گلایه حافظ قرآن نسبت به بی توجهی خانواده‌ها به این کتاب الهی
کد خبر: 3734180
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

گلایه حافظ قرآن نسبت به بی توجهی خانواده‌ها به این کتاب الهی

گروه فعالیت‌های قرآنی- یک حافظ قرآن در بجنورد گفت: متاسفانه امروز خانواده‌ها آنچنان باید و شاید به قرآن بها نداده و نسبت به آموزش و نام نویسی فرزندان خود در کلاس‌های قرآنی بی توجه هستند.

گلایه حافظ قرآن نسبت به بی توجهی خانواده‌ها به این کتاب الهی

صدیقه ایزانلو،حافظ قرآن در بجنورد درگفت و گو با ایکنا ازخراسان‌شمالی اظهارکرد: امروز در جامعه خانواده‌ها برای نام نویسی فرزندان خود در کلاس‌های زبان خارجه، ورزشی و رشته‌های مختلف هنری اقدام می‌کنند اما نسبت به قرآن و آموزش آن به فرزندان بی توجه هستند.
وی با بیان اینکه امروز قرآن در مهجوریت باقی مانده است، ادامه داد: درحال حاضر کمتر خانواده‌ای را می‌یابید که برای نام نویسی فرزند خود در کلاس‌های قرآنی دغدغه داشته باشند، در این راستا هر روز که میگذرد از توجه به قرآن این کتاب الهی در خانواده‌ها کاسته می‌شود.
ایزانلو افزود: باید نهادهای فرهنگی و آموزشی همانند سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش در تبلیغات و ترویج فعالیت‌های قرآنی و حمایت از موسسات قرآنی و حافظان تلاش کرده و زمینه فعالیت هرچه بیشتر آنان را فراهم کنند.
وی با تاکید بر لزوم تشویق و ترغیب حافظان و فعالان قرآنی، گفت: عدم حمایت کافی از موسسات و فعالان قرآنی سبب می‌شود که انگیزه های موجود در این حوزه از بین برود.
ایزانلو عنوان کرد: حفظ قرآن مستلزم وجود یک اراده و همت جدی بوده بنابراین باید مسئولان فرهنگی نیز عزم خود را جذب کنند تا فعالیت های قرآنی بیش از پیش توسعه یابد.
وی با بیان اینکه حفظ قرآن را از اواخر سال 91 آغاز کرده و در سال 92 به پایان رساندم، خاطرنشان کرد: افراد اگر همت کنند می‌توانند موفق به انجام سخت ترین کارها شوند که خوشبختانه بنده در سن 35 سالگی با وجود سه فرزند که در آن زمان یکی از آنان شیرخواره بود توانستم کل قرآن را حفظ کنم.

captcha