برنامه‌های هنری با مضامین قرآنی مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
کد خبر: 3735235
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

برنامه‌های هنری با مضامین قرآنی مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد بر ورود موسسات قرآنی به عرصه‌های جدید از جمله هنر تاکید کرد و افزود: برنامه‌های هنری با مضامین قرآنی مورد حمایت جدی این وزارت قرار می‌گیرند.

برنامه‌های هنری قرآنی حمایت می‌شوند

به گزارش ایکنا از یزد، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز، 10 مرداد در نشست با جمعی از مدیران موسسات قرآنی استان یزد ضمن تاکید بر تولید محتوا اظهار کرد: با توجه به همه تنگناها و مشکلاتی که در اعتبارات وجود دارد سعی می‌کنیم حمایت‌های ما از برنامه‌های خاص و جدید در اولویت باشد و برنامه‌های هنری قرآنی مورد حمایت جدی قرار گیرند‌.

برنامه‌های هنری قرآنی حمایت می‌شوند
وی بر ورود موسسات قرآنی به عرصه‌های جدید از جمله هنر تاکید کرد و افزود: قرآن به زبان هنر است، اگر فصاحت و بلاغت یکی از وجوه اعجاز قرآن بگیریم براساس روایات قرآن از وجوه معانی و محتوایی در حد اعجاز برخوردار است و اعجاز معارفی، علمی و.. جوانبی از اعجاز هستند و در کنار آن اعجاز بیانی هم وجود دارد که همان هنر قرآن است.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متن مقدس قرآن که بزرگترین وحی نامه الهی است، باید به زبان هنرتبلیغ، ترویج و توسعه داده شود.
وی با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه کتاب عقیده دینی ناب و معارف قرآنی است، بر آموزش نهج‌البلاغه نیز تاکید کرد و تصریح کرد: معارف نهج البلاغه بدون تردید تفسیر قرآن است به زبان معصوم(ع) به صورت مستقیم یا غیرمستقیم.

برگزاری جشنواره صحیفه‌پژوهی در استان‌ها
فقهی‌زاده با بیان اینکه شرایط فرهنگی کشور دچار دگرگونی و دستخوش‌های جدی شده است گفت: در تلاش هستیم سال آینده جشنواره صحیفه سجادیه با عنوان صحیفه پژوهی در استان‌های کشور برگزار کنیم.
وی با اشاره به درخواست مؤسسات در خصوص بیمه گفت: در حال حاضر بیمه قرآنیان تحت بیمه صندوق هنرمندان است و در تلاش هستیم که صندوق بیمه فعالان قرآنی را با توجه به تعداد فعالانی که در این حوزه هستند، راه‌اندازی کنیم.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نزدیک به ده ماه پیش حدود چهار هزار نفر بیمه قرآنی داشتیم که این آمار در حال حاضر به بیش از نه هزار نفر رسیده و در تلاش برای افزایش تعداد بیمه شدگان هستیم.

اجرای طرح تلاوت ویژه خواهران برای اولین بار در کشور
وی ادامه داد: طرح تلاوت در سطح کشور ویژه برادران در 12 استان در حال اجراست و امسال برای اولین‌بار ویژه خواهران در دو استان به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.
فقهی‌زاده با اشاره به اهداف کلی معاونت قرآن و عترت اظهار کرد: هدف کلی معاونت کمک به خارج کردن قرآن از مهجوریت و وارد کردن آن به عرصه های گوناگون زندگی در حوزه‌های علمی وعملی است.

تغییر در سبک‌های قرآنی ضروری است
محمدمهدی عزیززاده، رییس دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی نیز در این نشست ضمن تاکید بر بهره مندی از ظرفیت های خیری گفت: اکثر مدارس ما خیری است و به نظر می رسد در چند سال آینده این نیاز برطرف شود و باید موسسات فعالیت ها را به سمت خیری و موقوفات سوق دهند.
وی با بیان اینکه تغییر در سبک های قرآنی ضروری به نطر می رسد افزود: باید فرهنگ قرآن و اخلاق قرآنی بر مرز و بوم ما و بر مرز و بوم سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اخلاقی ما گسترش یابد.
دشتی، مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، نجم الهدی کارشناس قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مدیران موسسات قرآنی استان یزد نیز در این نشست مسائلی را بیان نمودند.

انتهای پیام

captcha