نخبه‌ها و ایده‌پردازان یاری‌گر کنگره ملی شهدای استان قزوین باشند
کد خبر: 3736091
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
جانشین سپاه صاحب‌الامر(عج):

نخبه‌ها و ایده‌پردازان یاری‌گر کنگره ملی شهدای استان قزوین باشند

گروه فرهنگی- جانشین سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: از همه ظرفیت‌ها و ‌پتانسیل موجود در جامعه در بخش‌های مختلف دعوت می‌کنیم تا یاری‌گر ما در هر چه پربارتر شدن کنگره ملی شهدای استان باشند و ایده‌ها و نظرات خود را با ما در میان گذارند تا در نهایت شاهد یک کنگره مردمی با مشارکت گسترده عموم جامعه و اثربخشی بسیار باشیم.

نخبه‌ها و ایده‌پردازان یاری‌گر کنگره ملی شهدای استان باشند

به گزارش ایکنا از قزوین، عباس برزگرجانشین سپاه صاحب‌الامر(عج) در نشست با اصحاب رسانه که در ظهر امروز مرداد محل معراج‌الشهدا استان قزوین برگزار شد، به تشریح برنامه‌ها و رویکردهای برگزاری کنگره سه هزار شهید استان قزوین پرداخت.
وی در این نشست با بیان اینکه این کنگره ملی در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد، اظهار کرد: تاکنون در ۲۰ استان کنگره‌های استانی برگزار شده و در سال جاری نیز این کنگره در سطح استان قزوین برگزار خواهد شد.
وی افزود: تلاش می‌شود در طول برگزاری برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در راستای این کنگره روحیه ایثار و گذشت، خودباوری و مقاومت که عامل پیروزی ما در طول انقلاب اسلامی‌ و شکست و عقب‌نشینی دشمن بود، تقویت و در جامعه نهادینه شود.
برزگر در خصوص ساختار کنگره 3 هزار شهید استان قزوین گفت: نماینده ولی‌فقیه در استان به‌عنوان رئیس هیئت‌امنای کنگره، استاندار قزوین رئیس شورای سیاست‌گذاری و دبیر اجرایی نیز با سپاه پاسداران خواهد بود و ۲۳ کمیته فعال در این راستا در حال فعالیت هستند.
این مسئول یادآور شد: مأموریت‌های محوله به کمیته‌های ۲۳ گانه به سازمان‌های مختلف متناسب با وظایف آن‌ها داده شده است که روسای آن مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و روسای دانشگاه‌ها هستند.
جانشین سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: دستگاه‌ها به فراخور مأموریت برحسب توانمندی و اختیاری که دارند و وظایف ذاتی و شرح وظایف سازمانی خویش در برگزاری هر چه‌بهتر کنگره ملی استان در تلاش هستند.
وی ادامه داد: از یک ماه پیش برنامه‌های کنگره آغاز شده و در همه شهرها یک یادواره شهرستانی و یادواره‌های اقشار مختلف چون کارمندی، دانشجویی، دانش‌آموزی و زنان و امثال آن برگزار می‌شود.
برزگر عنوان کرد: استان قزوین دارای شهدای اثربخش و منحصربه‌فردی است که هر کدام از آن‌ها دارای نقش و جایگاه ارزشمندی در کشور هستند و از جمله آن می‌توان به شهید رجایی، شهید بابایی، شهید حسن‌پور، شهید حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی و شهید لشگری اشاره کرد.
این مسئول اضافه کرد: باید با در نظر گرفتن این ویژگی‌های در جامعه به تبیین و معرفی شهدا در فضای جامعه پرداخت تا اثربخشی لازم را داشته باشیم.
وی بیان کرد: تاکنون ۴ جلسه شورای سیاست‌گذاری و شورای تخصصی کمیته‌ها با حضور مدیران استانی برگزار شده و در آینده نزدیک هم این‌گونه جلسات برای هم‌افزایی هر چه بیشتر برگزار خواهد شد.
جانشین سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قزوین نمایشگاه بین‌المللی استان با ظرفیت ۴ هزار نفر در نظر گرفته‌شده است و بناست از ۲۰ آبان تا ۲۳ آبان ماه ۴ یادواره با برنامه‌های نو و جدید برگزار شود.
وی از برگزاری نمایشگاهی به‌صورت جانبی در حاشیه برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان خبر داد و افزود: شهدا چراغ هدایت و راهنمای ما هستند و الحمدالله هم‌گرایی خوبی در استان برای برگزاری کنگره شهدا به وجود آمده و برگزاری آن جزء اولویت‌های استان قرار گرفته است.
با بیان اینکه برای کنگره ملی شهدای استان از افرادی چون سردار سلیمانی، سردار جعفری، سردار سلامی، یکی از مراجع تقلید، مسئولان و افراد صاحب‌نام دعوت‌شده است، گفت: در کنار دعوت از این افراد از افراد نخبه و سرشناس ملی که چهره قزوینی دارند نیز دعوت‌شده تا هم‌افزایی و هم‌فکری لازم را برای هر چه پربارتر برگزار شدن کنگره سه هزار شهید استان با مسئولان و دست‌اندرکاران امر داشته باشند.
برزگر در پایان عنوان کرد: از همه توان و پتانسیل جامعه در بخش‌های مختلف دعوت می‌کنیم تا یاری‌گر ما در هر چه پربارتر شدن کنگره ملی شهدای استان باشند و ایده‌ها و نظرات خود را با ما در میان گذارند تا در نهایت شاهد یک کنگره مردمی و با مشارکت گسترده عموم جامعه و اثربخشی بسیار باشیم.

انتهای پیام

captcha