جهاددانشگاهی؛ راهبردی برای تأمین و تحقق اهداف انقلاب اسلامی
کد خبر: 3736013
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

جهاددانشگاهی؛ راهبردی برای تأمین و تحقق اهداف انقلاب اسلامی

گروه اجتماعی - مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام گفت: جهاددانشگاهی در بستر انقلاب اسلامی و به عنوان یک راهبرد و ابزار برای توسعه انقلاب اسلامی و تامین و تحقق اهداف انقلاب اسلامی تاسیس شد.

 جهاددانشگاهی؛ راهبردی برای تأمین و تحقق اهداف انقلاب اسلامی
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامرضا غیاثی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام در گفت و گو با ایکنا از ایلام اظهار کرد: جهاددانشگاهی در بستر انقلاب اسلامی و به عنوان یک راهبرد و ابزار  برای توسعه انقلاب اسلامی و تامین و تحقق اهداف انقلاب اسلامی تاسیس شد.
وی با بیان اینکه یکی از بسترهای کاری این نهاد پربرکت آن سازو کار دانشگاهی است و طبیعتا باید نقطه فکری، نظریه‌پردازی و هدایت تئوری انقلاب با قوت و قدرت توسعه و مبانی فکری انقلاب را تقویت، ترویج و تبلیغ کند، تصریح کرد: از این منظر جهاددانشگاهی یک رسالت علمی و فرهنگی جدی دارد و در شرایط روز و در حوزه انقلاب اسلامی باید با در نظر گرفتن اولویت‌ها نقش‌آفرینی کند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان درباره نقش ساختار منعطف جهاددانشگاهی در رفع نیازهای کشور، گفت: شرایط جدیدی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی بهداشت و درمان و مسائل دیگری که در انقلاب اسلامی شکل گرفته  و این شرایط یک بانی و متصدی می‌خواهد که خوشبختانه در این عرصه‌ها جهاددانشگاهی به خوبی درخشیده اما مهم این است که شرایط فعالیت و تجهیز و توسعه امکانات جهاددانشگاهی باید به گونه‌ای باشد که بیشتر بتواند در شرایط کنونی پاسخگوی  نیازهای روز را در عرصه‌های مختلف باشد.
غیاثی تاکید کرد: خیلی از نیازها پاسخ فوری و فوتی می‌خواهند و لازمه‌ی پاسخگویی جهاد دانشگاهی به این نیازها این است که این نهاد توسعه فراگیر پیدا کند و امکانات لازم داشته باشد و به عنوان یک سیاست و راهبرد در عرصه‌های علمی و فرهنگی برای پاسخ به نیازهای جدید حضور پیدا کند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان درباره نقش جهاددانشگاهی در آبادانی استان‌ها با کنکاش عالمانه در مزیت‌های استانی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در مناطق مختلف ابتدا باید پلان و برنامه‌ای از موقعیت، وضعیت و شرایط و امکانات، نیازها و سنجش و ارزیابی جدی و محیطی داشته باشد تا در قالب طرح‌ها و پروژه‌هایی که جنبه علمی دارد بتوانند هم به دستگاه‌های مربوطه و مراکز پیشنهاد دهد و هم اینکه با همت جهادگران بتواند کارهای مهمی  را انجام دهد.
غیاثی با بیان اینکه جهاددانشگاهی می‌تواند در عرصه‌های مختلف مطالبه‌گر باشد، تصریح کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند کنکاش کند که آیا نقشه اجتماعی  و اقتصادی محقق شده یا اینکه مسیر توسعه در مناطق مختلف استان به خوبی در حال طی شدن است یا نه و چگونه باید عمل کرد و چه استراتژی‌هایی را باید تدوین کرد تا برنامه‌ها قطعی و تضمینی شوند؟
وی تصریح کرد: اگر توسعه را بومی کنیم طبیعتا امکان توسعه همگن و فراگیر ملی هم می‌تواند محقق شود، در غیر این صورت بهره‌برداری از پتانسیل‌های بومی دستخوش نوسان و حتی دچار مشکلات و موانعی خواهد شد و توسعه ملی را هم دچار نوسان می‌کند و جهاد دانشگاهی به پشتوانه نگاه علمی در این زمینه می‌تواند هم خود دست به کارهای بزرگ بزند و هم به دستگاه‌های اجرایی مشاوره بدهد.
انتهای پیام
captcha