شاخصه مهم جهاددانشگاهی، هوشمندی و شناخت از شرایط موجود است
کد خبر: 3736955
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

شاخصه مهم جهاددانشگاهی، هوشمندی و شناخت از شرایط موجود است

گروه اجتماعی- معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان از جهاد به مثابه یک جهد و تلاش هدفمند با بن‌مایه‌های دینی-اعتقادی نام برد و افزود: شاخصه مهم جهاد، هوشمندی و شناخت از شرایط موجود است.

به گزارش ایکنا از سمنان، سعید ناجی، معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان ظهر روز گذشته 16 مرداد در دیدار با  رئیس و اعضای جهاددانشگاهی استان با اشاره به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی در جهاددانشگاهی گفت: تلاش‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های علمی و دانشگاهی سبب شده که امروز کشور ما در رقابت علمی با دنیا دستاوردها و توفیقات زیادی داشته باشد.

وی از جهاد به مثابه یک جهد و تلاش هدفمند با بن‌مایه‌های دینی-اعتقادی نام برد و اظهار کرد: شاخصه مهم جهاد، هوشمندی و شناخت از شرایط موجود است.

ناجی با اشاره به اینکه زمینه‌سازی برای مشارکت مردم در حکومت‌داری و ایجاد عدالت اجتماعی از مطالبات مردمی و اهداف انقلاب اسلامی بود یاداور شد: تلاش در جهت ایجاد توسعه متوازن و بهره‌مندی همه مردم از مواهب آن از دیگر اهداف شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود که این مهم در سایه توسعه علمی و رشد و پیشرفت کشور محقق می‌شد و شکل‌گیری نهادهای انقلابی همچون جهاددانشگاهی نیز با هدف کمک به تحقق این آرمان‌ها در سال‌های آغازین انقلاب اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه علمی در کشورگفت: استقلال و عدم وابستگی نیز در سایه همین پیشرفت‌های علمی محقق می‌شد.

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با تمجید از پیشرفت‌های علمی در چند دهه گذشته، جهاددانشگاهی را از نهادهای موفق در این حوزه برشمرد و ادامه داد: دولت قدردان و سپاسگزار نهادهیی همچون جهاددانشگاهی است که با تلاش و جهاد هم خود را به جنبه‌هایی از علم و دانش روز مسلح کرد و هم سبب شد که کشور در رقابت علمی با دنیا، توفیقات ارزشمندی داشته باشد.

دکتر ناجی از آمادگی استانداری سمنان برای تعامل با جهاددانشگاهی استان خبر داد و افزود: در سایه‌سار این تعامل و همکاری‌ها است که اتفاقات خوب و مبارکی می‌افتد.

وی بر ضرورت حمایت از جهاددانشگاهی تاکید کرد و گفت: جهاددانشگاهی استان سمنان از ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، رسانه‌ای و آموزشی برخوردار است و دستگاه‌های اجرایی باید از این ظرفیت در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت بهره بگیرند.

در ادامه حسن رهایی رئیس جهاددانشگاهی استان نیز ضمن تقدیر از حضور دکتر ناجی در مجموعه جهاددانشگاهی از آمادگی این نهاد برای همکاری با برنامه‌های استانداری خبر داد و متذکر شد: آموزش عالی در استان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و جهاددانشگاهی چه در حوزه‌های پژوهشی و رسانه‌ای و چه در حوزه آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت آمادگی دارد کمک‌کار دولت و مسوولان استان باشد. انتهای پیام

captcha