محفل انس با قرآن به مناسبت روز خبرنگار در مزارشریف برگزار شد
کد خبر: 3737128
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
به همت خانه فرهنگ ايران؛

محفل انس با قرآن به مناسبت روز خبرنگار در مزارشریف برگزار شد

گروه بین‌الملل ــ به مناسبت بیستمین سالگرد شهدای دیپلمات و خبرنگار سرکنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان و شهادت هزاران نفر از مردم این شهر، مراسم «انس با قرآن کریم» در کتابخانه فردوسی برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این مراسم به همت خانه فرهنگ ايران در مزارشريف و با استقبال قابل توجه از سوی اقشار مختلف مردم و با مشارکت فعال شورای قاریان و حافظان استان بلخ و با حضور مسئولین سازمان‌ها و مراکز مردم نهاد، سرپرست سرکنسولگری ایران و شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی استان بلخ برگزار شد.

این مراسم با قرائت قرآن مجید توسط حسین فروغی، آغاز شد و پس از آن صادق رحیمی، استاد بین‌الملل قرآن کریم، ضمن بیان جنایات اتفاق افتاده در این روز گفت: جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری اسلامی ایران در این روز عزادار است. ما دارای دردها و آلام مشترکی در این روز هستیم.

وی در ادامه با ذکر خاطراتی از شهید ریگی گفت: شهدای دیپلمات جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مردم مظلوم افغانستان در این شهر شهید شدند.

رحیمی همچنين اظهار كرد: فاصله گرفتن از تعالیم قرآن و فهم غلط از آن علت دردهای جوامع اسلامی به خصوص افغانستان است.

در ادامه شش تن از قاریان ممتاز شهر مزار شریف آیاتی از قرآن کریم را قرائت كردند.

در پایان این محفل با شکوه و نورانی که از اقشار مختلف جامعه شرکت داشتند، تعدادی از خانواده‌های معزز شهدای 17 مرداد، خانواده شهدای خبرنگار و قاریان ممتاز شهر مزارشریف با لوح سپاس و جوایز، تقدیر شدند.

يادآور مي‌شود؛ در 17 مرداد سال 1377 شهر مزارشریف به دست گروه طالبان سقوط کرد و شهادت هزاران نفر از ساکنین مزارشریف، هشت تن از دیپلمات‌های سرکنسولگری جمهوري اسلامي ایران در این شهر و محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به شهادت رسیدند. 17 مرداد 1377، از هولناک‌ترین و سیاه‌ترین روزهاي تاریخ افغانستان محسوب مي‌شود.

انتهای پیام

captcha