طرح دشمنان این است که همه عالم را تبدیل به محیط لهو و لعب کنند
کد خبر: 3733743
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
آیت‌الله میرباقری:

طرح دشمنان این است که همه عالم را تبدیل به محیط لهو و لعب کنند

گروه فرهنگی - رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: پیامبر مکرم اسلام (ص) قیام کردند تا همه عالم را تبدیل به مسجد و محلی برای ذکر خدا کنند از طرف دیگر طرح دشمنان این است که همه عالم را تبدیل به محیط لهو و لعب کند و مردم مست و غرق در دنیا و غافل از خدا باشند.

دل‌بستگی انسان به دنیا دلیل ترس از مرگ است

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی شامگاه روز گذشته، 5 مردادماه در نشست طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی در مصلی امام خمینی شهرکرد، گفت: خداوند در سوره جمعه می‌فرماید:«وقتی در روز جمعه ندا داده شد به تجمع، خرید و فروش را رها کرده و با همه سعی به سمت ذکر خدا بشتابید، خیر شما در این است.»

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به اینکه بازاری که در این آیه قرآن مردم را از تجمع برای نماز جمعه و در اطراف حضرت منع می‌کند در روایات با کنایه به دشمنان ایشان تفسیر شده است، افزود: پیامبر مکرم اسلام (ص) قیام کردند تا همه عالم را تبدیل به مسجد و محلی برای ذکر خدا کنند از طرف دیگر طرح دشمنان این است که همه عالم را تبدیل به محیط لهو و لعب کند و مردم مست و غرق در دنیا و غافل از خدا باشند.

وی با بیان اینکه ترازو اهل آخرت این است که هر کاری که بهشت مرا را تضمین کرده و از جهنم دور شوم را انجام دهم؛ اهل الله از این هم بالاتر هستند و خواسته خدا و نزدیکی به او را مدنظر قرار می‌دهند، ادامه داد: میزان و ترازو مؤمنان باید آخرت و خداوند باشد.

میرباقری با تأکید بر اینکه یکی از نقشه‌های دشمنان انبیا که امروزه به پا شده؛ تمدنی است که آوازه آن گوش جهان را کر کرد و واژه‌هایی همچون ترقی، پیشرفت و توسعه جز لهو و لعب چیزی نیست، عنوان کرد: قطعاً هیچ کس با بهبود معیشت، راحتی زندگی، تأمین امنیت و رفاه مخالف نیست ولی با اینکه عالم بازار مکاره و لهو شود مخالفت می‌شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم در ادامه خاطرنشان کرد: این روزها متأسفانه جبهه دوستان پیامبر هم درگیر بازار مکاره شده است و برخی از فیلسوفان غربی و حتی غرب‌گرایان داخلی هم این‌گونه بیان می‌کنند که خدا در غرب مرده و برای اینکه به توسعه برسیم باید این‌چنین باشد، این صحبت را کسانی مطرح می‌کنند که خود مرده‌های روی زمین هستند.

وی اضافه کرد: از رسانه‌های بیگانه جز لهو و لعب شنیده نمی‌شود؛ نباید به غرب‌گرایان داخلی نگاه کرد که دائم از تمدن غربی و آمریکایی دم می‌زنند رسوایی این تمدن سال‌ها است مشخص شده و در حال فروپاشی است.

میرباقری با اشاره به اینکه تکلیف ما در مقابل بازار مکاره این است که به مصادیق و جلوه‌های این بازار چشم ندوزیم، تصریح کرد: انقلابی بودن یعنی آن کسی که طرح پیامبر خدا را می‌فهمد و در راستای آن عمل می‌کند.

انتهای پیام

captcha