روی آوردن جامعه به مهارت را فراهم کند و در این خصوص برنامه‌ریزی کند.
حجت‌الاسلام نکونام افزود: هفتم مرداد ماه سالروز ارتحال آیت‌الله مشکینی است که بسیار در راه اسلام تلاش کردند و یک بصیر، مجتهد و عابد وارسته بودند.
وی با بیان اینکه 11 مردادماه روز یک مرجع تقلید بزرگ در ایران است، گفت: این مجتهد در جمع مولدین خود به دست یک ارمنی اعدام شد و مردم پای دار او شادی کردند، زمانی که بصیرت نباشد چنین اتفاقی رخ می‌دهد.
حجت‌الاسلام نکونام اضافه کرد: شیخ فضل‌الله نوری فریاد زد من مشروطه مشروعه را آورده‌ام نه مطابق میل غرب، اما عده‌ای که منافع خود را در خطر دیدند با فضاسازی مردم را فریب دادند و این مجتهد نیز به دار آویخته شد.
وی بیان کرد: نمایندگان مجلس باید مراقب باشند تا به دنبال احزاب و سیاسی بازی نباشند و منافع مردم برای آنان مهم باشد نه بیگانه زیرا نماینده‌ای که به دنبال بازیگری و منافع شخصی باشد نمی‌تواند حقیقت انقلاب را دنبال کند.
حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد: مسئول دولتی که دنبال مسائل گروهی باشد نمی‌تواند مسائل انقلاب را دنبال کند پس نباید در مسیری باشیم که ناخواسته به انقلاب اسلامی آسیب وارد کند.
وی یادآوری کرد: انقلاب حقیقت دارد نباید با بازیگری سیاسی، حزبی، دنیاگرایی، منفعت شخصی و ... حقیقت آن مخدوش شود پس باید حساس باشیم.
امام جمعه شهرکرد گفت: طرح تقویت مبانی اعتقادی در استان در حال اجرا است و جوانان با علاقه به طرح سولات خود می‌پردازند.
انتهای پیام

captcha