گویا اعتبارات قرآنی خوزستان به حساب یک مؤسسه واریز شده است
کد خبر: 3735561
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
حجت‌الاسلام بلک عنوان کرد؛

گویا اعتبارات قرآنی خوزستان به حساب یک مؤسسه واریز شده است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان درباره بودجه قرآنی استان گفت: آنچه مسلم است بخشی از اعتبار امسال ارسال شده و در حسابی قرار گرفته است؛ اینکه آیا از آن استفاده‌ای شده است یا نه، اطلاع‌ دقیقی ندارم. برخی در گزارش‌های خود گفته‌اند برداشت‌هایی از این حساب شده است که علی‌القاعده این برداشت‌ها، نمی‌تواند صحیح باشد. گویا وجه به حساب یکی از مؤسسات واریز شده است، که ما اطلاع و نظارت و دخالتی در نحوه هزینه‌کرد آن پیدا نمی‌کنیم. به هر صورت این مغایر با شفاف‌سازی و مراعات حق فعالیت مؤسسات و مراکز است.

بودجه قرآنی خوزستان و رفتارهای مغایر با شفاف‌سازی و مراعات حق مؤسسات قرآنی(آمـاده)

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره بودجه قرآنی استان در سال 96 بر ضرورت مطالبه‌گری اتحادیه مؤسسات نسبت به این بودجه تأکید کرد و گفت: اتحادیه مدغم مؤسسات قرآن و عترت استان یک سِمَت از مؤسسات قرآنی گرفته‌ و از سوی آنها انتخاب شده‌اند و لازم است پاسخگویی کنند.

اعضای اتحادیه نسبت به بودجه اطلاع دارند ولی به روی خود نمی‌آورند
وی ادامه داد: اینها بایستی از سوی مؤسسات قرآنی صحبت کنند. اعضای اتحادیه نسبت به بودجه اطلاع دارند ولی به روی خود نمی‌آورند و این مسائل را نمی‌گویند.

ما در بخش مالی مسئولیت نظارت مالی را داریم
وی با تأکید بر اینکه اتحادیه مدغم باید این موضوع را پیگیری کند، تصریح کرد: به هر حال سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک دستگاه و یک عضو در شورای توسعه فرهنگ قرآنی حضور دارد؛ البته ما در بخش مالی مسئولیت نظارت مالی را داریم؛ ولی بحث نظارت مالی یک بحث اداری است؛ نهایتاً باید اعلام کنیم چه شده است. البته دفعه قبل شما کمک کردید پول بیرون آمد و به سمت مؤسسات و مراکز رفت.

چند ماه است که اعتبار قرآنی ارسال شده اگرچه اندک است
بلک اظهار کرد: چند ماه است که یک اعتباری ارسال شده است؛ گرچه اعتبار زیادی نیست؛ ولی قاعدتاً بایستی دو کار انجام می‌شد؛ یا اینکه می‌آمد در صحن شورای قرآنی استان آنجا تصمیم‌گیری می‌شد که چه کاری روی آن انجام دهیم؛ حالا ممکن است گفته شود جلسات تشکیل نشده است، آیا دلیل درستی است که چون جلسات تشکیل نشده، ماه رمضان بگذرد و فصل کارهای قرآنی باشد و بگوییم چون جلسه نبود، پس ما پول را توزیع نکنیم؟ این سخن اگر بخواهد به عنوان یک دلیل مطرح شود، قانع کننده نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: موضوع دیگر این است که هزینه‌کرد این اعتبار خارج از جلسات با هماهنگی رئیس شورا و امام جمعه اهواز(آیت‌الله موسوی جزایری)، نائب رئیس که استاندار است، قابل هماهنگی بود.

آنچه مسلم است بخشی از اعتبار امسال ارسال شده
وی اظهار کرد: آنچه مسلم است بخشی از اعتبار امسال ارسال شده و در حسابی قرار گرفته است؛ از اینکه آیا از آن استفاده‌ای شده است یا نه، اطلاع‌ دقیقی ندارم. برخی در گزارش‌های خود گفته‌اند برداشت‌هایی از این حساب شده است که علی‌القاعده این برداشت‌ها، نمی‌تواند صحیح باشد.

بلک ادامه داد: نکته دیگر این است که دفعه قبل که این مشکل پیش آمد، به دستور آیت‌الله موسوی جزایری که رئیس شورا هستند حسابی افتتاح شد و قرار شد این وجوه در این حساب متمرکز شود که با نظر سایر اعضا از آن استفاده شود؛ ولی متأسفانه این اتفاق نیفتاده است و باز هم وجه گویا به حساب یکی از مؤسسات واریز شده است، که ما اطلاع و نظارت و دخالتی در نحوه هزینه‌کرد آن پیدا نمی‌کنیم. به هر صورت این مغایر با شفاف‌سازی و مراعات حق فعالیت مؤسسات و مراکز است.

نامهربانی با جامعه قرآنی
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان گفت: ما در ماه رمضان برنامه‌ای را در همه شهرستان‌ها داشتیم و محفل جمع‌خوانی قرآن با همکاری صدا و سیما انجام شد و از شبکه استانی پخش مستقیم شد. با همه مشکلات و هزینه‌ها، متأسفانه هنوز امکان پرداخت هدایای قاریان که با زبان روزه‌ در هوای شصت هفتاد درجه بعدازظهرها عازم شهرستان‌ها شدند، پیدا نکردیم. باید افرادی که مطلع هستند یا این پول در اختیار آنها است انصاف بدهند که چرا با جامعه قرآنی در قبال کارهای‌شان این رفتار نامهربانانه را انجام می‌دهند. البته مؤسسات هم باید وظایف خود را در این خصوص انجام دهند و مطالبه‌گری کنند.

انتهای پیام

captcha