سه محور مهم بر برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش حاکم است
کد خبر: 3736157
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵

سه محور مهم بر برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش حاکم است

گروه فعالیت های قرآنی ــ مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: این مجموعه در حوزه قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی سه اولویت در دستور کار خود دارد.

 سه محور مهم بر برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش حاکم است

به گزارش ایکنا از همدان، محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش، یکشنبه، 14 مرداد ماه در مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان استان همدان اظهار کرد: آیاتی در قرآن کریم به شکر نعمت و کفران اشاره دارد .

وی با بیان اینکه شکر نعمت، افزایش روزی و نعمت را در پی خواهد داشت و کفر نعمت مردود است افزود: دانش آموزان قرآن همانند ماهیان در آب هستند شاید خود قدر و منزلت این نعمت بزرگ را که افتخار حضور در فعالیت های قرآنی است آن هم در سن نوجوانی و جوانی ندانند.

مسیب زاده اضافه کرد: کدام فعالیت و برنامه‌ای همچون مراسم تجلیل از برترین‌های قرآنی است که مسئولین حضور می یابند، بزرگان یک استان و کشور به احترام سه منشور قرآن، عترت و نماز و به نشان تقدیر از شما فعالان قرآنی در این مراسم حضور یافته‌اند.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: بی‌شک در موفقیت شما دانش آموزان قرآنی سه گروه نقش مهمی داشته اند که از این میان می‌توان به اولیا و مربیان مدارس، پدران و مادران و در نهایت خود دانش آموزان اشاره کرد.

وی گفت: محور تحول و محرکه یک جامعه نیروی انسانی آن کشور است در این بین آموزش و پرورش به عنوان نیرو تحول در جامعه مشغول به خدمت است، آموزش و پرورش فعال، جامعه‌ای پویا در بر خواهد داشت و عکس آن جامعه‌ای مرده.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: همه ما در کشور ایران، با یک رهبر و دولت زیر سایه انقلاب اسلامی زندگی می‌کنیم بنابراین همگی برای اعتلای این مرز و بوم و کشور باید تلاش کنیم.

 

اولین اصل حاکم بر برنامه های قرآنی؛ محوریت مدرسه

مسیب زاده با بیان اینکه بر برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش 3 اصل حاکم است افزود:«اصل محوریت مدرسه»، اگر در رویکرد مدارس توجهی به برنامه های قرآنی نشود آن مدارس ابتر است که در این بین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی نمونه ای از این اصل است.

 وی با بیان اینکه مسابقات قرآن یک وسیله است نه هدف ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و قرآنی بخشی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است این مجموعه دارای برنامه‌ها و فعالیت‌های دیگری نیز هست اما در این بین فعالیت‌های قرآنی برنامه های کاملی است که باید به ان سمت و سو برویم.

 

 «فراگیری و اثر بخشی برنامه‌ها» و «توسعه مشارکت و مشارکت پذیری» اصل دوم و سوم

این مقام مسئول گفت: اصل دوم «فراگیری و اثر بخشی برنامه‌ها» و اصل سوم «توسعه مشارکت و مشارکت پذیری» است، ما موظف به تربیت 13 و نیم میلیون دانش آموز هستیم که در این بین به تنهایی قادر به انجام این مهم نخواهیم بود و کمک نهاد ها و دستگاه های دیگر امری الزامی است.

مسیب زاده اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش با افتخار می‌گوید که نه می‌خواهد و نه می‌تواند به تنهایی در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت کند، خوشبختانه، این مجموعه به بلوغی دست یافته‌ است که دیگر کار جزیره‌ای نمی‌کند ما به خود می‌بالیم که آموزش و پرورش پویا تر از سایر نهاد‌ها در بخش‌های فرهنگی به آموزش و تربیت می‌پردازد.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این مجوعه در حوزه قرآن، عترت و نماز دانش آموزی سه اولویت مهم در دستور کار خود دارد، در منشور قرآن، با مشارکت نهاد های دیگر حفظ جزء 30 قرآن را در بخش دانش آموز و فرهنگیان در دستور کار خود دارد.

وی گفت: در حوزه عترت، طرح ویژه امام شناسی را دست اجرا دارد که به عنوان بهترین الگو سبک زندگی اسلامی با برشی از مقاطع زندگی ائمه اطهار در قالب 14 عنوان کتاب ویژه متوسطه اول و دوم و 3 کتاب برای مقاطع اول و دوم ابتدایی در حال اجرا است.

مسیب زاده عنوان کرد: در حوزه نماز نیز، اجرای سند جامع تحول بنیادین به عنوان محوری‌ترین برنامه در حوزه نماز در دست اجرا است، گفتنی است در کنار این برنامه ها، فعالیت 750 مرکز دارالقرآن در طول تابستان و سال تحصیلی همچنان دایر است.

انتهای پیام

 

 

captcha