جامعه قرآنی اراک، دِین خود را به قرآن ادا کنند
کد خبر: 3734253
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

جامعه قرآنی اراک، دِین خود را به قرآن ادا کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی – اینک استان مرکزی افتخار دارد میزبان چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم باشد، بر اهالی قرآن شایسته است که جهت هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این برنامه بزرگ فرهنگی قرآنی در این امر پر خیر و برکت اهتمامی ویژه بورزند و با حضوری گرم و با شکوه، دین و وظیفه خود را نسبت به این شعائر الهی ادا نمایند.

جامعه قرآنی اراک، دِین خود را به قرآن ادا کنند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، استاد مرتضی مختاری، پیشکسوت، داور مسابقات و چهره قرآنی کشور، به بهانه میزبانی استان مرکزی از چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن، یادداشتی را در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار داده که در ادامه می‌خوانید.
امروز در سراسر دنیای اسلام، هرکاری برای قرآن و در جهت فهم قرآن و اشاعه قرآن انجام بگیرد، یکی از بزرگترین حسناتی است که می‌شود تصوّر کرد.(مقام معظم رهبری)
قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی در کنار سنت و سیره معصومین(ع) رهبر و راهنمای انسان به سوی کمال است. این قرآن به راهی هدایت می‌کند که مستقیم‌ترین راههاست. کسانی که با قرآن مأنوسند به کمک قرآن حق را از باطل تشخیص می‌دهند. قرآن کریم، انسان را به زندگی کردن با معیارها و ارزش‌های انسانی واسلامی دعوت می‌کند.
رسول گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند: «مَن جَعَلَهُ أمَامَهُ قَادَهُ إلَی الجَنّةِ وَ مَن جَعَلَهُ خَلفَهُ سَاقَهُ إلَی النّارِ؛ هر کس قرآن را پیش‌روی خود قرار دهد، او را به بهشت رهبری کند و هر کس آن را پشت سرافکند سوق دهنده او به سوی آتش خواهد بود»(ارشاد القلوب/ ج1/ ص79 )
قرآن مجید عامل صعود به بهشت، مایه خرّمی دل‌ها، دریای بیکران معرفت و راهنمای توانگری است که عامل اصلی هدایت و تربیت افراد و جوامع بشری به سوی کمال و نیل به ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.
اگر کسی بخواهد به حقیقت، اسلام و انسان و جهان را بشناسد چاره‌ای جز مراجعه به قرآن مجید ندارد. در این کتاب الهی، آنچه نازل شده هماهنگ با تمام شئون انسان و منطبق بر نظام احسن خلقت است. نقش قرآن در زندگی بشر در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی و حتی بین‌المللی قابل دقت و تأمل است.
و اینک که استان مرکزی افتخار دارد میزبان چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم باشد، بر اهالی قرآن شایسته است که جهت هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این برنامه بزرگ فرهنگی قرآنی در این امر پر خیر و برکت اهتمامی ویژه بورزند و با حضوری گرم و با شکوه دین و وظیفه خود را نسبت به این شعائر الهی ادا نمایند.
در مهر امسال آفتاب پرفروغ تلاوت قرآن کریم توسط قاریان و حافظان جوان این مرز و بوم شهر و دیارمان را گرمایی دوباره خواهد بخشید و از چشمه‌سار زلال معارف وحی، جان تشنگان را سیراب خواهد نمود.
انتهای پیام

captcha