ماجرای خیّری که به نیت هر امام یک مدرسه ساخت/ دولت سهم خودش را پرداخت کند
کد خبر: 3735456
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷
موجانی بیان کرد:

ماجرای خیّری که به نیت هر امام یک مدرسه ساخت/ دولت سهم خودش را پرداخت کند

گروه جامعه ــ رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‎ساز شهرستان‎های استان تهران ضمن تاکید بر اینکه دولت باید سهم ۵۰ درصدی خود را در امر مدرسه‎سازی سریعا پرداخت کند تا به علت تورم هزینه‌های ساخت افزایش نیابد، از داستان خیری گفت که ۱۲ مدرسه را به نام «یاران مهدی» و به نیت ۱۲ امام ساخته است.

زندگی چیزی جز مهربانی و عشق ورزیدن به آفریده‌های خداوند نیست و همه انسان‎ها از سوی پروردگار مهربان به کار خیر و خدمت به مردم دعوت شده‎اند؛ اما افراد کمی هستند که با وجود داشتن مشکلات شهامت و یا اجرای کار خیر را دارند؛ پرواز و سبک‎بالی را باید از انسان‌های خیر آموخت، آن‌هایی که بدون هیچ چشم‎داشتی می‎بخشند تا لبخند و شادی را به چهره انسان‌های دیگر بیاورند؛ آن‌ها فرشتگان زمینی هستند که دستانشان را به هم حلقه‌زده‌اند، آمده‌اند تا با هر بالی که به پرواز درمی‌آورند، نیازمندی را به سمت آرزویش سوق دهند.

سید هادی موجانی یکی از همین خیرین بزرگ است که سال‎هاست در امر مدرسه‌سازی و سلامت دلش با دستانش یکی شده و امروز مسئولیت رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‎ساز شهرستان‎های استان تهران را عهده‌دار است. او متولد ۱۳۱۵ در تهران است و داستان خدمت به بشر را یک انگیزه الهی می‌داند و ابراز پشیمانی دارد از اینکه ای‌کاش زودتر از این‌ها در امور خیر گام برمی‌داشت.

وی در گفت‎وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه نزدیک به ۵۷ سال برای زندگی، ورثه و خودم فعالیت کردم، اما بعد از آن حدود ۲۰ سال است که برای ایفای وظیفه انسانی خودم کار می‌کنم، گفت: پدر و پدربزرگم از خیرین بودند؛ پدرم سال ۶۵ فوت کرد و من هم برای زنده نگه‌داشتن نامش، مدرسه‌ای ۲۰ کلاسه به نام موجانی در بلوار امام حسین (ع) شهرری بنا کردم.

موجانی با اشاره به آغاز تأسیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان‎های تهران در سال ۱۳۷۸ افزود: حدود ۲۰ سال قبل با ۸ نفر از خیرین، مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تهران را تأسیس کردیم و امروز بعد از ۲۰ سال، در مجمع حدود ۶۵۱ هزار عضو خیر مدرسه‌ساز داریم.در این جمع، خیرینی داریم که یک مدرسه ساخته‎اند و فردی هم داریم که ۴۷۳ مدرسه بناکرده است، البته کار خیر، خیر است و فرقی نمی‌کند چه میزان باشد؛ خوشبختانه در بحث مدرسه‌سازی امروز پیشرفت‎های خوبی را داشته‎ایم.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‎ساز شهرستان‎های استان تهران با بیان اینکه در طول زندگی باید هرجایی که هستیم و در هر موقعیتی برای کار خیر قدم برداریم، تصریح کرد: فرقی نمی‌کند کجا باشیم و یا چگونه و به چه میزان کار خیر کنیم؛ ما در مجمع خیرین هزار عضو داریم که خارج از کشور ساکن هستند و تعداد ۵۰۰ مجمع خیرین مدرسه‌ساز داریم که ۷ مورد از آن‌ها در خارج از کشور هستند و خدماتشان به مردم می‌رسد.
 
موجانی افزود: خوشبختانه خیرین تا به حال به هر خیری که پیشنهاد کردم در امر مدرسه‎سازی مشارکت کند و یا اقدام به ساخت مدرسه کند با آغوش باز پذیرفته‎اند و دست بر چشم گذاشته به این فعالیت خیر مشغول‎ شده‎اند‎. خیری داشتیم که من پیشنهاد ساخت یک مدرسه را به او دادم؛ بعد از طرح مسئله ایشان به من گفت، به‌جای یک مدرسه ۱۲ مدرسه می‎سازم، اما با این نیت که نام همگی آن‌ها «یاران مهدی» به نیت ۱۲ امام بسازیم. اما یک شرط هم دارد؛ چراکه من کم کم و با مشقت و سختی پول و درآمد کسب کردم و حالا که تصمیم دارم آن‌ها را خرج این کار خیر کنم مدارس را در مناطقی بسازیم که دانش‌آموز زیاد باشد و ما هم پذیرفتیم و ایشان ۱۲ مدرسه را سال به سال و یکی بعد از دیگری ساخت.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‎ساز شهرستان‎های استان تهران با بیان اینکه شهر تهران به لحاظ فضای آموزشی جزو مناطق پرمشکل و محروم است، اظهار کرد: هرچند وضعیت شهرستان‌های تهران به مراتب بدتر است، اما فضای آموزشی کل ۲۱ شهرستان استان تهران ۳۲۰۰ واحد است و دانش‎آموزان در ۴۲۰۰ شیفت تحصیل می‌کنند و این یعنی بالغ بر هزار مدرسه دوشیفته هستند و هزار مدرسه کمبود داریم.

وی مدرسه‎سازی را واجبتر از هر کار خیری دانست و به ایکنا گفت: در شهرستان‎های استان تهران ۹۵۰ هزار دانش‎آموز داریم و این تعداد در ۳۲۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند که فضای کافی برای آن‌ها نیست. در حال حاضر با کمبود مدارس مواجه هستیم، ضمن اینکه شماری از این مدارس قدیمی و فرسوده‌اند و باید نوسازی و مقاوم‌سازی شوند.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان‌های استان تهران با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستان‌های تهران هم گفت: از دولت تقاضا می‌کنیم توجه بیشتری به بودجه سازمان نوسازی و آموزش و پرورش داشته باشد، بویژه مدارسی که با مشارکت خیرین ساخته می‌شوند؛ دولت باید ۵۰ درصدی که سهم خودش در مدرسه‌ساز است سریعا پرداخت و تخصیص دهد، تا به علت تورم هزینه‌های ساخت افزایش پیدا نکند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
امیررضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۱۳:۴۱
1
1
ای جانم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۷ - ۲۱:۳۰
0
0
واقعا انسان نیکوکار و با ایمانی هست
captcha