پیشرفت در فعالیت‌های قرآنی به‌صورت تدریجی است
کد خبر: 3736875
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
صحاف:

پیشرفت در فعالیت‌های قرآنی به‌صورت تدریجی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ داور مسابقات كشوری قرآن كریم معتقد است كه ماهیت مسابقات این‌گونه نیست كه سطح متسابقان در طی یك سال تغییر زیادی كند زیرا پیشرفت‌ها تدریجی است.

پیشرفت در فعالیت‌های قرآنی به‌صورت تدریجی است/ قاریان و حافظان تلاوت‌های خود را به روز كنند

ایمان صحاف، سرپرست هیئت داوران چهل و یكمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با تصریح اینكه سطح مسابقات این استان مانند همیشه بود و نمی‌توان گفت تغییر خاصی كرده بود، افزود: كلاً ماهیت مسابقات به این صورت نیست كه از امسال تا سال دیگر اتفاق خاصی بیفتد كه خیلی مشهود باشد چرا كه پیشرفت‌ها تدریجی است.

همه متسابقان فارس زمینه لحن را داشتند
وی با بیان اینكه در رشته حفظ، حسن حفظ نمره 100 هم وجود داشت، گفت: حافظان قرآن در بخش تجوید و وقف و ابتدا بیشتر باید كار كنند؛ من شنیده بودم كه شیراز شهر شعر و شاعری است و در مسابقات هم چنین چیزی مشاهده می‌كنیم كه همه متسابقان زمینه لحن و صوت و به خصوص لحن دارند اما از لحاظ رعایت قوانین تجویدی هنوز باید بیشتر تلاش كنند.

اهمیت تقویت زیرساخت‌های فعالیت‌های قرآنی بانوان
صحاف در ادامه با اشاره به فعالیت‌های قرآنی بانوان گفت: مسلماً بانوان به دلیل محدودیت‌هایی كه وجود دارد،‌ نمی‌توانند مانند آقایان در جمع تلاوت كنند اما اگر همان امكاناتی كه برای آقایان فراهم است برای بانوان هم فراهم شود، مسلماً در ارتقای سطح قرآنی بانوان تأثیرگذار خواهد بود.
این داور مسابقات كشوری قرآن كریم معتقد است كه چنین چیزی در فعالیت‌های قرآنی بانون بسیار ریشه‌ای است و باید به آن توجه ویژه كرد و ادامه داد: بسیاری از عوامل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و غیره بر میزان توجه مردم به دین و قرآن مؤثر است.

قاریان و حافظان تلاوت‌های خود را به روز كنند
وی ادامه داد: اگر تمام این عوامل دست به دست هم دهند و بانی هم پیدا شود كه محافل ویژه‌ای برای بانوان حافظ و قاری برپا كند تا آن‌ها بتوانند تلاوت‌های خود را به روز كنند و تلاوت آن‌ها تنها مسابقه به مسابقه نباشد، مسلماً شاهد تغییرات شگرفی در فعالیت‌های قرآنی بانوان خواهیم بود.
صحاف در بخش پایانی سخنان خود باز هم تأكید كرد كه در این زمینه باید به‌صورت ریشه‌ای كار كرد و همه سازمان‌ها اعم از تبلیغات اسلامی، اوقاف، ارشاد و غیره با همكاری یكدیگر ورود كنند.
انتهای پیام

captcha