آغاز دوره دوم آموزش مربیان پیش‌دبستانی قرآنی در کرمانشاه
کد خبر: 3735596
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

آغاز دوره دوم آموزش مربیان پیش‌دبستانی قرآنی در کرمانشاه

گروه فعالیت‌های قرآنی - دوره دوم آموزشی تربیت مربی پیش‌دبستانی قرآنی امروز ۱۳ مردادماه در کرمانشاه آغاز شد.

دوره دوم آموزشی مربیان پیش‌دبستانی قرآنی در کرمانشاه آغاز شد

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، دوره دوم آموزشی مربیان پیش‌دبیستانی قرآنی از امروز 13 مردادماه در کرمانشاه آغاز شد.
حجت‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه با معرفی دوره مذکور، گفت: این دوره با حضور مدرسان ممتاز دانشگاه رازی برگزار می‌شود.
وی افزود: از جمله اهداف برگزاری دوره تربیت مربی پیش‌دبستانی قرآنی آشنایی با روش‌های یاددهی یادگیری، آشنایی با برنامه‌های انس کودکان با قرآن، شیوه‌های قصه‌گویی، بازی و نمایش خلاق و کارگاه خلاقیت و مهارت‌های تفکر است.
رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه اظهار کرد: از دیگر اهداف برگزاری این دوره با عنایت به رسالت مؤسسات قرآنی مبنی بر آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن و با توجه به سیره ائمه اطهار(ع) که آموزش در کودکی به ویژه در امور معنوی و آموزش قرآن را توصیه کرده‌اند و در بیان نورانی نبی مکرم اسلام(ص) در جمله مشهور(العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر) آمده که آموختن دانش در کودکی مانند نقش بر سنگ ماندگار خواهد بود است.
حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: بنابراین دیگاه ساختار شخصیت انسان در سنین قبل از دبستان شکل می‌گیرد و براین مبنا ضرورت ایجاب می‌کند که در مقطع سنی بنیان تربیت و ساختار شخصیت را با فرهنگ و معارف غنی قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) پایه‌ریزی کنیم و این امر تحقق نمی‌یابد مگر با تربیت مربیان متعهد و توانمند که به علوم روز اشراف داشته باشند.
وی گفت: یک مسیر معین را این دوره طی می‌کند که ترویج و تعمیق فرهنگ غنی قرآن کریم و توسعه فراگیر انس با قرآن در جامعه از جمله آن‌ها است.
رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه اظهار کرد: شناسایی نیروهای مستعد توانمند و تربیت همه جانبه آنان به منظور تدریس و فعالیت در کلاس‌های آموزشی پیش‌دبستانی همچنین تقویت مهارت‌های تدریس در فعالیت‌های قرآنی پیش‌دبستانی از دیگر آن‌ها است.
حجت‌الاسلام محمدی افزود: یکی از مهم‌ترین اهدافی که در این دوره پیگیری می‌شود آموزش چگونگی ایجاد زمینه انس و الفت کودک با قرآن و آموزه‌های اهل‌بیت(ع) است.
رئیس اداره امور قرآنی با اشاره به منابعی که در این دوره تدریس می‌شود به روانشناسی رشد و یادگیری، آشنایی با برنامه و فعالیت‌های آموزش و پرورش پیش‌دبستانی، آشنایی با برنامه انس کودکان با قرآن، آموزش جامع قرآن، قصه‌گویی، آشنایی با بازی و نمایش‌های خلاق و خلاقیت و مهارت اشاره کرد.
انتهای پیام

captcha