کشور آمادگی دفاع در برابر هر گونه تهدید نظامی را دارد
کد خبر: 3736783
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
سردار فهمیده:

کشور آمادگی دفاع در برابر هر گونه تهدید نظامی را دارد

گروه اجتماعی - جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اکنون کشور در اوج اقتدار و با سلاح‌های پیشرفته و فرماندهی رهبر معظم انقلاب کشور و نظام جمهوری اسلامی با هر شرایطی و هر گونه تهدید نظامی آمادگی دفاع را دارد.

کشور آمادگی دفاع در برابر هر گونه تهدید نظامی را دارد

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، امیر سرتیپ دوم محمد فهمیده قاسم زاده جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز 16 مردادماه در آیین معارفه مدیرکل جدید بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: در یک برهه بسیار حساسی از تاریخ قرار داریم.
وی افزود: تمام تلاش و کار پیامبران الهی، ائمه، بزرگان و تاریخ تشیع به دست امام امت وامت اسلام خلاصه شد که موجب ظهور و بروز انقلاب در کشور شد.
فهمیده گفت: تاریخ تشیع یک انفجار نور را در این دنیای ظلمانی انجام داد که ثمره آن برای نخستین بار ظهور و بروز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بود.
وی با اشاره به اینکه در این جامعه ظلمانی حوادث و وقایع بسیاری از جمله جنگ تحمیلی رخ داد، تصریح کرد: یک سال و نیم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط رژیم بعثی عراق یک حمله همه جانبه در کشور صورت گرفت که هدف نابودی انقلاب اسلامی بود.
وی بیان کرد: حماسه دفاع مقدس در ادامه حرکت بسیار زیبای امام حسین (ع) در کربلا صورت گرفت، بود و با تکرار آن نمایشگاه حقیقت تاریخ توسط امام خمینی (ره) انجام شد که با تکرار دوباره آن، نقش‌های بسیار زیبایی را در تاریخ اسلام برای نسل حاضر آفریدند.
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: برای نخستین بار با اعمال مدیریت جهادی در کشور و نظام که بر مبنای دین، خردمندی، خطرپذیری، انقلابی و دشمن ستیزانه بود این مدیریت بر کشور حاکم شد و اکنون باید یک آزمون بزرگ دفاع مقدس را در نظاره تاریخ دوباره تکرار کرد.
وی اضافه کرد: امام راحل بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی که رهبری انقلاب را بر عده داشت یک فرهنگ دفاعی خاص را برای حرکت و اقتدار انقلاب اسلامی تا رسیدن در تمدن اسلامی آفریدند.
فهمیده بیان کرد: امام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستور دادند که ارتش با تمام ساز و برگ خود در داخل شهرها رژه بروند و مردم این پشتیبانی را از ارتش اعلام کنند، همچنین در دوم اردیبهشت‌ماه جوانان مومن و انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشکیل دادند .
وی ادامه داد: در آغاز جنگ تحمیلی بیش از 36 کشور دنیا از عراق پشتیبانی کردند و طراحان نظامی با تمام تجهیزات به جنگ تمام عیار با انقلاب نوپا و نو ظهور پرداختند که با عنایت و لطف خدا کشور توانست از یک آزمون الهی سربلند بیرون آید.
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: امروز فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت زنده است اگر آن زمان شهید فهمیده وجود داشت امروزه شهید حججی داریم که درب فرهنگ شهادت باز است.
وی گفت: با اندیشه دفاعی امام، معماری نیروهای مسلح ریخته شد و اکنون در اوج اقتدار و با سلاح‌های پیشرفته و فرماندهی رهبر معظم انقلاب کشور و نظام جمهوری اسلامی با هر شرایطی و هر گونه تهدید نظامی آمادگی دفاع را دارد تا قبل از انچه در فکر و اندیشه‌ است را خنثی خواهد کرد.
فهمیده اظهار کرد: وحدت و یکپارچگی ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و تمام آحاد مردم پشت سر رهبری وجود دارد و ایستاده‌اند، اگر می‌بینیم اکنون دشمن دشمنی خود را شدیدتر و تهدید سخت را به نرم تبدیل کرده است به دشمن می‌گوییم این انقلاب صاحب دارد و هرگز نخواهید توانست مردم را از انقلاب، دولت، کشور و نظام جدا کنید.
وی تاکید کرد: وحدت، یکپارچگی و مراجعه به فرهنگ دفاع مقدس در عصر حاضر می‌تواند ما را از آسیب‌های فرهنگی و اقتصادی دشمن نجات دهد، در هشت سال دفاع مقدس ایران پیروز مطلق بود زیرا نیروهای بعثی قصد داشتند بخشی از کشور را جدا کنند که نتوانستند به اهداف خود دست یابند.
فهمیده تأکید کرد: دشمنان این کشور و نظام جمهوری اسلامی بدانند هر لحظه اراده شود حماسه دفاع مقدس با فناوری روز و جدید به سراغ آن‌ها خواهد رفت.
وی در پایان با اشاره به اینکه در سال گذشته 10 مرکز فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در برخی از استان‌ها افتتاح شد، خاطرنشان کرد: امسال حدودا هشت مرکز فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در کشور افتتاح می‌شود که چهارمحال و بختیاری از جمله آن استان‌ها است.
به گزارش ایکنا، از جلد نخست کتاب "شناسنامه" که مربوط به اطلاعات کامل شهدای استان است و توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسیده، رونمایی شد.

captcha