تلاش می‌کنیم میزبانی استان مرکزی از مسابقات سراسری قرآن، خاطره‌ای ماندگار شود
کد خبر: 3733753
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴
استاندار مرکزی:

تلاش می‌کنیم میزبانی استان مرکزی از مسابقات سراسری قرآن، خاطره‌ای ماندگار شود

گروه فعالیت‌های قرآنی – سیدعلی آقازاده گفت: چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف امسال از 10مهر تا 23 همین ماه به میزبانی استان مرکزی برگزار می‌شود، با طرح برنامه و برگزاری جلسات، مقدمات کار به خوبی پیش می‌رود تا این دوره از مسابقات یکی از ماندگارترین دوره‌های مسابقات سراسری باشد.

تلاش می‌کنیم میزبانی استان مرکزی از مسابقات سراسری قرآن کریم، ماندگار شود

سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، در حاشیه برگزاری مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: از اداره کل اوقاف به منظور برگزاری مسابقات قرآن در چنین سطحی تقدیر می‌کنم. قرآن در زندگی مسلمانان و فضای کشور در 4دهه اخیر نقش مهم، تأثیرگذار و تعیین‌کننده داشته است، الهام گرفتن ما از مفاهیم قرآن و عمل به آموزه‌های قرآنی مسیر موفقیت را برای ما هموار کرده است.
وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآن در رشته‌های مختلف حفظ و قرائت تلنگر دیگری است تا در راستای تمسک‌جستن به آموزه‌های قرآنی قدم برداریم، تمسک به قرآن و عترت یکی از موفقیت‌های ما مسلمانان در زندگی است که باعث می‌شود در ابعاد مختلف نه تنها زندگی خود ما بلکه خانواده و اطرافیان را تحت‌الشعاع قرار دهد.

توجه به مبانی دینی فرزندان؛ وظیفه خانواده‌ها
استاندار مرکزی ادامه داد: امروز برای نسل آینده باید برنامه‌ریزی کرد، آنان در کنار دروس فنی و تخصصی باید به مبانی دینی و قرآنی نیز پایبند باشند تا کشوری مستقل از هر نوع وابستگی داشته باشیم، خانواده‌ها در این حوزه با جدیت بیشتری وارد شوند، کودکان و نوجوانان سرمایه‌های آینده هستند نباید اجازه داد با تفکراتی غیر از تفکر اسلامی تربیت شوند.
این مقام مسئول اضافه کرد: مسابقات قرآن انگیزه‌ای برای ادامه حرکت در مسیر قرآنی است، برنامه‌های این حوزه باید هدفمند دنبال شود، بدون شک اگر شرکت در مسابقات قرآن عاملی برای رشد دینی باشد بسیار مثمر ثمر است اما باید دقت شود تا مسابقات و کسب رتبه هدف نشود.
وی بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآن را به فال نیک می‌گیرم، استان مرکزی در این حوزه سابقه روشن دارد، بسیاری از نوجوانان و جوانان استان در مسابقات مختلف قرآنی حائز رتبه‌های برتر می‌شوند که این مهم برای استان افتخاری ارزنده است، اما جوانان دقت کنند حضور خود را تنها به مسابقات محدود نکنند و در زمینه‌های دیگر نیز ورود پیدا کنند.
استاندار مرکزی گفت: ارتباط با قرآن به ویژه مفاهیم کاربردی در زندگی نه‌تنها به ترمیم آسیب‌های فرهنگی جامعه کمک می‌کند، بلکه در مناطقی که آسیب‌ها جدی‌تر است برگزاری این مسابقات تأثیر بسیار مثبتی در کاهش ناهنجاری‌ها دارد. مراکز قرآنی باید در این مناطق با استفاده از روش‌های اثرگذارتر وارد شوند.
وی در تشریح وضعیت مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف اظهار کرد: جلسه‌ای با حجت‌الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه داشتم تا از نزدیک با ارائه خدمات آشنا شوم. چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف امسال از 10مهر تا 23 همین ماه به میزبانی استان مرکزی برگزار می‌شود، با طرح برنامه و برگزاری جلسات، مقدمات کاری به خوبی پیش می‌رود تا این دوره از مسابقات یکی از ماندگارترین مسابقات سراسری باشد.
آقازاده با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات در استان منشأ خیرات و برکات بسیاری است، تصریح کرد: احکام ستاد معین صادر شده است. المان قرآنی نیز در یکی از میادین شهر نصب می‌شود. طراحی توسط شهرداری صورت گرفته است، کار در مرحله ساخت است تا همزمان با برگزاری مسابقات از المان قرآنی که در میدان نماز اراک نصب می‌شود؛ رونمایی شود.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha