جهاددانشگاهی یکی از مهمترین مراکز علمی کشور در بحث تولید علم است
کد خبر: 3735185
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

جهاددانشگاهی یکی از مهمترین مراکز علمی کشور در بحث تولید علم است

گروه اجتماعی- نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه همچنین با مفید و خوب توصیف کردن فعالیت‌های جهاددانشگاهی در بحث تولید علم و دانش بومی در کشور گفت: جهاددانشگاهی یکی از مهمترین مراکز علمی کشور در بحث تولید علم بوده است، اما تجاری‌سازی و درآمدزایی از این تولید علم در این سال‌ها کمتر انجام شده است. احمد همتی

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از خبرگزاری ایسنا احمد همتی ، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه امروز10 مرداد با بیان اینکه متأسفانه دانشگاه‌های کشور کمتر بر روی کارها و فعالیت‌های عملی، تحقیقاتی و پژوهشی تمرکز دارند و تمام تمرکز آنها به سمت مباحث علمی و تئوری است اپهار کرد: اما جهاددانشگاهی با ایجاد مراکز آموزشی در سطح کشور و دانشگاه‌ها، توانسته اند دانشجویان و مراکز دانشگاهی را به سمت تحقیقات و پژوهش سوق دهند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی در جهت توسعه علمی و پژوهشی کشور بوده است، ادامه داد: جهاددانشگاهی توانسته است این موضوع را در بین دانشجویان و مراکز دانشگاهی تقویت کند و اساساً حرکت در بخش تحقیقات و پژوهش در کنار مباحث تئوری و علمی برای توسعه کشور بسیار مفیدتر و ارزشمند تر بوده است و جهاددانشگاهی با این نگاه، توانسته است نتایج بسیار خوب و ارزشمندی بگیرد.

همتی با مفید و خوب توصیف کردن فعالیت‌های جهاددانشگاهی در بحث تولید علم و دانش بومی در کشوریاداور شد: جهاددانشگاهی یکی از مهمترین مراکز علمی کشور در بحث تولید علم بوده است، اما تجاری‌سازی و درآمدزایی از این تولید علم در این سال‌ها کمتر انجام شده است.

به گفته وی؛ جهاددانشگاهی می‌تواند با تمرکز بر روی این موضوع و تجاری سازی و درآمدزایی در بحث تولید علم، هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور درآمد کسب کند و خود را از وابستگی به بودجه‌های دولتی و... خارج کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه مراکز علمی جهاددانشگاهی مانند مرکز رویان، پژوهشگاه‌های مختلف در بحث بیوتکنولوژی و... که اخیراً برخی نمایندگان مجلس از آنها بازدید داشتیم، جهاددانشگاهی را به عنوان مرجع علمی در این حوزه‌ها معرفی کرده است و افراد زیادی به این مراکز مراجعه می‌کنند و از امکانات آنها اعم از خدمات تخصصی علمی و پژوهشی استفاده می‌کنند متذکر شد:  جهاددانشگاهی در بحث بومی‌سازی دانش و علم نیز توانسته است موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند،.

وی افزود: نکته مهم  این است که جهاددانشگاهی با مدیریت خوب در این بخش، بتواند از این دستاورد مهم و به نوعی بومی سازی دانش در داخل و خارج از کشور بهره‌برداری کند و بومی سازی دانش و علم را بتواند نهادینه کند تا کشور در مواقع بحران بتواند از دانش و علمی که خودمان ایجاد کردیم استفاده کند.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه یاداور شد: جهاددانشگاهی نسبت به اوایل تأسیس در سال 1359، پیشرفت خوبی داشته است و با فعالیت‌های ارزشمند در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و آموزشی به توسعه کشور شتاب بخشیده است. انتهای پیام

 

captcha