اهدای خون اهدای حیاتی دوباره به یک انسان نیازمند است
کد خبر: 3734802
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

اهدای خون اهدای حیاتی دوباره به یک انسان نیازمند است

گروه اجتماعی - رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه گفت: اهدای خون در حقیقت اهدای زندگی دوباره به یک انسان نیازمند است که می‌تواند حیاتی جدید را برای وی ارزانی آورد.

اهدای خون اهدا حیاتی دوباره به یک انسان نیازمند است

حجت‌الاسلام علی‌محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن نهم مرداد ماه سالروز اهدای خون اظهار کرد: از سنت‌های حسنه‌ای که یک شخص می‌تواند انجام دهد، اهدای خون است.
وی افزود: با توجه به عموماتی که در زمینه کمک به خلق الله و تلاش در راستای نجات جان بشریت داریم می توانیم این عمل نیکو را یکی از برترین اعمال برای حفظ بشریت و کمک های بشر دوستانه دانست که مورد تاکید ائمه معصومین علیهم السلام نیز است.
حجت‌الاسلام منتشلو در ادامه با اشاره به آیه شریفه ۳۲ سوره مائده «وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا؛ و هر کس انسانی را از مرگ برهاند و زنده بدارد، گویی همه انسان ها را زنده داشته است»، بیان کرد: با تدبر در این آیه می‌بینیم که اگر شخصی برای نجات جان یک نفر، خون اهدا کند و سبب زنده ماندن او گردد همانند این است که همه انسان‌ها را زنده نگه داشته است.
وی عنوان کرد: یکی از دستورات دین اسلام، ایثار و از خودگذشتگی و به فکر همنوع خود بودن و مقدم داشتن دیگران بر خود است؛ این صفت، فضیلتی بسیار عالی است و در رشد و تعالی انسان بسیار موثر است. اگر به روایات معصومین علیهم‌السلام دقت کنیم تاکید بسیار زیادی بر روی این صفت شده است و در برخی روایات بیان شده که اگر کسی اصلا به فکر برادر مسلمان خود نباشد، از دایره مسلمانی خارج شده و دیگر مسلمان نیست.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه افزود: اهدا خون در حقیقت اهدای زندگی دوباره به یک انسان نیازمند است که می تواند حیاتی جدید را برای وی ارزانی آورد که با این وجود لازم است هر شخص برای انجام این سنت نیکو پیش قدم شده و برای نجات انسانیت و اهداء زندگی به نیازمندان قدمی بردارد.
حجت‌الاسلام منتشلو با اشاره به حدیث پیامبر مکرم اسلام که می فرمایند: مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم، گفت: بدون شک کسانی‌ که با اخلاص و برای رضای خداوند متعال به مراکز درمانی مراجعه کرده و از خون خود برای کمک به بیماران نیازمند استفاده می‌کنند، امور مسلمین و سلامتی برای آنان مهم است که از جان خود مایه گذاشته و با خون خود به کمک آنان شتافته و به حدیث پیامبر صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله و سلم عمل کرده‌اند که باید به امور مسلمین اهتمام ورزید.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی در ادامه ضمن ابراز خرسندی برای وجود چنین روزهایی در تقویم ایران اسلامی، از نشر حداکثری این عمل پسندیده توسط روحانیون مستقر این اداره در سطح شهرستان خبر داد.
انتهای پیام

captcha