راه‌اندازی کتابخانه تخصصی معماری در کاخ موزه چهلستون
کد خبر: 3735294
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲

راه‌اندازی کتابخانه تخصصی معماری در کاخ موزه چهلستون

گروه فرهنگی- مدیر مجموعه کاخ چهلستون از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی مکتب معماری اصفهان در عصر صفوی در این کاخ-موزه خبر داد.

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، عاصفه بدر، مدیر مجموعه جهانی کاخ چهلستون اظهار کرد: در راستای توسعه فیزیکی و استفاده از فضاهای بدون کاربری کاخ چهلستون، عصر روز گذشته، کتابخانه تخصصی مکتب معماری اصفهان در عصر صفوی با حضور فریدون الله‌یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان و جمعی از مدیران و کارشناسان اداره کل و همچنین با حضور جمعی از پژوهشگران گشایش یافت.
وی ادامه داد: این کتابخانه که دارای بیش از 2 هزار جلد کتاب است و بخش قابل توجهی از آنها توسط دوستداران میراث فرهنگی به این مجموعه ارائه شده، با رویکرد شناسایی هنر، معماری و تاریخ فلات مرکزی ایران در عصر صفوی در بخش جنوبی کاخ چهلستون افتتاح شد.
بدر درباره اهداف کارکردی این کتابخانه گفت: با آغاز فعالیت این کتابخانه، تلاش داریم تا در فضایی کاملا تاریخی، دانشجویان و پژوهشگران در حوزه‌های اصفهان‌شناسی، زبان تخصصی میراث فرهنگی، موزه و موزه‌داری، شناخت هنر و معماری و فرهنگ اصیل ایرانی و شناخت هنرهای مرتبط با کاخ چهلستون به تحقیق و پژوهش بپردازند.

انتهای پیام

captcha