بانک اطلاعاتی شورای فرهنگ عمومی استان همدان راه اندازی می‌شود
کد خبر: 3735302
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

بانک اطلاعاتی شورای فرهنگ عمومی استان همدان راه اندازی می‌شود

گروه فرهنگی-مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: به پژوهش در حوزه فرهنگ و هنر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از چشم انداز‌های مدیریت جدید این مجموعه خواهد بود.

بانک اطلاعاتی شورای فرهنگ عمومی استان همدان راه اندازی می‌شود

به گزارش ایکنا از همدان،علیرضا درویش نژاد، مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، عصر چهارشنبه، 10 مرداد ماه در نشست مطبوعاتی خود اظهار کرد: جایگاه رسانه و خبرنگار، جایگاه رفیعی است.

وی با بیان اینکه ایجاد جریان سیال و پویا در جامعه از اثرات مثبت خبرنگاران است افزود: یکی از شاخصه‌های اصلی حضور خبرنگاران در جامعه، پویایی و اصلاح رفتار‌های بنیادین مدیران است.

درویش نژاد با شاره به اینکه تاریخ سرزمین ایران از همدان شکل گرفته است اضافه کرد: زمان حضور مادها در همدان نشان از تاریخ کهن و دیرینه این استان دارد که خود یک امتیاز و شاخصه مهم برای این مرز و بوم است.

مدیر کل ارشاد استان با بیان اینکه همدان دارای تاریخی با غنای بالا است ابراز کرد: همدان دارای شخصیت‌های فاخری در حوزه‌های مختلف، علم، طب، فلسفه، عرفان، حماسه و دفاع مقدس و ... است که نشان از فرهیختگی این استان دارد.

توجه به پژوهش در حوزه فرهنگ و هنر از سیاست‌های مدیریت جدید اداره ارشاد همدان

وی با بیان اینکه همدان در بحث زیر ساخت‌های هنری و فرهنگی جزء استان‌های مطرح کشور است اظهار کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برند مهم این استان است که حکایت از توسعه هنر و فرهنگ در این شهر دارد.

درویش نژاد با اشاره به اینکه برنامه‌ها و سیاست گذاری‌های وزارت ارشاد در این مجموعه نیز اجرا خواهد شد گفت: با توجه به ظرفیت و سبقه غنی و کهن این استان، انتظارات برای انجام برنامه‌های مختلف بالاست.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان اشاره‌ای به برنامه‌های خود در این مجموعه داشت و عنوان کرد: مشارکت و استفاده از ظرفیت مردم در انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری، از جمله اهداف مهم اداره ارشاد است، باید بخش اعظمی از رویداد‌های فرهنگی توسط مردم اجرا شود.

 

 استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس در رفع مشکلات فرهنگی استان

وی با اشاره به اینکه خانه مطبوعات حلقه وصل ارشاد و اصحاب رسانه است ادامه داد: اعتماد و واگذاری برنامه‌ها به انجمن‌های صنفی، استمرار مداوم و تعامل دو سویه، روان و بدون چالش با مطبوعات و جلوگیری از بسیاری از موازی کاری‌ها و انسجام و تجمیع بسیاری از فعالیت‌ها از دیگر چشم انداز های مدیریت جدید این مجموعه است.

درویش نژاد گفت: توجه به پژوهش در حوزه فرهنگ و هنر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، بستر سازی و حمایت از معیشت اصحاب رسانه با واگذاری زمین به آنها، استفاده از تسهیلات و ظرفیت صندوق هنرمندان جهت بیمه خبرنگاران و هنرمندان و همچینن ایجاد فرهنگسرای رسانه؛ محلی برای تحریریه رایگان خبر از دیگر اقداماتی است که در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کنسرت‌های موسیقی در ایجاد نشاط اجتماعی و بازدارندگی از ناهنجاری‌ها نقش موثری دارد عنوان کرد: برگزاری کنسرت مطابق با قوانین جمهوری اسلامی به عنوان یک اصل باید برای کسانی که نسبت به چنین برنامه‌هایی شبه دارند تبیین شده و ذهنیت زدایی شود.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه نمایندگان مجلس یک ظرفیت هستند گفت: نگاه اداره ارشاد استفاده از قابلیت‌ها و توانایی‌های نمایندگان مجلس و تعامل با آنها در رفع مشکلات فرهنگی و هنری استان است. 

وی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی به عنوان پارلمان سیاست گذاری فرهنگ جایگاه ویژه ای در شورای عالی انقلاب دارد گفت: شورای فرهنگ عمومی استان و بودجه‌های آن تقویت خواهد شد، همچنین بانک اطلاعاتی آن نیز راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام

 

captcha