ساخت چهار مسجد در رومانی توسط بازرگان فلسطینی
کد خبر: 3736617
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

ساخت چهار مسجد در رومانی توسط بازرگان فلسطینی

گروه بین‌الملل ـ محمد عیاش، بازرگان فلسطینی مقیم رومانی، اقدام به ساخت چهار مسجد در مناطق مسلمان‌نشین این کشور اروپایی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری معا؛ محمد عیاش، بازرگان فلسطینی،  نماینده رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور اقلیت‎های مسلمان  اروپا و عضو شورای ملی فلسطین، اقدام به ساخت چهار مسجد در رومانی کرد که سه مسجد در سواحل دریای سیاه و محل زندگی اقلیت‌های مسلمان و عرب به ویژه اقلیت ترک قرار دارد.

مسجد چهارم که مسجد عیاش نام دارد،  در شهر بخارست، پایتخت رومانی واقع شده و همه سفرای عرب و مسلمان، دانشجویان و اقلیت‎های عربی و مسلمان در آن نماز می‎خوانند.

محمد عیاش خود در این باره می‎گوید: «هدف از بنای این چهار مسجد در رومانی نشر اسلام اعتدال‌گرا بوده که اقلیت‎های مسلمان می‌توانند آزادانه در این مسجد نماز بخوانند و اصول دین مبین اسلام در این مساجد آموزش داده می‎شود».

وی با بیان این که این مساجد به مثابه هدیه‎ای از جانب مردم فلسطین به ملت رومانی است، گفت: «تلاش شخصی من برای ساخت این مساجد در چارچوب چشم‌انداز ملت فلسطین به عنوان مردمی مسامحه‌گر است».

عضو شورای ملی فلسطین در ادامه با تأکید بر این که وی در این کار بیش از آنکه به دنبال شهرت باشد به دنبال اجر و ثواب از سوی خداوند است، افزود: زمانی که من اقلیت‎های مسلمان را می‌بینم که در این مساجد نماز می‌خوانند، بسیار احساس خوشبختی می‌کنم.

گفتنی است، محمد عیاش برادر فواز عیاش در سال 1971 میلادی پس از مجروحیت و تحمل دوران اسارت در زندان‌های رژیم اشغالگر، از فلسطین تبعید شد.

وی تاکنون مسئولیت‎های متعددی را برعهده داشته که از آن جمله می‎توان به ریاست اقلیت فلسطینی در رومانی، عضویت در شورای مسیحی ـ اسلامی دفاع از قدس و مقدسات، نماینده رئیس تشکیلات خودگردان در امور اقلیت‎های اروپا و همچینین عضویت در شورای ملی فلسطین نام برد.

انتهای پیام

captcha