بازگشایی مرز مشترک الجزائر و موریتانی
کد خبر: 3735800
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲

بازگشایی مرز مشترک الجزائر و موریتانی

گروه بین‌الملل ــ مرز مشترک دو کشور الجزائر و موریتانی در استان «تندوف» که نقطه مرزی مهمی از لحاظ تجاری و اقتصادی برای دو کشور محسوب می‌شود، به زودی بازگشایی خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از نسخه اینترنتی روزنامه نواکشوط، بازگشایی مرز مشترک الجزائر و موریتانی در استان «تندوف» به توسعه افق‌های اقتصادی دو کشور منجر خواهد شد. این منطقه مرزی اکنون آمادگی کامل برای بازگشایی را دارد و به زودی به صورت رسمی بازگشایی  خواهد شد.

«باب العیاش احمد» رئیس مجلس مردی تندوف در گفت‌وگو با رادیوی ملی الجزائر ضمن اشاره به شباهت فرهنگ و آداب و رسوم مردم تندوف با شهرهای مرزی خود در موریتانی گفت: بازگشایی این منطقه مرزی راه تجارت الجزائر با غرب آفریقا از طریق موریتانی را باز خواهد کرد و انتظار می‌رود که پس از بازگشایی مرز، تندوف به یک منطقه تجاری استراتژیک تبدیل شود.

در همین راستا کمیته فنی مشترک الجزائری-موریتانی موظف به آماده سازی مکانیسم و وسایل فنی مورد نیاز برای بازگشایی این گذرگاه شده است.

همچنین دو کشور برای ساختن یک مرکز مرزی در این ناحیه با هدف سهولت رفت و آمد و انتقال کالاها و انجام تبادلات تجاری و اشتغال‌زایی برای ساکنان این مناطق، توافق کرده‌اند.

انتهای پیام        

captcha