اندک اعتبارات موجود و باندبازی‎ها ادغام اتحادیه‌های قرآنی را به سکرات موت حضرات تبدیل کرده است
کد خبر: 3737013
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
مرادی:

اندک اعتبارات موجود و باندبازی‎ها ادغام اتحادیه‌های قرآنی را به سکرات موت حضرات تبدیل کرده است

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه قرآنی گیلان با تأکید بر اینکه آقایان اهمیتی به حوزه قرآن و عترت نمی‌دهند و سرنوشت مطالبات مردمی اساسا برایشان مهم نیست، اظهار کرد: واقعا فرآیند ادغام اتحادیه‌های مردمی این قدرسخت و پیچیده است یا منافع و باندبازی‌ها و دل کندن از مناصب و اندک اعتبارات موجود سرانجام ادغام را به سکرات موت حضرات تبدیل کرده است.

امیرحجت مرادی، عضو کمیته منتخب مدیران عامل اتحادیه‌های استانی مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت و مدیرعامل اتحادیه قرآنی گیلان، در گفت‎‎وگو با ایکنا، با اشاره به نامه اخیر این کمیته به محمدرضا مخبر دزفولی، دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور که با عنوان «منافع معدود افراد خاص مانع ادغام اتحادیه‌های قرآنی کشور»، 16 مردادماه برروی خروجی رفت، گفت: در این نامه با ایشان اتمام حجت کرده‌ایم و خواستار رسیدگی فوری به تعلل هیئت رسیدگی و مطالباتمان شده‌ایم.
وی افزود: بعد از جلسه 20 تیر نیز نامه‌ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشته و جمع‌بندی و سرفصل‌های مطالبات آن جلسه و نیز جلسه اردیبهشت با عبدالهادی فقهی‌زاده، رئیس هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی را به اطلاع ایشان رساندیم اما متأسفانه با بی‌اعتنایی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور مواجه شدیم و دلیل این مدعا نیز عدم دستور ایشان برای رسیدگی به این نامه علی‌رغم پیگیری‌های متعدد و حتی حضور حجت‌الاسلام امیدیان، عضو کمیته منتخب در دفتر ایشان باز همچنان شاهد بی‌توجهی به درخواستمان هستیم.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی گیلان با اشاره به اینکه متأسفانه آقایان اهمیتی به حوزه قرآن و عترت نمی‌دهند و سرنوشت مطالبات مردمی اساساً برایشان مهم نیست، گفت: این بی‌اعتنایی‌ها در حالی است که رهبر معظم انقلاب فعالیت‌های قرآنی را یک فعالیت راهبردی می‌دانند اما متأسفانه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی حتی به خود زحمت نمی‌دهد در خصوص این نامه و مطالبات مهمی که 31 اتحادیه در کشور به دنبال آن هستند تأملی داشته باشد و به آسانی از کنار آن می‌گذرد.
وی گفت: جامعه قرآنی باید بداند در کنار بی‌توجهی دولت به مقوله فعالیت‌های قرآنی که کاهش اعتبارات و عدم تخصیص آن یکی از نشانه‌های آن است، حضور چهره‌هایی نظیر صاحب منصبان امروز نهادها و دستگاه‌های ذیربط در حوزه فعالیت‌های قرآنی نیز عامل دوم این نابسامانی است و اگر کسی دنبال مقصر در کاستی‌ها، بی‌مبالاتی‌ها و ریشه‌یابی مشکلات پیش روی جامعه قرآنی است آن را در تصدی کسانی بداند که امروز در مناصب ذی‌ربط حوزه قرآنی حضور دارند و اعتنایی به مسائل اساسی این حوزه ندارند.
مرادی گفت: واقعا فرآیند ادغام اتحادیه‌های مردمی این قدرسخت و پیچیده است یا منافع و باندبازی‌ها و دل کندن از مناصب و اندک اعتبارات موجود سرانجام ادغام را به سکرات موت حضرات تبدیل کرده است.
عضو کمیته منتخب اتحادیه‎های استانی گفت: تقریبا ما در کمیته به این جمع‎بندی رسیده‎ایم که راه برون رفت از این اوضاع اقدام مستقیم اتحادیه‎های استانی در تشکیل مجمع عمومی اتحادیه کشوری است و گام بعدی رسیدگی قانونی و حقوقی به وضعیت دو اتحادیه سابق و مدیران آنها از طرق قانونی خواهد بود.
وی گفت: دو اتحادیه حتی نسبت به عملکرد مالی و اداری خود طی یکسال اخیر و وضعیت اعتباراتشان به احدی پاسخگو نیستند و متاسفانه هیئت‎های بازرسی هر دو اتحادیه کشوری علی رغم گذشت یک ماه از موعد قانونی نسبت به تشکیل مجامع عمومی در پی خودداری دو هیئت مدیره از برگزاری آنها هیچ اقدامی نکرده اند.
عضو کمیته منتخب اتحادیه استانها گفت: ورود سازمان بازرسی کشور از مطالباتی آتی ما همزمان با تمهید مقدمات تشکیل اتحادیه کشوری است و کمیته منتخب طی روزهای آتی در این خصوص اقدامالت لازم را انجام خواهد داد.
وی با دعوت از مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره اتحادیه‎های استانی برای همراهی در تشکیل مجمع عمومی اتحادیه واحد کشوری گفت: تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی تشکیل مجمع توسط خود استانها است و این مقوله مهم‌ترین دغدغه این روزهای ما در کمیته منتخب است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۰۸:۱۷
0
0
بسمه تعالی
تعلل دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در عدم توجه به در خواست مدیران استانی غیر قابل توجیه است
تعلل دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز در این رابطه جای سئوال است
عدم پاسخگویی رئیس هیدت نیز جای تاسف دارد
خداوند به قرآنیان و امت قرانی در همه ایران اسلامی توفیق عمل به قرآن را عنایت فرماید
captcha