«گردیزی» به دکتر چمران افغانستان شهره بود
کد خبر: 3735917
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹

«گردیزی» به دکتر چمران افغانستان شهره بود

گروه شبکه اجتماعی ــ محمدحسین جعفریان در شبکه اجتماعی‌اش نوشت: سال‌های سال بود مرگ و شهادت کسی اشکم را درنیاورده بود، تا دیشب که خبر شهادت دکتر سیدمحمدعلیشاه موسوی گردیزی راشنیدم. آدم شگفت‌انگیزی بود.

«گردیزی» به دکتر چمران افغانستان شهره بودبه گزارش خبرنگار ایکنا، دکتر سید محمد‏علیشاه موسوی گردیزی دو روز پیش در جریان یک حمله تروریستی در مسجد صاحب‏‌الزمان(عج) در منطقه خواجه‌حسن گردیز به شهادت رسید. محمدحسین جعفریان، نویسنده مشهور کشورمان در پی شهادت وی یادداشتی را در شبکه اجتماعی‌اش منتشر کرده است.
«سال‌های سال بود مرگ و شهادت کسی اشکم را درنیاورده بود، تا دیشب که خبر شهادت دکتر سیدمحمدعلیشاه گردیزی راشنیدم. آدم شگفت‌انگیزی بود. شنیده‌اید می‌گویند فلانی زندگی پربرکتی داشت، مصداقش این مرداست؛ در نوجوانی در وطنش افغانستان با روس‌ها جنگید. چه جنگ‌هایی، دوبار مجروحیت ثمره آن مجاهدت‌ها بود.
در جوانی به ایران آمد و پزشکی دانشگاه تهران را خواند و درهمان حال به جهاد سازندگی پیوست، جز آن بارها به جبهه‌های جنگ ایران وعراق رفت و با صدام جنگید، تا آنجا که درعملیات «والفجرمقدماتی» فرمانده اورژانس خط دو نبرد بود.
در میانسالی پس از پیروزی مجاهدین در افغانستان به زادگاهش رفت. نماینده مردم شهرش در لویه جرگه(مجلس سنتی بزرگان) شد. در مخالفت با حضور امریکایی‌ها در افغانستان شهره بود. نیمه شبی توسط آنها در خانه‌اش دستگیر و به زندان بگرام و سپس گوانتانامو فرستاده شد. حدود پنج سال بدون محاکمه. او پس از نبرد با روس‌ها و صدام به نبرد با آمریکایی‌ها رفته بود.
پس از آزادی با وجود داشتن امکانات کافی در ایران برای مبارزه با فقر مردمانش به زادگاهش گردیز در جنوب شرق افغانستان برگشت. درمانگاهی را درآنجا راه انداخت و همزمان با فقر و بیماری‌ها، با اندیشه‌های افراطی، خاصه داعش به نبرد برخاست. جنگ با داعش آخرین جنگ او بود.
دیروز دو مهاجم انتحاری به مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) معروف به مسجد خواجه حسن در گردیز یورش برده و حین نماز جمعه قریب چهل تن از نمازگزاران از جمله دکتر گردیزی را به شهادت رسانده و حدود صد نفر را زخمی کردند.
او به دکتر چمران افغانستان شهره بود و خدا می‌داند شهادتش به همان اندازه متاثرم کرد، شهادت مبارکت و بهشت برین نوشت باد دکتر جان که مرگی جز این بر تو حرام بود.»
انتهای پیام

captcha