خبرنگار؛ چشم بینای جامعه
کد خبر: 3737031
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

خبرنگار؛ چشم بینای جامعه

کانون خبرنگاران نبأ ــ خبرنگار، کسی است که تأثیر کردار و کلام او به اجتماع انسانی سمت و سو می‌دهد و مردم را به جایگاه بلند وحدت و همدلی و تحمل و پایداری می‌کشاند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، بعضی‌ها خبر، نگارند یعنی خبرها را می‌نویسند. ممکن است اینها خبر روز نباشد ولی پیش‌بینی چندین خبر در روزهای آینده باعبرت از وقایع روزهای گذشته است. وقتی خبرنگار از دردهای جامعه می‌نویسد، جامعه را با جامعه آشنا می‌کند. جامعه را با خودش و گره‌هایش و راه‌هایی که بشود از موانع شادی‌ها، پیشرفت‌ها، مهربانی‌ها عبور کرد، آگاه می‌کند. رسالت او آگاهی‌بخشی به جامعه است.
او صدای بلند و البته مهربان و دلسوز جامعه است که نقد و انتقادش تشویق و برجسته‌سازی خادمان حقیقی کشور در این صدای رسا قرار دارد. کسانی که خبرهای حقیقی را خلق و با نگاه عمیق خود چشم بینای جامعه می‌شوند، خبرنگارند.
خبرنگار، کسی است که تأثیر کردار و کلام او به اجتماع انسانی سمت و سو می‌دهد و مردم را به جایگاه بلند وحدت و همدلی و تحمل و پایداری می‌کشاند.
نوشته‌ها و صدای رسای خبرنگار، کابوس کسانی است که میل به دست‌اندازی به بیت‌المال و اموال عمومی دارند و با  نقاب ریا می‌خواهند حقوق ملت، انقلاب و شهدای گرانقدر را پایمال کنند، کسانی که تعهدات‌شان مثل درختی خشکیده به کشور و اسلام عزیز بی‌باروبر است.
خبرنگاران باید تریبون افتادگانی باشند که در اوج فقر و بی‌چیزی نان قناعت می‌خورند و آلام‌شان بی‌شمار است، تا مسئولان و افراد توانمند جامعه بدانند و ببینند که چگونه کشتی مشترک جامعه انسانی با فقر و فرار ایمان که مصداق سخن امیرالمؤمنین علی(ع) است، در حال سوراخ شدن و غرق شدن است.
روز خبرنگار را به جامعه خبر و خبرنگاری تبریک و برای شهدای خبرنگار آرزوی آرامش روح و جایگاه رفیع داریم.
 زینب عبدی حسنعلی‌ده
انتهای پیام

captcha