فساد در جامعه قرآنی جایگاهی ندارد
کد خبر: 3736387
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
حجت الاسلام رفیعی:

فساد در جامعه قرآنی جایگاهی ندارد

گروه اجتماعی- عضو هیات علمی جامعه المصطفی گفت: اگر جامعه‌ای قرآنی شود ربا، تندی به پدر و مادر، فساد و بی حجابی در آن نیست پس باید قرآن در اندیشه و عمل جاری شود نه اینکه فقط خوانده شود.

ربا در جامعه قرآنی جایگاهی ندارد

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیات علمی جامعه المصطفی شامگاه یک‌شنبه 14 مردادماه در بیست و سومین شب و اختتامیه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در مهدیه مصلی امام خمینی (ره)، بیان کرد: قرآنی نگه‌داشتن جامعه در فکر و عمل است.
وی علت عقب ماندگی کشورهای اسلامی و تسلط کفار دوری از قرآن است، افزود: کشورهای اسلامی در اثر تمسک نجستن به قرآن به بیماری ذلت مبتلا شدند.
حجت الاسلام رفیعی گفت: گله مشترک خدا و قرآن این است که باید نسبت به قرآن سستی نکنید و با آن انس بگیرید.
وی با اشاره به اینکه قرآن موعظه بی‌حاشیه خدا است و دردرهای بزرگ را شفا می‌دهد، بیان کرد: قرآن کفر، نفاق، ذلالت و گمراهی را از بین می‌برد.
حجت الاسلام رفیعی تاکید کرد: بالا رفتن آمار طلاق، اختلاس و ... در آثار دوری از فرهنگ قرآن است و اگر جامعه قرآنی شود ربا، تندی به پدر و مادر، فساد و بی حجابی در آن نیست پس باید قرآن در اندیشه و عمل جاری شود نه اینکه فقط خوانده شود.
وی با بیان اینکه قرائت و تدبر با خواندن و دقت کردن خوب است نه قرائت و تدبر بدون عمل، بیان کرد: خانواده قرآنی خانواده مودت، رحمت و معاشرت است و باید با چشم و گوش و زبان با مردم به نکویی سخن گفت و چشمان خود را از صحنه‌های حرام به دور بیندازید.
حجت الاسلام رفیعی گفت: باید قرآن را گوش کرد و زمانی که در جایی سخن بیهوده گفته می‌شود از کنار آن رد شد و روی زمین با تکبر و غرور راه نرفت تا از انحرافات به دور شد.
وی بیان کرد: ایمان به خدا، معاد، فرشته‌ها، قرآن و انبیاء لازم است و باید به فقرا کمک کرد که اگر هر کس به فقرای موجود در اقوام خود کمک کند فقر ریشه کن خواهد شد پس نباید فرافکنی کرد و به دیگران واگذار کرد.
حجت الاسلام رفیعی به کمک به یتیمان، در راه ماندگان و سائلین، برگزاری نماز و زکات توصیه کرد و گفت: تنها 20 درصد از زکات، پرداخت می‌شود.
کارشناس مذهبی رسانه با اشاره به اینکه باید مسئولان در انتخابات پای عهد خویش باشند، گفت: کسانی که حق تلاوت قرآن را به جا می‌آورند همان کسانی هستند که به قرآن ایمان دارند.
وی آرام و روان خواندن قرآن، فهمیدن قرآن، عمل کردن به احکام قرآن، پناه بردن به خدا از عذاب‌های وعده شده به گناهکاران در قرآن، عبرت گرفتن از قصه‌های قرآن، هر چه نهی شده را کنار گذاشتن را وظایفی دانست که باید در مقابل انجام داد.
انتهای پیام

captcha