مسابقات سراسری قرآن دختران دانش‌آموزان خاتمه یافت
کد خبر: 3734838
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
امروز در آخرین مرحله در اردوگاه شهید باهنر؛

مسابقات سراسری قرآن دختران دانش‌آموزان خاتمه یافت

گروه مسابقات ــ مراسم اختتامیه سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه دختران با حضور مسئولان آموزش و پرورش امروز، نهم مردادماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

اختتامیه مسابقات قران، عترت و نماز دانش‌آموزان برگزیده کشوری برگزار شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ در مراسم اختتامیه سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه دختران عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران در ابتدا گزارشی از روند برپایی این مسابقات که از 1 تا 9 مرداد‌ماه در دو بخش پسران و دختران برگزار شد، ارائه داد و افزود: میزبانی شهر تهران از این دوره از مسابقات از پنج سال پیش مشخص شده بود و سال آتی نیز به میزبانی استان زنجان خواهد بود.
کریمی تصریح کرد: از آبان‌ماه سال گذشته، با تدبیر مدیرکل استان، ۹ جلسه رسمی و بالغ بر ۲۰ جلسه غیر رسمی برگزار شد که در نتیجه ۹ کمیته تشکیل شد از جمله کمیته پذیرش و اسکان، بهداشت و امداد، افتتاحیه و اختتامیه، روابط تبلیغاتی، پشتیبانی، فنی، کمیته حمل و‌ نقل، فوق‌برنامه و کمیته ارزیابی بود که در پنج رشته قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ کل و اجزای مختلف، اذان و مداحی(دو رشته اذان و مداحی ویژه پسران) برپا شد.
وی ادامه داد: در این برنامه، میزبان بالغ بر 780 پسر و ۶۵۰ دختر بودیم و تعداد سرپرستان این دوره ۱۰۰ نفر بودند. همچنین این مسابقات در ۱۰ سالن تشکیل شد که هشت سالن در اردوگاه شهید باهنر و دو سالن نیز در حسینیه جماران بود.
کریمی اظهار کرد: یکی از اهداف این دوره این بود که دانش‌آموزان در میان شادی حضور در اردوگاه با هم زیستن را تجربه کنند، به همین بهانه سعی کردیم تا توجه بیشتری به فوق‌برنامه داشتیم باشیم. برنامه‌هایی نظیر زیارت امامزاده صالح(ع) تجریش، بازدید از برج میلاد و دیدن استخر دلفین‌ها، چهار برنامه جُنگ شادی(دو برنامه ویژه دختران و دو برنامه ویژه پسران)، برگزاری مراسم میلاد امام رضا(ع)، برگزاری مسابقات فرهنگی و برپایی نماز جماعت از جمله برنامه‌های ویژه این دوره بود.
معاون پرورشی استان تهران تصریح کرد: این دانش‌آموزان در دوره نوجوانی هستند و زمانی که از خانواده دور می‌شوند، هیجانات کاذبی سراسر وجودششان را فرا می‌گیرد که تیم خوبی شامل چهار مشاور مرد و چهار مشاور زن در کنار دانش‌آموزان وجود داشت و یک فضای امن و آرامی را در اردوگاه به وجود آوردند.
وی در پایان گفت: نکته‌ایی که در این دوره مورد توجه قرار دادیم، این بود که یک فعالیت پژوهشی داشته باشیم، بنابر این ۱۵۰ دانش‌آموز دختر و پسر مورد ارزیابی قرار گرفتند، همچنین یک کار پژوهشی در حال انجام است که نتیجه آن متعاقباً اعلام می‌شود.

گزارش ایکنا حاکی است، در این مراسم افزون بر علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز، حجت‌الاسلام سیدمجتبی ملکی دبیرکل ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، سعید طاهری، رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور، عباسعلی باقری، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، رخساره فضلی، مدیرکل دفتر پیش دبستانی، سیدمجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی شهرستان‌های استان تهران و معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور حضور داشتند.

انتهای پیام

captcha