«دعبل و زلفا» به چاپ نهم رسید
کد خبر: 3734670
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸

«دعبل و زلفا» به چاپ نهم رسید

گروه فرهنگی ــ همزمان با آغاز مسابقه ملی کتابخوانی «دعبل و زلفا»، این کتاب که از تولیدات به‌نشر است، در بازه زمانی حدود یک سال به چاپ نهم رسید.

«دعبل و زلفا» به چاپ نهم رسیدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی به‌نشر، رمان شورانگیز و جذاب «دعبل و زلفا» اثر تحسین‎برانگیز دیگری از حجت‌الاسلام و المسلمین مظفر سالاری، نویسنده رمان پرفروش «رؤیای نیمه شب» است که روایتی عاشقانه از آشنایی و زندگی پر فراز و نشیب دعبل خزاعی، شاعر اهل بیت(ع) و همسر سازش‌ناپذیرش زلفا را روایت می‌کند. 

در این کتاب مقاطعی از زندگی دعبل در زمان امام موسی کاظم(ع) و امام رضا(ع) به صورت داستانی کنکاش شده است؛ عشق میان او و زلفا بستری جذاب برای ماجراهای فراوان این رمان است که تلاش دارد براساس داده‌های تاریخی به بازسازی و بازآفرینی ماجراها و حوادث بپردازد.
چاپ نهم این اثر در قطع رقعی، با شمارگان 2000 نسخه منتشر و با قیمت 250 هزار ریال روانه بازار شده است. مجموع تیراژ چاپ‎های قبلی این کتاب 13 هزار نسخه است.

این اثر منبع مسابقه ملی کتابخوانی «دعبل و زلفا» است که همزمان با آغاز دهه کرامت با مشارکت به‌نشر و شبکه جوانان رضوی(شجر) و همچنین سایر مؤسسات و مجموعه‌های آستان قدس رضوی و کشوری در حال برگزاری است و و تا پایان ماه صفر(آبان ماه) و ایام شهادت امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت. 

شرکت‌کنندگان با خرید کتاب، مطالعه و ارسال کد قرعه‌کشی به سامانه پیامکی 30003209 ابتدا در قرعه‌کشی هفتگی شرکت داده می‌شوند که نتایج آن هر هفته اعلام و جایزه فرد برنده حداکثر تا یک هفته بعد پرداخت می‌شود. در پایان مهلت شرکت، سؤالات محتوایی و تستی این مسابقه بر روی سایت www.Behnashr.com منتشر می‌شود و فقط افرادی که دارای کد انحصاری قرعه‌کشی هستند، می‌توانند پاسخ سؤالات را همراه با کد، ارسال کنند و در صورت پاسخگویی درست به سؤالات، در قرعه‌کشی نهایی جایزه ویژه شرکت داده می‌شوند. 

سؤالات مرحله نهایی در تاریخ 24 آبان ماه و همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی منتشر می‌شود. شرکت‌کنندگان تا پایان آبان ماه برای ارسال پاسخ‌ها مهلت دارند و قرعه‌کشی مرحله نهایی نیز در روز چهارم آذر ماه مصادف با 17 ربیع‌الاول و سال روز میلاد فرخنده پیامبر اکرم(ص) انجام خواهد شد.

یک دستگاه خودروی سواری و 8 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به عنوان جوایز ویژه این مسابقه در نظر گرفته شده است؛ همچنین دوشنبه هر هفته پس از دهه کرامت تا پایان ماه صفر قرعه‌کشی‌های هفتگی انجام و یک جایزه 4 میلیون ریالی(کمک هزینه سفر به مشهد)، 2 جایزه یک میلیون ریالی(کارت خرید کتاب و سوغات) و 3 بسته متبرک فرهنگی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

انتهای پیام

captcha