2.5 میلیارد تومان زکات در شهرستان سقز جمع‌آوری شد
کد خبر: 3735372
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

2.5 میلیارد تومان زکات در شهرستان سقز جمع‌آوری شد

گروه اجتماعی- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سقز با اشاره به وضعیت زکات شهرستان سقز در سال 96، گفت: سقز همچون سال‌های گذشته در زمینه جمع‌آوری زکات یکی از شهرستان‌های پیشتاز استان است که در سال گذشته 2 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در آن جمع‌آوری شد.

2.5 میلیارد تومان زکات در شهرستان سقز جمع‌آوری شد

به گزارش ایکنا از کردستان، فاروق محمودی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سقز امروز، 11 مردادماه در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان سقز با بیان اینکه پنج هزار و 880 خانوار سقزی شامل 11 هزار مستمری بگیر تحت پوشش این نهاد هستند، اظهار کرد: هم اکنون نیز به یک هزار و 39 دانش‌آموز و 231 دانشجو تحت پوشش هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این نهاد 621 کودک یتیم را تحت پوشش دارد، افزود: 688 حامی از ایتام این مرکز حمایت می‌کنند که می‌طلبد خیران در این زمینه بیشتر کمک حال ما باشند .
محمودی بیان کرد: هیچ پرونده پشت نوبتی نداریم و 7 هزار و 100 مددجوی تک خدمتی و چند خدمتی هم در سطح شهرستان داریم .
وی با اشاره به وضعیت زکات شهرستان سقز در سال 96، اعلام کرد: سقز همچون سال‌های گذشته در زمینه جمع‌آوری زکات یکی از شهرستان‌های پیشتاز استان است که در سال گذشته 2 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در آن جمع آوری شد .
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) سقز با تشریح نحوه هزینه پرداخت زکات در این شهرستان عنوان کرد: در سال گذشته تعمیر و بازسازی 26 مسجد، احداث 27 مسکن نیازمندان و پرداخت 43 جهیزیه صورت گرفته و مابقی در قالب هزینه‌های تحصیلی و طلاب هزینه شده است .
وی از سقز به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشتاز در بحث توسعه مشارکت‌های مردمی نام برد و اعلام کرد: هم اکنون 7 هزار و 661 صندوق صدقه فعال در سطح شهرستان وجود دارد که درآمد ماهیانه آنها به صورت میانگین280 الی 300 میلیون ریال است که این مبلغ در زمینه‌های درمانی، وام کارگشایی و قرض الحسنه، تحصیل و عمران (احداث و تعمیر) در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد .
محمودی در پایان از پرداخت هشت میلیارد و 130 میلیون تومان وام در طول سال گذشته و سال جاری به مددجویان این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال این مبلغ با قول مساعد مهندس فتاح در سفر به شهرستان سقز دو برابر خواهد شد .
مسکن و اشتغال از دغدغه‌های اصلی مددجویان سقزی است
کامل کریمیان سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سقز هم در این برنامه اظهار کرد: کمیته امداد یک نهاد خدمتگذار است که امام خمینی (ره) با دوراندیشی آن را تأسیس کرد .
کریمیان با اشاره به خدمات دهی کمیته امداد این شهرستان در عرصه‌های گوناگون و همچنین رفاه حال مددجویان از رئیس این سازمان، خواستار برون سپاری و ایجاد دو شعبه در بخش امام و زیویه شد .
وی دو معقوله مسکن و اشتغال را از دغدغه‌های اصلی مددجویان دانست و افزود: با وجود فعالیت بیش از 10 انجمن خیریه در شهرستان، این نیاز به شدت احساس می‌شود و در دستاوردهای آقای فتاح بیشتر چشم انتظار احداث مسکن برای نیازمندان هستیم.
انتهای پیام

captcha