ارائه آموزش‌های عمومی به دو هزار و 900 نفر قرآن‌آموز در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3737222
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
تقی‌پور خبر داد:

ارائه آموزش‌های عمومی به دو هزار و 900 نفر قرآن‌آموز در چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت های قرآنی- سرپرست اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از ارائه آموزش های عمومی به دو هزار و 900 قرآن آموز این استان خبر داد.

آموزش‌های عمومی به  2900 قرآن‌آموز استان چهارمحال و بختیاری ارائه می‌شود

محسن تقی پور سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با ایکنا از چهارمحال و بختیار، گفت : در شش ماهه اول سال جاری و از نیمه تیر ۹۷ سهمیه اجرای آموزش 2 هزار و 900نفر به موسسات تحت نظارت هیئت رسیدگی و خانه های قرآن شهری و روستابی استان ابلاغ شده است.
وی با اشاره به برنامه سازمان دارالقرآن الکریم در سال جاری برای تربیت 40 هزار حافظ جزء ۳۰ و آموزش ۶۱ هزار نفر در قالب آموزش‌های عمومی در سطح کشور بیان داشت: از کل این تعداد در شش ماهه اول سال جاری، تعداد هزار و 50 نفر در رشته حفظ جزء ۳۰ و تعداد هزار و 850 نفر در زمینه قرائت سطح ۱و ۲، و فصیح خوانی در استان چهارمحال و بختیاری با حمایت و هدایت اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی در حال تعلیم هستند.
سرپرست اداره امور قرآنی با تاکید بر نقش اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت برای واگذاری و نظارت بر طرح های قرآنی افزود: برای تشریک مساعی و تثبیت جایگاه اتحادیه قرآنی سعی شده تا حد امکان فعالیت‌های اجرایی از طریق اتحادیه به موسسات و خانه های قرآنی استان واگذار شود و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
وی گفت: تعداد 175موسسه فرهنگی قرآن و عترت و خانه قرآن شهری و روستایی در استان چهارمحال و بختیاری به فعالیت در حوزه های مختلف آموزش عمومی و تخصصی قرآنی فعالیت دارند.
تقی پور از تدارک 20 عنوان برنامه برای سال ۹۷ نیز خبر داد و گفت: برای امسال 20 عنوان برنامه تدارک دیده‌ایم که در حوزه‌های آموزش، کارگاه استعدادهای قرآنی، برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، برگزاری همایش تخصصی حافظان، حمایت از جلسات ثابت حفظ محوری قرآن کریم، حمایت از تربیت کادر متخصص آموزشی، حمایت از برگزاری کرسی های ثابت تلاوت قرآن کریم، حمایت از جلسات و حلقه های تفسیر ودیگر برنامه ها در حال اجرا در سطح استان هستند.

انتهای پیام

 

captcha