افزایش مساجد در برلین
کد خبر: 3735340
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

افزایش مساجد در برلین

گروه بین‌الملل - تعداد مساجد در برلین، پایتخت آلمان روز به افزایش است و اکنون ۹۸ مسجد و نمازخانه برای برگزاری نمازهای هفتگی در برلین وجود دارد.

به گزارش ایکنا؛ مطالعات جدید در آلمان نشان می‌دهد که حدود ۲۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار مسلمان در پایتخت آلمان زندگی می‌کنند. تنوع جوامع اسلامی در برلین در حال افزایش است، اما مساجد بیشتر در مناطق غربی ساخته می‌شوند.

رایزنی فرهنگی ایران در آلمان به نقل از سایت «راهی به سوی اسلام» گزارش داد: بر اساس نتایج این مطالعات، تعداد مساجد در برلین افزایش یافته است. نمازهای جمعه در ۹۸ نمازخانه و مسجد در برلین برگزار می‌شود که نسبت به ۱۲ سال پیش، ۲۰ محل برای نمازگزارن اضافه شده است. در واقع در حال حاضر هفت مسجد و ۹۱ نمازخانه برای نمازگزاران در برلین وجود دارد.

این مطالعات با عنوان «زندگی جامعه اسلامی در برلین» به سفارش مسئولان امور فرهنگی انجام شده است. رایم اشپیلهاوس، محقق اسلامی درباره نتایج این مطالعات گفت:«بسیاری از نمازخانه‌ها در حیاط‌ ساختمان‌ها برپا شده است.»

ماتیاس روحه از مرکز اسلام و حقوق در اروپا در دانشگاه فردریش الکساندر شهر ارلانگن نیز در این باره گفت:« حدود ۲۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار مسلمان در پایتخت زندگی می‌کنند که از این تعداد، حدود 20 درصد در انجمن‌های اسلامی سازمان‌دهی شده‌اند. این ارقام به صورت تقریبی تخمین زده شده است.»

همچنین براساس مطالعاتی که در سال 2006 انجام شده بود، سه مسجد در پانکو-هاینرسدورف و کرویتس‌برگ افتتاح شده و برنامه‌ریزی برای ساخت سه مسجد جدید در اشپیل‌هاوس نیز انجام شده است. علاوه بر این، باید مسجد لیبرال برلین یا مسجد ابن رشدـ گوته را که توسط «سیران آتش»، وکیل و فعال حقوق زنان تأسیس شده است، هم به این تعداد اضافه کرد.

انتهای پیام

captcha