راه‌اندازی موزه وقف خراسان رضوی در شهریورماه
کد خبر: 3737106
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

راه‌اندازی موزه وقف خراسان رضوی در شهریورماه

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از راه‌اندازی موزه وقف در شهریورماه ۹۷ خبر داد.

راه اندازی موزه وقف خراسان رضوی در شهریورماه 97

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: موقوفه‌های تاریخی، ثبتی و اسناد و اشیاء مرتبط با وقف در سطح شهر مشهد و استان خراسان رضوی وجود دارد که برای حفظ این آثار تاریخی تلاش خودمان را خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه آثار به جا مانده از اسناد و اشیاء با موضوع وقف درواقع روایتگر تاریخ فرهنگ شیعه و سنت حسنه وقف است، افزود: اسناد قدیمی چند صد ساله و اشیاء قدیمی و تاریخی زیادی مرتبط با موضوع وقف در استان خراسان رضوی داریم که بازگو کننده فرهنگ وقف بوده و نظیر آنان در جای دیگری وجود ندارد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: برای حفظ آثار ارزشمند به جا مانده و به منظور معرفی و ترویج سنت حسنه وقف، جمع آوری این اسناد و اشیاء برای راه‌اندازی موزه وقف استان در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر مکانی شامل چندین غرفه با معماری اسلامی و یک سالن اجتماعات به منظور شرح تاریخچه آثار وقفی در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در حال آماده سازی است و تا شهریور ماه 97 موزه وقف استان برای بازدید عموم مردم راه اندازی خواهد شد.
انتهای پیام

captcha