آخرین تحولات ادلب در آستانه حمله ارتش سوریه
کد خبر: 3734500
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

آخرین تحولات ادلب در آستانه حمله ارتش سوریه

گروه بین‎الملل ـ هزاران تن از ساکنان استان ادلب سوریه در آستانه حمله ارتش، در حال خروج از این استان از طریق گذرگاه انسانی روسیه هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ در آستانه حمله ارتش سوریه به استان ادلب برای پاکسازی این منطقه از لوث گروه‌های مسلح وابسته به «النصره»(جبهه فتح شام)، ساکنان ادلب در حال خروج از این استان از طریق گذرگاه انسانی روسیه هستند.

گذرگاه انسانی روسیه در روستای «ابوظهور» واقع شده که ساکنان ادلب در حال ترک این استان از طریق آن هستند. 

متخصصان روس بر مرکز استقبال، تقسیم و اقامت آوارگان نظارت داشته و آنها را برای دستیابی مجدد به اسناد شخصی خود یاری می‌کنند.

اولگ دمانینگو، رئیس مرکز روسی استقبال از آوارگان در استان حلب در این باره تصریح کرد: ما با مسئولان محلی استان برای تشکیل کمیته‌ای به منظور تعامل با بازگشت آوارگان و صدور اسناد شناسایی برای آن‌ها همکاری می‌کنیم.

وی با بیان این که برخی افراد در طول درگیری، اسناد شخصی و دارای‌هایشان از بین رفته است، افزود: هویت همه آوارگان براساس داده‌های پایگاه‌های اطلاعاتی سوریه پیش از حرکت در گذرگاه انسانی بررسی شده و کسانی که مشکل قانونی داشته‎اند، مشخص می‌شوند و افراد به منظور همراه نداشتن سلاح مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

همچنین پزشکان نظامی روس معاینات پزشکی را بر روی همه کسانی که از گذرگاه انسانی عبور می‌کنند، انجام می‌دهند.

از سوی دیگر یک منبع عالی‌رتبه در مخالفان سوری از تشکیل ارتش جدید گروه‌های مخالف در شمال سوریه برای رویارویی با نیروهای دولت این کشور خبر داد.

این منبع مخالف که خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت: گروه‌های مخالف از جمله جبهه آزادی سوریه، هیئت تحریر شام، جبهه ملی، جیش الاسلام و ارتش آزاد ادلب ارتش جدیدی با نام «جیش الفتح» تشکیل داده‌اند.

این منبع افزود: تعداد نیروهای این تشکیلات جدید به بیش از ۷۵ هزار نفر می‌رسد و هدف از تشکیل آن مقابله با نیروهای دولت سوریه است که گسیل نیروهایش به سمت این منطقه از محورهای حومه جنوبی و غربی حلب و حومه غربی ادلب و حومه لاذقیه را آغاز کرده‌ است.

وی با بیان اینکه مأموریت‌های هر یک از آن جبهه‌ها مشخص شده است، تاکید کرد: اقدامات برای شکل‌گیری جیش الفتح از چند ماه قبل آغاز و نشست‌های فشرده‌ای برای تعیین چارچوب‌های کلی این تشکیلات جدید و ماموریت‌های محول شده به فرماندهی آن برگزار شده است.

این منبع گفت: بیشتر نیروهای گروه‌هایی که حمص، غوطه شرقی، ریف دمشق و درعا را ترک کردند، به این ارتش جدید ملحق شده‌اند.

وی پیش‌بینی کرد که عملیات نظامی تا قبل از پایان ماه آگوست سال جاری میلادی آغاز شود که این امر بعد از خروج ساکنان دو منطقه کفریا و فوعه از حومه ادلب و آغاز اعزام تجهیزات نظامی گسترده ارتش سوریه به شمال و غرب سوریه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha