لزوم افزایش تعامل و هم‌افزایی دانشگاه آزاد و جهاددانشگاهی
کد خبر: 3734410
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵

لزوم افزایش تعامل و هم‌افزایی دانشگاه آزاد و جهاددانشگاهی

گروه اجتماعی - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: دانشگاه آزاد اراک از ظرفیت‌های خوبی به منظور هم‌افزایی و تعامل بیشتر با جهاددانشگاهی برخوردار است، از جمله ارزشمند‌ترین ظرفیت‌ها حضور ۸۰۰ نفر هیئت علمی تمام‌وقت از استاد‌تمام تا استاد‌یار در این دانشگاه است و همچنین در بین اعضا، افراد صاحب‌ایده و صاحب‌نظر وجود دارند و از اختراعات بسیاری در حوزه‌های مختلف برخوردار هستند.

لزوم افزایش تعامل و هم‌افزایی دانشگاه آزاد اسلامی و جهاددانشگاهی

در آستانه سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی، عباسعلی حیدری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به شاکله تاسیس جهاددانشگاهی بسیار مهم ارزیابی می‌شود زیرا پیرو ماموریت این نهاد انقلابی شاهد فعالیت‌های بسیاری درحوزه‌های پژوهشی و علمی هستیم.
وی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی به منظور پشبرد اهداف خود، استفاده از ظرفیت و پتانسیل موجود در دانشگاه‌های اطراف خودش است.

تأکید بر شناسایی ظرفیت‌ها
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک بیان کرد: جهاددانشگاهی باید تمامی ظرفیت‌های موجود را شناسایی کند، شاید یکی از توقعات ما این است بعضی از قابلیت‌های دانشگاهی ما نزد جهاددانشگاهی استان شناخته شده نیست و از جمله محدودیت‌هایی است که در واقع در انجام فعالیت‌ها وجود دارد.
حیدری افزود: باید بین مجموعه جهاددانشگاهی و دانشگاه‌های اطراف هم‌افزایی وجود داشته باشد. یعنی بخشی از فعالیت این نهاد انقلابی می‌تواند به صورت مشارکت با دانشگاه‌ها انجام شود و صرفا مشارکت با اشخاص حقیقی حاضر در دانشگاه نباشد بلکه با دانشگاه به عنوان شخصیت حقوقی وارد فعالیت‌های مشترک شده تا بتوان کارها را با سرعت بیشتری به مرحله انجام رساند.

تعامل و هم‌افزایی بیشتر دانشگاه آزاد و جهاددانشگاهی
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اراک از ظرفیت‌های خوبی به منظور هم‌افزایی و تعامل بیشتر با جهاددانشگاهی برخوردار است، از جمله ارزشمند‌ترین ظرفیت‌ها حضور 800 نفر هیئت علمی تمام‌وقت از استاد‌تمام تا استاد‌یار در این دانشگاه است. یعنی در تمامی مراتب دانشگاهی هیئت علمی وجود دارد. در بین اعضا افراد صاحب‌ایده و صاحب‌نظر وجود دارند و از اختراعات بسیاری در حوزه‌های مختلف برخوردار هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک بیان کرد: برای تعامل هرچه بیشتر این دانشگاه و جهاددانشگاهی می‌توان ازظرفیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی در دانشگاه آزاد اراک که در استان کم‌نظیر و بسیار گسترده است و امکانات مراکزی که در عرصه پژوهش فعالیت می‌کنند، مانند مرکز رشد دانشگاه آزاد اراک و حوزه پژوهشی فعال استفاده نمود.
حیدری افزود: به منظور بررسی تاثیر دستاوردهای جهاددانشگاهی در رفع نیازهای کشور بویژه در مواجهه با مشکلات اقتصادی اگربین جهاددانشگاهی و دانشگاه‌ها تعامل برقرار باشد کار‌ها بهترانجام می‌شود و با هم‌افزایی می‌توانند طرح‌های ملی را در دستور کار خود قرار دهند و با مشارکت یکدیگر طرحی از طرح‌های ملی یا مشکلی از مشکلات اجتماعی اقتصادی را برطرف سازند و آثار آن متوجه شهر، استان و کشور خواهد بود.
انتهای پیام

captcha