جهاددانشگاهی نیازمند حمایت بیشتر مسئولان استان کردستان است
کد خبر: 3737158
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸

جهاددانشگاهی نیازمند حمایت بیشتر مسئولان استان کردستان است

گروه اجتماعی- رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اعلام اینکه جهاددانشگاهی کردستان از سال 85 فعالیت خود را در استان آغاز کرده است، گفت: ادامه راه طولانی و سخت است، لذا برای أثیرگذاری جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف این نهاد را حمایت کرد.

جهاددانشگاهی نیازمند حمایت بیشتر مسئولان استان کردستان است

به گزارش ایکنا از کردستان، چیا سهراب نژاد، رئیس جهاددانشگاهی کردستان امروز،  17مردادماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان ضمن گرامیداشت سالروز جهاددانشگاهی و روز خبرنگار، اظهار کرد: جهاددانشگاهی نهادی پرافتخار است که سال های متمادی مشفول به فعالیت در حوزه های پژوهشی، علمی و فرهنگی است.
وی افزود: جهاددانشگاهی توانست با ارایه خدمات تخصصی، نام پرافتخاری را برای خود رقم بزند.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اعلام اینکه جهاددانشگاهی کردستان از سال 85 فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: ادامه راه طولانی و سخت است، لذا در راستای تاثیرگذاری جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف می طلبد که این نهاد را حمایت کرد.
وی با اشاره به اینکه مجموعه فعالیت های جهاددانشگاهی در حوزه علمی با تمرکز بر برگزاری دوره های تخصصی و بازار محور دنبال می شود، تصریح کرد: خوشبختانه جهاددانشگاهی بخش عظیمی از آموزش کارکنان دولت را عهده دار است.
سهراب‌نژاد دیگر ظرفیت علمی جهاددانشگاهی را دانشگاه علمی کاربردی دانست و ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی بزرگترین فضای فیزیکی این دانشگاه‌ها را در استان به خود اختصاص داده است.
وی گریزی به حوزه پژوهش جهاددانشگاهی کردستان زد و گفت: مطالعات فنی، GIS، کشاورزی، باغات و زراعت با تمرکز بر ظرفیت های استان از جمله مهمترین بخش های پژوهشی جهاددانشگاهی کردستان است.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان با بیان اینکه مرکز خون بندناف رویان جهادددانشگاهی گستره وسیعی از مردم را با مزیت ها و سرویس های خون بندناف آشنا کرده است، بیان کرد: تلاش می شود در این حوزه نیازهای پزشکی استان تامین و خدمات ارزنده ای را ارایه داد.
وی با ذکر اینکه در حوزه اشتغال و کارآفرینی، پژوهش های جهاددانشگاهی صرفا تیوری نیست، ادامه داد: خروجی پژوهش‌های جهاددانشگاهی معطوف به تجاری‌سازی و ایجاد اشتغال پایدار است.
سهراب‌نژاد بحث طرح نوین مشاغل خانگی در استان کردستان به عنوان یکی از 9 استان پایلوت آغاز شده است که این طرح قدم بزرگی است که با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مسیر توسعه استان برداشته می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برای انجام موفق طرح مشاغل خانگی از بین 340 رشته، طی مطالعات میدانی 12 رشته خاص استان کردستان شناسایی شد، عنوان کرد: در فاز نخست بیش از 3 هزار نفر در طرح مشاغل خانگی ثبت نام شدند و طرح به فاز دوم که پایش و ارزیابی است، وارد شد.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان افزود: تفاوت بزرگ این طرح با طرح‌های مشابه در این است که در این طرح تمرکز بر وام و تسهیلات وجود ندارد چرا که معتقدیم که طرف وام منجر به تولید اشتغال پایدار نمی‌شود.
وی با ذکر اینکه حوزه فرهنگی یکی از حوزه های تاثیرگذار جهاددانشگاهی است که خدمات معتبر جهادی را ارایه می دهد، گفت: دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا به عنوان بازوان اطلاع رسانی حوزه فرهنگی در بخش اطلاع رسانی ورود پررنگ و تاثیرگذاری دارند.
 سهراب‌نژاد گستره فعالیت حوزه فرهنگی را در 10 حوزه دانست و بیان کرد: خوشبختانه جهاددانشگاهی در باب فرهنگی توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی با اعلام اینکه معتقدیم که جهاددانشگاهی پتانسیل و ظرفیت این را دارد که بیش از پیش در ماموریت های خاص توسعه ای استان ورود پیدا کند، بیان کرد: با توجه به اینکه نیروی فعال در جهاددانشگاهی نیروهای جوان، با انگیزه و توانا هستند، تحقق این مهم را محتمل تر خواهد کرد.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان در پایان یادآور شد: در راستای تحقق این امر جهاد دانشگاهی کردستان با تکیه بر نیروی جوان خود نیازمند حمایت و پشتیبانی سایر نهادهای خدمت رسان است.
انتهای پیام

captcha