حمایت از جهاددانشگاهی وظیفه مجلس است/ لزوم افزایش بودجه این نهاد انقلابی
کد خبر: 3736191
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹
حسینی:

حمایت از جهاددانشگاهی وظیفه مجلس است/ لزوم افزایش بودجه این نهاد انقلابی

گروه اجتماعی - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه مجلس حمایت از جهاددانشگاهی است که در همین راستا سال گذشته سعی بر این بود که بودجه جهاددانشگاهی افزایش قابل توجهی را داشته باشد؛ زیرا توانمندی بالا، اهمیت و جایگاه علمی جهاددانشگاهی برای همگان به‌ویژه نمایندگان و مردم کاملا روشن است.

حمایت از جهاددانشگاهی؛ وظیفه مجلس شورای اسلامی/ لزوم افزایش بودجه این نهاد انقلابی

سیدمحمد حسینی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضمن تبریک فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی، گفت: جهاددانشگاهی با توجه به رسالت خود منطبق با اساس‌نامه خود پس از صدور فرمان امام(ره) با تفکر جهادی فعالیت خود را آغاز کرد.
وی تصریح کرد: پس از صدور فرمان امام راحل مبتنی بر تشکیل جهاددانشگاهی فضای بسیار خوبی در جهت رشد و نمو علم و همچنین انجام خدمات مورد‌نیاز مردم ایجاد شد، پس از گذشت 38 سال از عمر جهاددانشگاهی شاهد اجرای برنامه و طرح‌های خوبی همچون فعالیت پژوهشکده رویان(مرکز درمان ناباروری) هستیم. در این مجموعه تا به امروز افرادی همچون شهید کاظمی به عنوان الگوی به تمام معنا در سنگر علم توانستند اقدامات خوبی در سطح جهانی برای ما کسب کنند و امروز سایر دانشمندان رهرو راه این شهدا هستند.

نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی در راستای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی
وی ابراز امیدواری کرد: امید است جهاددانشگاهی بتواند نقش جهادی و انقلابی خود را در راستای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی نظام ایفا کند، از جامعه علمی و جهادی خواستاریم در این زمینه راهکارهای بسیار خوبی را جهت برون رفت از این وضعیت و عملیاتی‌کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین رشد و نمو علمی در همه عرصه‌ها ارائه دهند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وظیفه مجلس حمایت از جهاددانشگاهی است که در همین راستا سال گذشته سعی بر این بود که بودجه جهاددانشگاهی افزایش قابل توجهی را داشته باشد؛ زیرا توانمندی بالا، اهمیت و جایگاه علمی جهاددانشگاهی برای همگان به ویژه نمایندگان و مردم کاملا روشن است.

لزوم افزایش فعالیت‌های فرهنگی
وی ادامه داد: از جهاددانشگاهی تأثیر در حوزه فرهنگ را کمتر می‌بینیم. بسیار پسنیده است در این زمینه هم اقدامات بسیار خوبی را انجام دهد. مجموعه جهاددانشگاهی با در اختیار داشتن فضای دانشگاهی توانایی بالایی در اجرای اقدامات بی‌نظیر در حوزه فرهنگی دارد، این مجموعه در اکثر رشته‌ها دانشجو می‌پذیرد که برای تربیت و مهارت‌آفرینی آنان باید با جدیت بیشتر وارد عمل شود.
حسینی اضافه کرد: توقع ما این است که جهاددانشگاهی در حوزه اسلامی و ارائه الگوهای دینی اقدام کند، بهتر است دانشجویان جهاددانشگاهی از فضای بهتر و رشد و نمو بیشتری برخوردار باشند تا بتوانند بنیه و توانمندی علمی خود را بروز دهند.

تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند ایکنا و ایسنا
منتخب مردم تفرش، آشتیان و فراهان درخانه ملت در پایان با تقدیر از فعالیت دو خبرگزاری ایکنا وایسنا به عنوان دو مجموعه تحت پوشش جهاددانشگاهی گفت: تحت پوشش داشتن دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا به عنوان فعالیت فرهنگی بسیار خوب است، نقش‌آفرینی این دو مرکز خبری در حوزه‌های مختلف جای تقدیر دارد، اما فعالیت‌ها نباید به همین جا محدود شود و باید برای انجام فعالیت‌های قرآنی و فعالیت در حوزه دانشجویان پا را فراتر گذارده و تخصصی ورود پیدا کنند. امید است کارهای بهتر و مؤثرتری برای آرام کردن جامعه و ایجاد آرامش عمومی صورت گیرد.
انتهای پیام

captcha