زائران ایرانی در جوار کعبه دعای کمیل را زمزمه کردند
کد خبر: 3737285
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

زائران ایرانی در جوار کعبه دعای کمیل را زمزمه کردند

گروه جامعه ــ مراسم روحبخش دعای کمیل پنج شنبه شب در هتل‌های محل اسکان کاروان‌های حجاج کشورمان با حضور پرشور زائران ایرانی در جوار خانه کعبه برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، هزاران زائر ایرانی در شب ابراز بندگی به درگاه پروردگار کریم در فضایی معنوی ندای «یا غیاث المستغیثین» سرداده و فرازهای دعای پرفیض کمیل را در هتل‌های محل استقرار کاروان‌های حجاج کشورمان با هم زمزمه کردند. 
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در ابتدای مراسم دعای کمیل در هتل «هالیدی آن» در جمع زائران ایرانی درباره جایگاه پیامبر اکرم(ص) و حضرت ابراهیم خلیل(ع) به عنوان دو الگوی برجسته برای مسلمانان نام برد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: پایه ریزی و اساس دین حنیف از زمان ابراهیم صورت گرفته و اسلام مجسم در وجود پیامبر و اخلاق و رفتار ایشان متجلی است .
در پایان سخنان سرپرست حجاج ایرانی، مهدی سماواتی ضمن قرائت دعای پرفیض کمیل به مدیحه سرایی و روضه خوانی پرداخت.
گفتنی است علاوه بر مراسم اصلی  که با حضور سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت در هتل «هالیدی ان»‌ مکه مکرمه برگزار شد؛ در آیین‌های مشابه دیگری در سه هتل «ویولت، جدوی صدقی، میزاب السابق» دعای کمیل به صورت متمرکز با حضور پرشور حجاج کشورمان قرائت شد و مومنان ندای یا سریع الرضا سردادند.

 انتهای پیام

captcha