گلچینی از وصیت‌نامه شهید احمد پاپی
کد خبر: 3736306
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

گلچینی از وصیت‌نامه شهید احمد پاپی

گروه اجتماعی ـ در گلچینی از وصیت‌نامه شهید احمد پاپی آمده است: «امروز خداوند ما را در معرض آزمونی سخت قرار داده است و مطمئناً آن‌کس موفق‌تر خواهد بود که خالص‌تر، صادق‌تر و بنده‌تر باشد و این خلوص و صداقت و تقوا و بندگی را در میدان عمل به نمایش گذاشته و در راه رسیدن به حقیقت و کمال مطلق، استقامت و پایداری از خود نشان دهد».

گلچینی از وصیت‌نامه شهید احمد پاپی» 

به گزارش ایکنا از لرستان، شهید احمد پاپی در تاریخ ۲۰ فروردین سال ۳۶ در دامان پدر و مادری به نام عادل و ماه‌طلا در یکی‌از روستاهای جنوب شهر خرم‌آباد مشهور به چشمه‌علی پا به عرصه وجود گذاشت، علم و سواد خود را تا پایان مقطع ابتدایی ارتقا بخشید و با آغاز جنگ تحمیلی، به ندای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران لبیک گفته و عازم جبهه‌های جنگ گردید و سرانجام در پنجم مردادماه ۶۷ بر اثر اصابت گلوله در منطقه اسلام‌آباد غرب به فیض شهادت نائل آمد و در قبرستان روستای چشمه‌علی به خاک سپرده شد.
در گلچینی از وصیت‌نامه این شهید چنین آمده است: «امروز خداوند ما را در معرض آزمونی سخت قرار داده است و مطمئناً آن کس موفق‌تر خواهد بود که خالص‌تر، صادق‌تر و بنده‌تر باشد و این خلوص و صداقت و تقوا و بندگی را در میدان عمل به نمایش گذاشته و در راه رسیدن به حقیقت و کمال مطلق، استقامت و پایداری از خود نشان دهد. امروز ما مصمم هستیم که این خط خونین را ادامه دهیم و این بار گران را به سرمنزل مقصود برسانیم. قدر خود را بدانید و در انجام وظایفی که برعهده دارید نهایت سعی و کوشش را داشته باشید».

متن کامل وصیت‌نامه شهید احمد پاپی

در ادامه متن کامل وصیت‌نامه شهید احمد پاپی از خاطرتان می‌گذرد: «همانا کسانی‌که ایمان آوردند و در راه خدا هجرت کردند و جهاد کردند امیدوار و منتظر خدا باشند و خداوند آمرزنده و مهربان است، باید از خون خود سیلی بسازیم تا دشمنان را در آن غرق کنیم.
امروز روز امتحان است و امتحان گیرنده خدا و امتحان دهنده بندگان خدایند و موضوع امتحان ایثار و از خودگذشتگی است. آری، امروز خداوند ما را در معرض سخت و بسیار سنگین قرار داده است تا درجه خلوص هر کدام از ما در کشاکش حوادث و سختی‌ها و مصیبت‌های این امتحان عظیم مشخص می‌شود و مطمئناً آن کس موفق‌تر خواهد بود که خالص‌تر، صادق‌تر و بنده‌تر باشد و این خلوص و صداقت و بندگی را در میدان عمل به نمایش گذاشته و در راه رسیدن به حقیقت و کمال مطلق استقامت و پایداری از خود نشان دهد که به قول شهید بهشتی: «بهشت را به بها می‌دهند و به بهانه نمی‌دهند».
آری راز نزول فرشتگان رحمت و دست به وعده حق‌تعالی در استقامت ماست آن‌ها که به شعار «لاالله‌ الاالله» ایمان دارند ولی در جهت زدودن درون و بیرون خود به جهد و کوشش برنمی‌خیزند و در راه اثبات این شعار استقامت نمی‌ورزند سخت زیان‌کارند و ما شاگردان مکتی هستیم که سردارانش اسوه‌های صبر و استقامت در برابر ناملایمات بودند و هیج‌گاه در برابر مشکلات سر فرود نیاوردند.
امروز ما مصمم هستیم که این خط خونین را ادامه دهیم و این بار گران را به سرمنزل مقصود برسانیم که امام‌مان فرمود: «اسلام به دست ما سپرده شده است»، بس بگذار قلدران و قداره‌بندان شرق و غرب هر روز توطئه‌ای بچینند و آرزوی نو، ساز کند. بگذار نوکران حلقه به گوش بدبخت و زبون‌شان بر ما یورش آورند و به خاک و خون‌مان کشند. بگذار ایادی خودفروخته داخلی‌شان سنگفرش خیابان‌ها را از خون‌مان گلگون سازند. بگذار همه آن‌ها که با اسلام و انقلاب اسلامی مخالف و فنای خود را در بقای انقلاب می‌بینند از هر طرف چنگ و دندان نشان بدهند.
ما استقامت می‌کنیم که این آخرین وصیت مولایمان امام حسین(ع) است که در روز عاشورا و در آخرین لحظات حیاتش بر فرزندش امام سجاد(ع) خواند که بر طریق صبر و استقامت داشته باشی، که بر طریق حق صبر و استقامت داشته باش اگرچه تو را تلخ و ناگوار آید.
مولاجان حسین ما از کودکی نام «هل من ناصرت» را به گوش جان شنیده‌ایم و به یاری‌ات برخاسته‌ایم و به عشق زیارت کربلایت سوخته‌ایم و ساخته‌ایم و جان‌ها باخته‌ایم و اکنون در پیشگاه خدایی‌که تو در راه او جان خود و خاندانت را فدا کردی، سوگند می‌خوریم که به این وصیت تو عمل نماییم و بر راه حقی که در پیش گرفته‌ایم صبر و استقامت کنیم و بر این راه حقی که در پیش گرفتیم صبر و استقامت ورزیم هر چند بر ما سخت و ناگوار آید، خدایا! ما را در راه رسیدن به این عهد، معین و باور باش.

صحبت شهید پاپی با برادران بسیجی

صحبتی دارم با برادران بسیجی که حقیقتاً دین خود را به اسلام و انقلاب اسلامی ادا کرده‌اند و من همیشه به بسیجی بودن خود افتخار کرده و می‌کنم. چون اخلاصی که در بین این برادران دیده‌ام در هیچ کجا ندیده‌ام و همیشه خود را در مقایسه با آن‌ها بسیار حقیر و پست یافته‌ام ولی ای برادران! مبادا دمی تعلل، مبادا آنی غفلت. امروز اسلام و انقلاب اسلامی به دست شما سپرده شده است. امروز فریضه گرفتن خون شهدایمان به شما سپرده شده است، امروز چشمان خانواده‌های شهدا و فرزندان یتیم شهدا به شماست. امروز همه مظلومان زمان آزادی کربلا و قدس را از شما انتظار دارند و امروز چشم امید امام امت ما به شماست.
قدر خود را بداند و در انجام وظایفی که بر عهده دارید نهایت سعی و کوشش را داشته باشید و از همه مهم‌تر امام را تنها نگذارید و همیشه گوش به فرمان باشید و آن‌گاهی فرمانی صادر شد با دل و جان در اجرایش بکوشید.
انسان در هر مقطعی از زمان که هست نباید نسبت به اوضاع و اصول جامعه بی‌تفاوت باشد و نباید بگوید که به من مربوط نیست. مانند جامعه امروز ما که بیگانگان به ایران حمله کردند و ما باید آن‌چنان جواب دندان‌شکنی به آن‌ها بدهیم که دیگر جرأت حمله نداشته باشند و به گفته امام‌مان ما انقلاب‌مان را به تمام جهان صادر می‌کنیم همان‌طور که رهبر کبیرمان فرمود: «این جوان‌های ما هستند باید سرنوشت جنگ را به آخر برسانند».
مادرم ای مهربان! خدا شاهد است که شما در حق من خیلی زحمت کشیده‌اید و هم خیلی اذیت‌تان کردم که نمی‌توانم از عهده زحمات و الطاف شما برآیم و امیدوارم که خداوند عوض شما را در آخرت بدهد. از شما می‌خواهم که بنده را عفو نمایید، هر چه بودم ببخشید.
خدمت برادران عزیزم! از شما می‌خواهم که در خط امام عزیز حرکت کنید و راه شهدا را ادامه دهید. برادران! چه سعادتی بالاتر از این می‌توانستم داشته باشم که از ظلمت محض بیرون آمده و به‌سوی لقای الهی پیش برویم. توصیه‌ام این است که این نعمت الهی را ارج نهید و قدری عمیق‌تر به مسئله بنگرید و بیشتر تأمل کرده و اندیشه کنید که ما چه بودیم و الان چه هستیم.
خداوندا! چه توفیقی بود که زمان را دوباره به تکرار آوردی تا حسین زمان عطا و پیروانش بر علیه یزیدیان بشورند و با آنان ستیز کنند و هم‌چون حسین (ع) در کربلای خوزستان با لب‌های عطشان و با شعار «لاحول و لا قوه الا بالله» به دشمن زبون هجوم آورده و آنان را از پا در آورده و خود نیز به شهادت برسند.
از تمام دوستان و آشنایان می‌خواهم که هر کدام از شما برگردن من حقی دارید و من طلب شما را ادا نکردم به خانواده من مراجعه کنید و از تمامی شما حلالیت می‌طلبم.
خدمت خواهرانم! از شما می‌خواهم که هم‌چون زینب صبر داشته باشید. برادران و مادرم! در تربیت فرزندانم کوشا باشید و آنان را با رفتار و اخلاق اسلامی آشنا کنید تا آنان ادامه دهنده راه سرخ شهادت باشند».

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی اکبر پاپی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - ۰۶:۴۴
0
0
عالی بود دایی عزیز
captcha