پایان مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن و اعلام نتایج طرح ساماندهی داوران
کد خبر: 3735405
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
نگاهی به اهم اخبار و رویدادهای قرآنی هفته/

پایان مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن و اعلام نتایج طرح ساماندهی داوران

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در هفته‌ای که پشت سر گذاشته شد، شاهد انتشار خبرهای قرآنی متعددی بودیم که برگزاری مسابقات قرآن در استان‌ها، اعلام نتایج طرح ساماندهی و ارتقای داوران مسابقات قرآن، پایان مسابقات قرآن دختران دانش‌آموز و ... از جمله آنها بود.

پایان مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن و اعلام نتایج طرح ساماندهی داوران

به گزارش خبرنگار ایکنا، در هفته‌ای که منتهی به روز دوازدهم مردادماه شد خبرهای زیادی منتشر شد که عمده آنها در بحث مسابقات قرآن از اوقاف گرفته تا وزارت آموزش و پرورش و ... بود. در ادامه نگاهی گذرا به مهم ترین رویدادهای قرآنی هفته داشته‌ایم.

ارائه طرحی برای افزایش اعزام قاریان به سفرهای تبلیغی

محمد انجم‌شعاع، معاون هماهنگی و نظارت شورای توسعه فرهنگ قرآنی در اولین روز این هفته از آماده شدن طرحی برای افزایش نقش دستگاه‌ها در اعزام های تبلیغی قاریان و حافظان قرآن کریم خبر داد و همچنین بر تلاش برای ادامه برنامه های ترتیل خوانی ماه مبارک رمضان در دیگر روزهای سال و گره خوردن آن به طرح «تلاوت نور» تأکید کرد. این موارد از مصوبات جلسه کارگروه هماهنگی برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان بوده است.

درگذشت حجت الاسلام والمسلمین «حسین غفاری»

در اولین روز این هفته خبر درگذشت حجت الاسلام والمسلمین «حسین غفاری» خادم القرآن و پدر مرحوم «محمد غفاری» قاری بین‌المللی کشورمان منتشر شد. آن مرحوم که سابقه تدریس در دانشگاه امام صادق(ع) را داشت، شاگردان متعدد و خادمان قرآن کریم را به جامعه قرآنی تقدیم کرد.

مسابقات سراسری قرآن در ایستگاه استانی

این هفته شاهد برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن در استان‌های مختلف بودیم. از جمله در استان تهران نیز این رقابت‌ها روز شنبه، ششم مردادماه آغاز شد و به مدت پنج روز ادامه یافت. در این دوره از مسابقات که چهل و یکمین دوره آن بود، 268 شرکت کننده در دو بخش بانوان و آقایان حضور داشتند. رقابت های بخش بانوان طی روزهای ششم و هفتم و رقابت های آقایان نیز طی روزهای هشتم، نهم و دهم برگزار شد. از نکات جالب این مسابقات، برگزاری آن در حسینیه ارشاد تهران بود.

بازنشر محتوای مسابقات بین‌المللی قرآن در طول سال

روز یکشنبه هفتم مردادماه چهل و هفتمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر اعضای این کمیسیون برگزار شد. در بخشی از این جلسه سیدعباس صالحی، وزیر ارشاد طی سخنانی با تأکید بر رسیدن ایران به مرجعیت جهانی در زمینه مسابقات قرآن، گفت: فاصله بین دو دوره برگزاری مسابقات بین المللی قرآن را با بازنشر محتوای تولید شده پُر کنیم. همچنین در این جلسه حکم انتصاب دبیر سه کارگروه این کمیسیون توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.

تهیه طرحی برای اجرای آزمون حفظ عمومی قرآن

در این هفته همچنین نشست کارشناسان ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم برگزار شد. از جمله خروجی های این جلسه الزام سازمان تبلیغات اسلامی به تهیه طرح و آیین نامه ای برای شیوه اجرای آزمون های عمومی حفظ قرآن کریم بود. این آیین نامه پس از تایید در جلسه کارشناسان که قرار است در آینده ارائه شود، به جلسه ستاد راهبری خواهد رفت تا تصویب نهایی شود.

برگزاری جلسات کمیته قرآن ستاد دهه فجر

سازمان دارالقرآن الکریم که مسئولیت کمیته قرآن ستاد گرامیداشت دهه فجر را بر عهده دارد، در هفته جاری جلسات متعددی را با مسئولان دستگاه های قرآنی برگزار کرد که در آن در مورد فعالیت‌هایی که باید در جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اجرا شود، بحث و تبادل نظر شد. با توجه به چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت این کمیته زودتر از همیشه آغاز شده است.

ظرفیت‌های قرآنی سپاه بررسی شد

روز دوشنبه، دهم مردادماه به همت دانشگاه جامع امام حسین(ع) نشستی علمی با موضوع «بررسی فعالیت های قرآنی سپاه؛ ظرفیت ها، فرصت ها و چالش ها» با حضور جمعی از مسئولان قرآنی سپاه و فعالان و اساتی قرآنی کشور برگزار شد. محمدعلی خواجه پیری، از پیشکسوتان قرآنی کشورمان در بخشی از این نشست بر ضرورت شکل گیری قرارگاه واحد در سطح کل سپاه به منظور مدیریت و جهت دهی به فعالیت های قرآنی و  نیز نقد موازی کاری در انجام فعالیت های قرآنی که منجر به هدررفت بودجه ها می شود، تأکید کرد.

دیپلماسی قرآنی معاون وزیر ارشاد

در این هفته معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور جداگانه با سفرای کشورهایی که در بخش بین الملل بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور یافته بودند، دیدار کرد. در این دیدارها که با سفرای فلسطین، الجزایر و ...صورت گرفت، علاوه بر تقدیر از حضور آنها در نمایشگاه بیست و ششم بر حضور مجدد این کشورها در نمایشگاه قرآن سال آینده تأکید شد.

دیدار خبرنگاران ایکنا با پیشکسوت قرآنی 

طی این هفته جمعی از خبرنگاران خبرگزاری بین‌المللی قرآن به همراه محمدعلی خواجه پیری، پیشکسوت قرآنی و حجت الاسلام دعوتی، به دیدار عبدالرسول عبایی، پیشکسوت قرآنی کشورمان که در دوران درمان بیماری خود به سر می برد، رفتند. عبایی، چند ماهی می شود که به دلیل عارضه جسمی حضور خود در محافل قرآنی را به حداقل رسانده است.

پایان مسابقات قرآن دانش‌آموزی

روز نهم مردادماه سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن دختران دانش‌آموز با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. بخش پسران این مسابقات نیز طی روزهای اول تا سوم مردادماه برگزار شده بود. این مسابقات در مجتمع فرهنگی اردویی شهید باهنر تهران برگزار شد.

زمان اصلاح فعالیت‌های قرآنی 

در آخرین روز کاری هفته جاری، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان در محل این سازمان دیدار کردند. در این دیدار بر همکاری این دو نهاد بر اصلاح امور قرآنی کشور که زمان فعلی بهترین زمان آغاز آن است، تأکید شد.

پایان مسابقات قرآن استان تهران

مراسم اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قران استان تهران عصر روز چهارشنبه دهم مردادماه به منظور تجلیل از برگزیدگان رشته های مختلف، برگزار شد. در این مراسم که با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، از 49 برگزیده در دو بخش بانوان و آقایان تجلیل شد. رئیس سازمان اوقاف در این مراسم گفت: طی چهل سال گذشته قرآن کریم انقلاب اسلامی را از حوادث متعددی نجات داده است.

اعلام نتایج ساماندهی داوران مسابقات قرآن 

در این روز همچنین نتایج طرح «ساماندهی و ارتقای داوران مسابقات قرآن» اعلام شد.این نتایج که قرار بود روز 31 تیرماه اعلام شود با 10 روز تأخیر منتشر شد. در متن خبر منتشر شده علاوه بر انتشار اسامی پذیرفته‌شدگان، موارد دیگری برای توجه به آنها ذکر شده بود.

انتهای پیام

captcha