استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای افزایش امنیت اجتماعی
کد خبر: 3735742
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
موسویان تاکیدکرد:

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای افزایش امنیت اجتماعی

گروه اجتماعی ـ مسئول فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد با بیان این‌که فضای مجازی در آینده‌ای نزدیک به‌عنوان یک تمدن جدید مطرح می‌شود، اظهارکرد: از ظرفیت فضای مجازی برای افزایش امنیت اجتماعی استفاده شود.

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای افزایش امنیت اجتماعی

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدمرتضی موسویان، مسئول فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز شنبه، ۱۳مرداد در جلسه شورای فرهنگ عمومی استانلرستان که در استانداری لرستان برگزار شد، به ضرورت توجه به فضای مجازی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بند سومی که برای اعضای شورای مجازی دادند فرمودند ایران باید به قدرت سایبری در تراز جهان برسد.
وی به ایجاد فضای تمدن جهانی توسط فضای مجازی اشاره و با ذکر این مطلب که فضای تمدنی جدید را ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: رویکرد ما به فناوری نوین باید تصحیح بشود گاهاً ما با فناوری فضای مجازی رویکرد مناسبی نداریم به‌طوری‌که برخی افراد فضای مجازی را گردابی می‌دانند که همه چیز را درمی‌نورود و برخی به فضای مجازی نگاه مکانیکی دارند.

رویکرد مقام معظم رهبری به فضای مجازی رویکرد کنش‌گراست

موسویان با ذکر این مطلب که از مهاتیر محمد نقل است اگر کشوری در صنعت بازیگر نباشد برای همیشه برده باقی خواهد پاند، خاطرنشان کرد: رویکرد مقام معظم رهبری به فضای مجازی رویکرد کنش‌گراست چراکه اگر امروز در فضای مجازی مشارکت کننده نباشیم فردا باید دنباله‌رو باشیم.
مسئول فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تحولات فناوری‌های زیستی، تحولات فناوری نانو و تحولات هندسه قدرت از تحولات فضای مجازی دانست و با ذکر این مطلب که انفجار فضای مجازی نزدیک است فضای مجازی مرحله تمدنی جدید برشمرد که که همه دنیا را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و افزود: اولین کلان‌روند فضای مجازی شبکه و دومین کلان‌روند فضای مجازی پردازش است، کمااینکه امروز گوشی‌های همراه دارای پردازشی قویتر از پردازش کامپیوترهای قدیمی هستند.
وی هوش مصنوعی و شبیه‌سازی محیط را از دیگر کلان‌روند‌های فضای مجازی برشمرد و با تمام گردشگاه‌ها و موزه‌ها در حال شبیه‌سازی در فضای مجازی است ، خاطرنشان کرد: کلان‌روند مهم شبیه‌سازی حواس انسان است.
موسویان با ذکر این مطلب که هر کدام از ما در فضای مجازی دارای یک آدرس مجازی هستیم، آدرس هر فرد در فضای مجازی را شرط ارتباط با دیگران دانست و با اشاره به این‌که در سه سال آینده نسل پنجم موبایل را خواهیم داشت، اظهارکرد: اینترنت بالونی اجازه می‌دهد تمام افراد در تمام دنیا به اینترنت دسترسی داشته باشد.
مسئول فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به این‌که جمع‌سپاری فضای مجازی امکان‌پذیر است، اضافه کرد: جمع‌سپاری که برای سرچ کردن موارد استفاده قرار می‌گیرد هزینه‌ها را پایین می‌آورد.
وی ادامه داد: رصد مشکلات و اعتراضات مردم برای اشراف بر روی موضوعات مختلف در فضای مجازی به‌عنوان ابزار تعاملی در اختیار ماست لذا در بحث مدیریت از مردم استفاده شود.
موسویان با ذکر این مطلب که وب۳ ما را به دو نیم تقسیم کرده است، اضافه کرد: نیمی از ما در فضای مجازی و نیمی در فضای حقیقی است به‌طوری‌که ما امروز جوانان بیش از چند ساعت در فضای مجازی هستند.
مسئول فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،اظهارکرد: ما در بحث پهباد جز ده کشور جهان باشیم این در حالی‌است که فضای مجازی این امکان را به کشورهای در حال توسعه می‌دهد که بازیگر این فضا باشند.
وی بر تعریف تمدن خود در فضای مجازی تاکید کرد و با ذکر این مطلب که شرکت‌های فناوری اطلاعات کوچک در فضای مجازی ورود پیدا کنند، اظهارکرد: سواد و علم از جنس نور است چراکه علم هر چه باشد اسلامی است زیرا هر چه باشد از خداست، این در حالی‌است که آن‌چه بشر به آن دست پیدا می‌کند اکتسابی است.

انتهای پیام

captcha