متسابقین صاحب رتبه‌ از سال‌های قبل، میدان را برای جوانترها باز کنند
کد خبر: 3734379
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
داور لحن مسابقات تهران:

متسابقین صاحب رتبه‌ از سال‌های قبل، میدان را برای جوانترها باز کنند

گروه مسابقات ــ موسوی‌نیا، داور لحن مسابقات استان تهران گفت: شرکت‌کنندگانی که سال‌های گذشته در سطح کشوری رتبه‌های اول را کسب کرده‌اند و صاحبان رتبه‌های سالهای گذشته خودشان از میدان مسابقه کنار بروند و به تدریس و داوری بپردازند و به افراد جدید و جوانترها میدان بدهند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ دومین روز مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بانوان استان تهران صبح امروز هفتم مردادماه در حسینیه ارشاد انجام شد.
بر همین اساس در گروه بانوان، سرپرستی هیئت داوران برعهده «خیریه عچرش» بود. همچنین در بخش تجوید «مرجانه نیاورانی»، در بخش وقف و ابتدا «خان بابا» و در بخش حفظ قرآن کریم نیز «افخمی» و «قلع‌ریز» به قضاوت مسابقات پرداختند.
در بخش لحن «موسوی‌نیا»، در بخش صوت «نافذکلام» و در بخش دعاخوانی نیز «حسن‌خانی» در تیم داوری گروه بانوان این دوره از مسابقات حضور داشتند.
در این مرحله شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل قرآن کریم به رقابت پرداختند. از شهرستانها و مناطق استان تهران در این مرحله از مسابقات حضور داشتند که بر روی جایگاه قرار گرفتند و به رقابت پرداختند.
شرکت کنندگان رتبه‌دار سال‌های قبل انگیزه را از جوانترها می‌گیرندعچرش، رییس هیئت داوران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: سطح مسابقات حفظ کل و 20 جزء و 10 جزء خیلی بالا نیست، ولی نزدیک به بالاست. مکان برگزاری مسابقات هم خیلی خوب است، اما محدودیت زمان دارد. همه امکانات مکان حسینیه ارشاد خوب است و فقط ای کاش محدودیت زمان نداشتیم. قسمت حفظ خیلی خوب بودند و خوب کار کردند. کارگاه‌ها هم خوب کار شده بود، ولی هنوز جای کار دارد.
در ادامه موسوی نیا، داور رشته لحن در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا بیان کرد: با توجه به شناختی که دارم تهران هم تقریبا مثل مشهد، جزء استان‌های قوی از لحاظ قرآنی است. اما مشکلی که در سطح مسابقات اوقاف داریم، این است که شرکت‌کنندگانی را می‌بینیم که سالهای گذشته در سطح کشوری رتبه‌های اول را کسب کردند و مجددا شرکت کرده‌اند و رتبه کسب می‌کنند و این باعث از بین‌رفتن انگیزه سایرین شده و طبیعتا سایرین نمی‌توانند به مرحله کشوری راه پیدا بکنند و کسب تجربه داشته باشند و نمی‌توانند خودشان را محک بزنند و تجربه کسب کنند و در میادین کشوری حضور داشته باشند. این در استان‌های قوی مثل تهران دیده می‌شود و ما پیشنهاد دادیم که این دوستان در گروه‌های دیگر شرکت کنند و با همدیگر سنجیده شوند. سطح این‌جا طبیعتا باید بالا باشد و اینطور هست، اما باز هم افراد قوی آنهایی هستند که در سال گذشته بودند و نفرات بعدی پشت سر اینها همچنان منتظرند که راهی به مراحل بالاتر پیدا بکنند.شرکت کنندگان رتبه‌دار سال‌های قبل انگیزه را از جوانترها می‌گیرند
وی افزود: متاسفانه در سطح کشوری منتخبین همان منتخبین سال‌های پیش هستند و یا رشته‌هایشان را عوض می‌کنند یا یکسال می‌گذرد و دوباره در همان رشته شرکت می‌کنند. جوایز بین یک عده خاصی در سطح کشور می‌چرخد و افراد جدیدی را در این سالها ندیدیم که بیایند جایگاهی را کسب بکنند یا پیشرفت کنند. چون این زمینه برای رشدشان است.
موسوی نیا در ادامه گفت: پیشنهاد و توصیه‌ام به خواهرانی که صاحب رتبه هستند، این است که به دنبال داوری و تدریس بروند که ما الان خیلی به آن نیاز داریم. رشته قرائت تحقیق الان در بین خواهران کم‌طرفدار شده است، و فقط یک افراد خاصی که مسابقه‌ای هستند، رشته تحقیق را کار می‌کنند و دلیلش همین است. دلیل دیگر هم نبودن محافل در سطح کشور، و نبودن جلسات خواهران در سطح کشور است. و متأسفانه ما قاری تحقیق خیلی کم داریم کما این‌که در بعضی از شهرهای خیلی قوی الان کمتر از 10 نفر شرکت‌کننده در رشته تحقیق داشتند. الحمدلله که رشته حفظ خیلی پر طرفدارتر شده است و بابت این خیلی خوشحالیم اما از رشته تحقیق نباید غافل باشیم.
وی افزود: توصیه من به عزیزانمان این است اگر سازمان‌ها نمی‌توانند مسابقه جداگانه‌ای برایشان برگزار بکنند، خودشان کنار بروند و به تدریس و شاید داوری بپردازند و واقعا به افراد جدید و به جوانترها و به کسانی که زحمت کشیدند و به اینجا رسیدند، میدان بدهیم و اما جوان‌ترها پشت یک سد بسیار قوی از افراد سال‌های گذشته و افرادی که 15 یا 10 سال است که در مسابقات صاحب رتبه‌اند و بازهم صفوف اول را آنها تشکیل می‌دهند، پشت سر آنها مانده‌اند. مکان مسابقات مکان خیلی خوبی است و طبیعتا حسینیه ارشاد یکی از مکان‌های صاحب نام و مکان‌های دارای سابقه در عرصه مسابقات بین‌المللی است.

صمدزاده، شرکت‌کننده رشته ترتیل نیز سطح مسابقات حفظ کل را خیلی خوب توصیف کرد و نظر وی در مورد مکان مسابقه خوب مثبت بود. وی گفت: من از پردیس دماوند آمده‌ام که مسافتی طولانی بود. اطلاع‌رسانی ضعیف بود و من امسال خیلی پیگیر شدم تا در مسابقات شرکت کنم. زیرا اطلاع‌رسانی در شهرستانها ضعیف بود.

شرکت کنندگان رتبه‌دار سال‌های قبل انگیزه را از جوانترها می‌گیرند

فاطمه سادات غفاری، شرکت کننده در رشته حفظ کل قرآن کریم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: سطح مسابقات بهتر از سال قبل است و مکان مسابقات بهتر از قبل است و سطح مسابقات هم بالاتر رفته است.
وی افزود: این‌که مسابقات تأثیر خوبی روی جامعه بگذارد، خیلی مهم است. اما متأسفانه تأثیر خاصی را بین مردم جامعه نمی‌بینیم. اطلاع‌رسانی خوب نیست و مردم خوب استقبال نمی‌کنند. مردم باید مثل هنر موسیقی و تئاتر، از مسابقات قرآن هم استقبال کنند. الان داخل خیابان شریعتی فقط دو بنر زده بودند و این خیلی کم هست.
غفاری با بیان این‌که امسال حسینیه ارشاد را برای مسابقات درنظر گرفتند، اظهار کرد: جایگاه بسیار مناسبی است و اگر سال‌های بعد هم اینجا را در نظر بگیرند خوب است.
وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی در کشورمان یکی صداوسیماست و یکی هم رسانه‌های دیداری و نوشتاری. با توجه به این‌که فضای مجازی شیوع پیدا کرده، این هم می‌تواند خیلی فضای خوبی باشد. به نظر بنده دائم نباید مضرات فضای مجازی را ببینیم. برای تبلیغات، برای اطلاع‌رسانی و برای جا انداختن فرهنگ قرآن بین مردم از فضاهای مجازی هم استفاده بشود. مردم بدانند که چه تاریخی مسابقات قرآن برگزار می‌شود و این گام اول است. مشتاق قرآن کم نیست، اما متأسفانه چون اطلاع‌رسانی کم هست و درست نیست، مردم نمی‌توانند استفاده کنند. با توجه به وسعت استان تهران، اگر سهمیه برای استان تهران بیشتر بشود، بهتر است. سهمیه را افزایش بدهند تا افراد بیشتری بتوانند شرکت کنند و شرکت‌کنندگان انگیزه خود را از دست ندهند.شرکت کنندگان رتبه‌دار سال‌های قبل انگیزه را از جوانترها می‌گیرند
منصوره آرامی‌نیا، متسابق حفظ کل قرآن نیز اظهار کرد: از نظر صوت و لحن، سطح مسابقات بالا رفته است و بعضی‌ها دو سه مقام اجرا می‌کنند و از نظر مکان هم مکان خوبی را انتخاب کردند. ما از قسمت جنوب شرق شرکت کرده‌ایم. مرحله شهرستانی هم خوب بود و اطلاع‌رسانی هم خیلی خوب بود. به ما از طریق پیامک اطلاع‌رسانی کردند.
رقیه فیضی متسابق رشته ترتیل نیز گفت: سطح مسابقات را هنوز ندیدم، چون ترتیل هنوز شروع نشده است. در مرحله شهرستانی، مکان مسابقه مناسب نبود، اما مکان مسابقات استانی که حسینیه ارشاد است، مکان بسیار مناسبی است.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۰۲:۰۲
0
0
احسنت به خانم موسوی نیا
این واقعا درست نیست که هرسال بعضی افراد خاص باید اول شوند. خیلی هایشان که اتفاقا میتوانند سراغ داوری بروند بیخیال نمیشوند.توقع دارند از روز اول داور بین المللی شوند.
captcha